AnonymBruker Skrevet 17. januar #21 Del Skrevet 17. januar Tar meg 3 minutter å gå, er der hver dag før jobb og i helgene. Anonymkode: ffb8a...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 17. januar #22 Del Skrevet 17. januar 3,2mil, trener 4-6 ganger i uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #23 Del Skrevet 17. januar Er to kilometer. Går dit 2-3 ganger i uken. Bruker det som oppvarming. Motivasjonen er at jeg kommer meg ut og får frisk luft og opp pulsen. Blir ekstra "påskrudd" dersom jeg er dautrøtt og likevel klarer å komme med ut døra Anonymkode: ec929...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #24 Del Skrevet 17. januar 10 min å gå. Trener 2-4 ganger i uka. Jeg trener etter jobb, foretrekker det over morgentrening. Men det beste for meg er å trene rundt lunsjtid, det gjør jeg når jeg har hjemmekontor. Nå liker jeg å trene, i all fall når jeg først har kommet inn i det, da har jeg ofte faktisk LYST til å gjøre det. Har funnet en treningsform jeg liker, det er jo et pluss selvsagt. Men det er jo ikke alltid jeg har lyst, spesielt vanskelig å dra seg i gang igjen etter man har vært på en lang ferie. Da motiverer jeg meg litt sånn som noen andre her sier, at man egentlig ikke motiverer seg - man bare gjør det. "Just do it", som Nikes slagord er. Ikke stopp opp og vei opp grunner for eller mot eller kjenn på formen. Bare slå av tankespinnet og sleng treningsbagen over skulderen og gå på treningssenteret, som en hjernedød zombie. Ikke tenk at du skal trene engang, tenk at nå skal jeg gå bort til treningssenteret og ta på meg joggeskoene. Resten går av seg selv. Det er jo også litt hemmeligheten til å bygge en vane, det hinderet for å gå til treningssenteret blir sykt mye lavere neste gang. Før pleide jeg å ha treningsklær med på jobb og trene på et senter på hjemveien. Da slipper man den der med å komme hjem til den deilige sofaen og måtte motivere seg til å dra seg ut igjen, det er jo noen som taper diskusjonen med seg selv der. Men nå foretrekker å gå hjem og skifte til treningsklær der og så går jeg på treningssenteret. Igjen, jeg har jo ofte lyst til å trene, og det er jo noe som skjer veldig mange når de først er godt i gang. Det skjer jo en sliten mandag at jeg tenker fuck no fordi jeg er helt utkjørt etter jobb, men da vet jeg at jeg må trene tirsdag. Jeg planlegger i starten av uke hvilken dager jeg skal trene og holder meg stort sett til det, men det er jo rom for å flekse. Anonymkode: 93922...204 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akay Skrevet 17. januar #25 Del Skrevet 17. januar Treningssenter rett nedi gata. Trener ekstremt mye. Noen sier jeg er gal. Motivasjon? Det er ikke en ting. Det er kun 1 ting som virker og det er disiplin. Det verste med å gå på gymmen er å komme seg på gymmen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 17. januar #26 Del Skrevet 17. januar Jeg har vel 20-30 minutter til treningssenteret, og prøver å komme meg dit 2-3 ganger i uka. Etter jobb er jeg ofte ganske sliten, men jeg tenker bare at det er bra for meg, og når jeg først er der, så går det egentlig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #27 Del Skrevet 17. januar Det tar 5 min å gå, men kjører 🙈 Er der 3 ganger i uka, pleier å dra dit rundt kl 17. Anonymkode: 726e1...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet 17. januar #28 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 8.39): Dere som trener på treningssenter, hvor lang reisevei har dere til senteret og hvor ofte trener dere? Hvordan får dere motivasjon til å komme dere dit etter en lang dag på jobb? Anonymkode: 0bfdc...462 4-5 min kjøring eller ca 25 min til fots. trener hver dag, 5 dager styrketrening og 2 dager bruker jeg kun senteret til å gå på mølle. jobber akkurat så mye jeg orker/gidder/ønsker da jeg har 100% resultatbasert lønn, så lange dager er ikke noe for meg 🤣 de dagene jeg våkner tidlig av meg selv trener jeg ofte før jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #29 Del Skrevet 17. januar Går til trening på to minutt og trener hver dag om jeg har mulighet. Men blir oftest bare fem dager i uken Anonymkode: 752d2...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #30 Del Skrevet 18. januar Jeg kjører, tar ca 7 min. Jeg trenger ikke motivasjon for å komme meg dit, jeg må heller jobbe for å holde meg borte (vil helst trene hele tiden!). Supert miljø, utrolig kjekke timer, jeg trives så godt! Dette til tross for turnusjobb og barnehagebarn (kan legge til grei mann, hadde ikke gått uten). mitt tips er dermed å finne noe du virkelig liker. Da tror jeg at du må være tålmodig. Gruppetimer kan være ordentlig hardt i begynnelsen, inntil du blir bedre trent. Men så løsner det plutselig! Anonymkode: bb63a...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #31 Del Skrevet 18. januar Varierer litt hvor jeg trener, har medlemsskap hvor jeg kan bruke flere sentre. Trener som regel før jobb. Sykler en mil til treningssenteret, det er fin oppvarming. Trener som regel 3 dager i uka, men sykler jo de andre dagene også. Anonymkode: 37294...ba6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #32 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 8.39): Dere som trener på treningssenter, hvor lang reisevei har dere til senteret og hvor ofte trener dere? Hvordan får dere motivasjon til å komme dere dit etter en lang dag på jobb? Anonymkode: 0bfdc...462 Fem min med bil hjemmefra. Motivasjon finnes ikke alltid, rutine derimot. Man lar ikke være fordi man ikke er motivert, man drar på trening fordi man skal. Anonymkode: 98189...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #33 Del Skrevet 18. januar Jeg trener 2-3 ga her i uka. (2 ganger i arbeidsuka, 1 i helga om vi er hjemme). Jeg har 2 min til sentret, og pleier å trene sent, etter at barna er i seng. Typisk fra 2030 til 2130. Da er det ganske rolig på senteret. Er bare noe jeg gjør, føler sjeldent at jeg har så lyst. Men står det på timeplanen så gjør jeg det. Anonymkode: da9e8...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #34 Del Skrevet 19. januar Jeg er imponert over hvor mange av dere som er flinke til å trene mange ganger i uka, tross både full jobb og flere barn. Jeg har senteret ca 10 min gange og 3 min med bil hjemmefra Taluno skrev (På 14.1.2025 den 14.53): Treningssentret er vel ca 350 m hjemmefra. På vinteren trener jeg der 4-5 dager i uka. Motivasjonen er det ikke noe problem med, for det finnes knapt noe deiligere enn en treningsøkt etter en lang/kjip dag på jobb. Jo kjipere dag på jobb, jo bedre økt får jeg. Jeg ( ingen barn , men midt i overgangsalderen) sliter også med dørstokkmila om jeg kommer hjem og lander i sofaen før jeg skal ut igjen. Derfor tar jeg treningen på vei hjem. Som noen sa, så er treningsbagen i bilen en avtale med meg selv. Jeg er dessuten kronisk A-menneske og er ferdig utlogget når klokken passerer 20 på kvelden. Da er det ikke stort mer å hente. Men det hender jeg presser meg, og jeg innser at så lenge jeg holder meg i gang så er det lettere å fortsette å oresse. Jeg var på jobb med overtid denne uken, og hadde planlagt i trene på vei hjem. Men overtiden ble adskillig lengre enn jeg først hadde sett for meg, så jeg var ikke på senteret før kl 20. Men den økta jeg hadde da, gikk lekende lett, faktisk den beste jeg har hatt på lenge. Så du har kanskje rett i dette. Dessuten er trening etter jobb en fantastik måte å koble ut jobben på. Jeg går inn i min egen boble med musikk på ørene og kjører på Anonymkode: 6b99e...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 24. januar #35 Del Skrevet 24. januar 3 km hjemmefra, sykler om sommeren og kjører om vinteren. Trener enten før jobb, når jeg ikke leverer barn, eller på kvelden etter at ungene er lagt/legges. Trener på senteret 3-4 dager i uken og løper hjemme/ute 1-2 dager i uken akkurat nå. Varierer litt etter årstid hvor mye senteret brukes, men minst 1 økt i helgen med barnepass på ungene hele året. Motivasjonen min er å kjenne at formen blir bedre, kroppen sterkere osv, men det er disiplin og rutiner som gjør at jeg kommer meg på trening så ofte. De fleste øktene gleder jeg meg til, jeg liker å trene, men noen dager er det rutinene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #36 Del Skrevet 29. januar 2 min. 3-4 dager i uken. Elsker å trene, så sliter aldri med motivasjonen. Får i tillegg egentid. Anonymkode: 52f60...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #37 Del Skrevet 30. januar På lik linje som andre som har svart så er trening noe jeg bare gjør. Motivasjon er ikke med i bildet. Jo, selvfølgelig har jeg jo overhengende motivasjon som at det er bra for kroppen. vektregulerende, stimulerer hjernen og gjør meg bedre i stand til å takle en travel hverdag. Men det tenker jeg ikke på når jeg pakker treningsbagen på morgenen og kommer meg på trening 4 ganger i uken. Det er bare ren rutine. Noen ganger er det gøy, andre ganger helt forferdelig, andre ganger hverken-eller. Trent i 14 år fast. Har regionsmedlemskap i senter. Så er aldri lenger vekke enn 6-7 km fra nærmeste senter. Anonymkode: 35395...8b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #38 Del Skrevet 31. januar Akuline skrev (På 14.1.2025 den 8.55): Har på det lengste hatt 20 min til treningssted. Ikke belag deg på "motivasjon". Ingen har "motivasjon" 365. Rutiner er mye bedre å belage seg på. Jeg går på trening hver tirsdag kl 17, fordi det er det jeg gjør. Da gjør jeg bare det. Ingen andre ting kan avtales da, for da er jeg jo opptatt. Før jeg fikk barn trente jeg rett etter jobb. Utrolig greit å bare bli ferdigtrent. Mye tyngre å komme seg opp av sofaen om man først har landet, enn å bare svippe innom trening uten å måtte kjempe seg opp igjen av en sofa. Trening er noe jeg må gjøre, på samme måte som tannpuss og å vaske klærene til ungene. Jeg er ikke "motivert" til å gjøre det; jeg gjør det fordi det er noe som må gjøres. Dette. Bare gjør det, ikke begynn å tenke/kjenne etter eller vurdér. Da er man alltid trøtt/sliten, det er vått/kaldt/glatt ute, det er andre ting man heller burde ha gjort osv. Ha en plan, og bare gjør det uten noe men. For meg funker det best å trene før jobb, da er det unnagjort, og jeg kan bruke resten av dagen til andre ting. Anonymkode: 8233e...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #39 Del Skrevet 31. januar Jeg vet at dersom jeg er innom hjemme etter jobb, så blir dørstokkmila alt for lang for meg. Så jeg betaler sånn 58kr for å trene i kjelleren på jobb, og den var bedre utstyrt enn jeg hadde forventet, møller, sykler, romaskin, apparater, stort utvalg vekter, speilsal, matter, baller, boksesekk, hoppetau +++. Så jeg går ned i kjelleren etter jobb rett og slett. I tillegg har jeg svømmebasseng nesten rett over veien fra jobb så svipper innimellom innom der før jeg drar hjem som et alternativ. Ellers klarer jeg å trene litt hjemme, har et ekstra rom jeg kan bruke som treningsrom, har matter, vekter, hoppetau, men gjør mest HIIT videoer på youtube. Da må jeg liksom bare bytte klær for å trene. Anonymkode: 3cafc...dca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #40 Del Skrevet 31. januar Jeg har ca 5 minutter å kjøre. Slutter jeg tidlig på jobb drar jeg innom på veien hjem. Jeg fikk tips om å stoppe økten i det øyeblikket det var gøy og motiverende. Det gjorde at jeg gledet meg til neste gang fordi jeg hadde det gøy og ikke kjedet meg fordi jeg følte at jeg måtte gjøre det. Til slutt er det vane. Anonymkode: 03719...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå