Gå til innhold

Dere som trener på treningssenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som trener på treningssenter, hvor lang reisevei har dere til senteret og hvor ofte trener dere?
Hvordan får dere motivasjon til å komme dere dit etter en lang dag på jobb?

Anonymkode: 0bfdc...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har som regel hatt 10-15 min å gå til treningssenter og har da trent der 2-4 ganger i uken. Før jobb, eller i helg, aldri etter jobb fordi jeg blir for sliten.

Nå har jeg treningsrom hjemme, men trener heller ikke nå etter jobb. Beundrer de som klarer det, det blir for tungt for meg. 

Anonymkode: 73afd...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes det var greit å være medlem på et treningssenter som lå i nærheten av arbeidsplassen, på veien hjem.

Jeg hadde en time (ukentlig) med treningsfri fra jobben, så jeg gikk 30 minutter tidligere fra jobb 2 dager i uken, og jeg tok de 15 minuttene med gange fra arbeidsplass til treningssenter som oppvarming.

Nå trener jeg hjemme, og jeg synes det er mye bedre :)

Anonymkode: ba5cb...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på det lengste hatt 20 min til treningssted. 

Ikke belag deg på "motivasjon". Ingen har "motivasjon" 365. Rutiner er mye bedre å belage seg på. Jeg går på trening hver tirsdag kl 17, fordi det er det jeg gjør. Da gjør jeg bare det. Ingen andre ting kan avtales da, for da er jeg jo opptatt. 

Før jeg fikk barn trente jeg rett etter jobb. Utrolig greit å bare bli ferdigtrent. Mye tyngre å komme seg opp av sofaen om man først har landet, enn å bare svippe innom trening uten å måtte kjempe seg opp igjen av en sofa. 

Trening er noe jeg må gjøre, på samme måte som tannpuss og å vaske klærene til ungene. Jeg er ikke "motivert" til å gjøre det; jeg gjør det fordi det er noe som må gjøres. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort vei, kan gå til det ene jeg bruker og en kort kjøretur til det andre. Motivasjonen, ved siden av treningseffekten, er vel at det er min tid alene 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke barn, og har pleid å trene hver dag året rundt. Har jeg kveldsvakt på jobb, trener jeg på morgenen, og har jeg tidligvakt trener jeg etter jobb. Jeg synes det er best å gå på et senter som er nærme jobb, og med dusj.

Tror aldri jeg hadde klart noe tilsvarende hvis jeg hadde hatt barn.

Anonymkode: 33d32...4c0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dere som trener på treningssenter, hvor lang reisevei har dere til senteret og hvor ofte trener dere?

35 minutter kjøring, trener helst før jobb, av og til etter, 4-6 dager i uken nå på vinteren (væravhengig)

Når været er «sommersesong» blir det 2 dager i uka med styrke. Da løper jeg ute og går på fjellet. 
Er ikke så mye motivasjon egentlig, det er et valg.
Jeg har skjeldent lyst å trene, men det går over når jeg har klatret over dørstokken. Hadde jeg fulgt motivasjonen hadde det blitt Netflix og sjokolade i 90% av tilfellene 😂

Anonymkode: e00ae...dd3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som den over meg sier. Ikke gå for motivasjon, da kan du like gjerne gi opp før du har startet. Rutiner kombinert med å ta seg sammen og bare gjøre, er trikset.

Pakk gjerne treningsbaggen dagen før og tren rett etter jobb. Det er lettere enn å dra seg ut av sofaen etter middag hvert fall. Og baggen i bilen er litt som en avtale med seg selv. Også er det bare å bestemme seg. Skal du kun trene de gangene du har skikkelig lyst, så blir det ikke mange gangene!

Det vil derimot endre seg over tid, når rutinen er etablert og du har fått litt resultater. Da blir motivasjonen og lysten til å trene mer fremtredende. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: 818e6...2f0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener på treningssenter rett ved arbeidsplassen. Trener da enten før jobb, i arbeidstiden eller rett etter jobb. Tidligere har jeg trent på et senter som ligger på vei hjem fra jobb. For meg funker det best å legge dørstokken så lavt som mulig, slik at jeg ikke har noen unnskyldninger for ikke å trene.

Anonymkode: 82b63...1b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omtrent 15 min unna med bil. Motivasjonen er jo at jeg elsker å trene, blir glad, det er bra for både fysisk og psykisk helse. Men hvis du ikke er som meg og elsker det må du lage deg rutiner og gjøre det på rutine. 
Jeg er der 3-4-5 ganger i uken, kommer litt ann på bla turnusjobbing og logistikk hjemme. 

Anonymkode: 89466...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Treningssenter ligger ved jobb. Pakker og gjør klart kvelden før. Trener, dusjer og gjør meg klar i garderoben. Så da bruker jeg ikke ekstra tid utover selve treningen. 

Om jeg har tidlige møter trener jeg ofte midt på dagen, eller så fort jeg kommer meg unna, og kjører hjem i treningsklær og dusjer og skifter der. 

Trening etter jobb dreper all motivasjon hos meg, men disse løsningene gjør det lett å komme seg på trening. 

Anonymkode: 6bb44...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Treningssenteret ligger fem minutter i gangavstand fra der jeg bor, ett minutt med bil. 

Som regel trener jeg i lunsjpausen på jobb når jeg har hjemmekontor (og jobber bare litt lenger på ettermiddag for å jobbe det inn) og i helgene. 

De gangene jeg trener etter jobb så kjører jeg innom på vei hjem fra jobb og trener med en gang. Det er tyngre å komme seg ut senere hvis jeg har vært hjemme, spist middag osv  først.

Jeg venter ikke på motivasjon, jeg bare gjør det. På samme måte som jeg går på jobb hver dag. Det er noe jeg bare gjør.

Anonymkode: 98abc...c45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar meg 13 minutter og gå til treningssenteret når det er bar asfalt, rundt 16-17 min nå når det er snø. 3 min med bil - så kjører kun når det er veldig dårlig vær, eller at jeg har andre plikter rett etter trening. 

Trener FØR jobb, for da er jeg motivert. Etter jobb vil jeg bare hjem. 

Anonymkode: 8525a...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har ca 4 km til treningssenteret hvis jeg er hjemme. 1 km hvis jeg er på jobb. Har også mulighet til å trene på selve arbeidsplassen hvis jeg ønsker det. To timer trening i arbeidstiden. Det er sjelden jeg reiser rett fra jobb og på trening. Må hente barn og hjemom først. Trener 4-5 ganger i uka. En del av dette er løping i sommerhalvåret. Belager meg ikke på motivasjon, har en plan for hver uke og følger denne uten å tenke. 

Anonymkode: c230a...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningssentret er vel ca 350 m hjemmefra. 
På vinteren trener jeg der 4-5 dager i uka. 

Motivasjonen er det ikke noe problem med, for det finnes knapt noe deiligere enn en treningsøkt etter en lang/kjip dag på jobb. 
Jo kjipere dag på jobb, jo bedre økt får jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

7 min å gå til senteret. 

Liker best å trene på morgenen men det er nesten umulig med logistikken hjemme. Trener derfor på kvelden mens mannen legger ungene, på dagtid i helg eller på dagtid hvis jeg har hjemmekontor. Blir ca 3 økter i uka, i tillegg sykler jeg til og fra jobb. 

Å trene rett etter jobb er helt uaktuelt, da er jeg sliten. 🤯 Må ha middag før jeg trener etter jobb. 

Motivasjonen på kvelden er at enten trener jeg, eller så må jeg legge unger og brette klær. 😂 Alternativet er ikke å chille liksom. Slenger meg på sofaen med mannen etter trening og barna sover. 

Endret av issoras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg foretrekker absolutt å trene FØR jobb, selv om det blir tidligere morgener. Da tar jeg pre-workout i stedet for en kaffe, og jeg begynner å sippe på den like etter jeg har stått opp for å begynne å våkne. Så har jeg 10 minutter på sykkel til senteret, drikker resten på veien så kicker det inn halvveis i oppvarmingen. 

Jeg får stort sett en veldig god økt, selv på dager hvor jeg virkelig ikke føler meg motivert, men fordi jeg (som andre påpeker) belager meg på rutine og disiplin, går det fint. Og jeg kommer ALLTID ut med mye mer energi resten av dagen de dagene jeg trener på morgenen, kontra dager hvor jeg ikke gjør det! 

Anonymkode: e7e4c...236

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8 min å gå hjemmefra og inn i garderoben. 

Jeg har bestemt meg for å bare gjøre det. Ikke tenke så mye, bare kle på meg uten å tenke og vurdere. Målet var først og fremst å komme i form. Jeg har fått meg kontorjobb, og har merket at jeg har "forfalt" de siste månedene. Føles ikke godt (er i 40 - årene). 

Hele familien trener også (ungdommen på samme senter), så det motiverte meg :) 

Det hjalp også å sette opp to faste dager i uka + en i helga. Nå har jeg gjennomført i snart 7 uker uten så mye pes! Lite dørstokkmil - og det pleier jeg å ha mye av!

Anonymkode: cdee6...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (På 14.1.2025 den 15.02):

7 min å gå til senteret. 

Liker best å trene på morgenen men det er nesten umulig med logistikken hjemme. Trener derfor på kvelden mens mannen legger ungene, på dagtid i helg eller på dagtid hvis jeg har hjemmekontor. Blir ca 3 økter i uka, i tillegg sykler jeg til og fra jobb. 

Å trene rett etter jobb er helt uaktuelt, da er jeg sliten. 🤯 Må ha middag før jeg trener etter jobb. 

Motivasjonen på kvelden er at enten trener jeg, eller så må jeg legge unger og brette klær. 😂 Alternativet er ikke å chille liksom. Slenger meg på sofaen med mannen etter trening og barna sover. 

Helt likt med meg! 😅

8 min å gå, 3 økter i uka. Jeg orker ikke å trene etter jobb, da er jeg sulten og sliten. Er alltid glad for gjennomført økt, og slapper av med god samvittighet etterpå og dagen etter 😅

Anonymkode: cdee6...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er heldig og har treningssenter både rett ved jobb og rett ved der jeg bor. Det er samme kjede så jeg kan trene på begge. Orker sjelden å trene før jobb - det blir litt for tidlig for meg. Trener som regel rett etter jobb 2-3 ganger i uka, og lørdag eller søndag morgen. Blir som regel 3-4 økter i løpet av uka.

Har ikke barn så kan legge det opp stort sett som jeg vil.

Anonymkode: ff2c7...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...