AnonymBruker Skrevet 14. januar #21 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg sliter på ALLE plan. Inkasso, har byttet 3 studier i voksen alder, byttet fem ganger på vgs. tegnet peniser i skriveboka på ungdomsskolen. Dro med vennene mine på ramp. Masturberer hele dagene. Klarer ikke følge opp noe. Har tics. Angst. Svelgeproblemrr. Depresjon … lista er lang Anonymkode: 45381...d43 Håper det ender med at behandling hjelper. Slik jeg har forstått det på hjelper medisiner rundt 90 prosent. MEN det er veldig variasjon i hvor mye medisinene hjelper. Anonymkode: 8132d...b2c
Jea10 Skrevet 14. januar #22 Skrevet 14. januar (endret) AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har du noe uføretrygd? Altså klarer du 100% jobb? Anonymkode: 45381...d43 Ingen uføretrygd. Jobber 100%. Jeg har to bachelorgrader, og tar nå en master. Problemet er at jeg strever med overstimulering og manglende mulighet til å skjerme meg. Med ADHD så har man ikke det filteret som mange andre har til å filtrere inntrykkene. For meg var ADHD diagnosen en forklaring på hvorfor jeg strevde, ikke en grunn til å slippe unna. Det har vært en prosess å finne arbeid som jeg kan stå i over lengre tid uten å bli utbrent, men jeg er innstilt på å ikke skulle bli uføre, og det er rett og slett fordi jeg er så forbanna sta på å ikke begrenses i livet. Endret 14. januar av Jea10 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar #23 Skrevet 14. januar Jea10 skrev (6 minutter siden): Ingen uføretrygd. Jobber 100%, men jeg strever med overstimulering og manglende mulighet til å skjerme meg. Med ADHD så har man ikke det filteret som mange andre har til å filtrere inn inntrykkene. For meg var ADHD diagnosen en forklaring på hvorfor jeg strevde. Ikke en grunn til å slippe unna. Det har vært en prosess å finne arbeid som jeg kan stå i over lengre tid uten å bli utbrent. Men jeg er innstilt på å ikke skulle bli uføre, og det er rett og slett fordi jeg er så forbanna sta på å ikke begrenses. Oppmuntrende å høre. Håper jeg også klarer det. Anonymkode: 45381...d43 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #24 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Startet på fire ulike studier uten å fullføre noen av dem. Fikk kjeft av arbeidsgiveren for å ikke gjøre jobben min. Anonymkode: 8132d...b2c Edit: Noe annet som er problem i tillegg til at jeg er på Kvinneguiden i arbeidstiden. Er at jeg jobber mye tregere enn alle de andre ansatte. Da sikter jeg til noe annet enn kun det at jeg tar pauser slik som når jeg skriver her. Det handler om at jeg må bruke enormt mye krefter for å fokusere for hva vanlige folk tar lett. Jeg kjemper for hvert sekund jeg skal holde fokus. Anonymkode: 8132d...b2c 1
Jea10 Skrevet 14. januar #25 Skrevet 14. januar (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Oppmuntrende å høre. Håper jeg også klarer det. Anonymkode: 45381...d43 Håper det jeg også! Mestringsfølelsen er sykt verdt det. Jeg redigerte første innlegget litt for mer uttømmende beskrivelse. Jeg blir ikke ferdig med et innlegg før jeg føler det er akkurat sånn jeg vil ha det😂 Endret 14. januar av Jea10
AnonymBruker Skrevet 14. januar #26 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Edit: Noe annet som er problem i tillegg til at jeg er på Kvinneguiden i arbeidstiden. Er at jeg jobber mye tregere enn alle de andre ansatte. Da sikter jeg til noe annet enn kun det at jeg tar pauser slik som når jeg skriver her. Det handler om at jeg må bruke enormt mye krefter for å fokusere for hva vanlige folk tar lett. Jeg kjemper for hvert sekund jeg skal holde fokus. Anonymkode: 8132d...b2c Kanskje du har feil type jobb? Det med å gjøre andre ting i arbeidstiden er uvane. Det kan hende at du sliter med konsentrasjon og fokus men når du gjør andre ting så gjør du bare ting vanskeligere for deg selv. Alle uansett adhd eller ei må øve på å legge vekk mobilen. Anonymkode: 63a75...96b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #27 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje du har feil type jobb? Det med å gjøre andre ting i arbeidstiden er uvane. Det kan hende at du sliter med konsentrasjon og fokus men når du gjør andre ting så gjør du bare ting vanskeligere for deg selv. Alle uansett adhd eller ei må øve på å legge vekk mobilen. Anonymkode: 63a75...96b Har du adhd? Ikke? Hvorfor skriver du her.. jeg føler med vedkommende. Jeg heller klarer ikke å styre sånne impulser uansett hvilken situasjon jeg befinner meg i. har ødelagt hele livet mitt. Sitter med en studiegjeld på 900.000kr og ingen grad. Anonymkode: 45381...d43 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #28 Skrevet 14. januar Jea10 skrev (31 minutter siden): Håper det jeg også! Mestringsfølelsen er sykt verdt det. Jeg redigerte første innlegget litt for mer uttømmende beskrivelse. Jeg blir ikke ferdig med et innlegg før jeg føler det er akkurat sånn jeg vil ha det😂 Å noe meget spesielt er at jeg har høy IQ. Det er ingenting som skal tilsi at jeg ikke skal få til et studie. har faktisk høyere iq enn 98% av befolkningen. det er bare at alt er spennende. har begynt på markedsføring, siving, elektro, frisør, helsefag, ambulansefag, bygg og anlegg , barnevern🤣🤣🤣 gjorde det dødsbra i noen fag, det som var kjedelig strøyk jeg i. Anonymkode: 45381...d43 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #29 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kanskje du har feil type jobb? Det med å gjøre andre ting i arbeidstiden er uvane. Det kan hende at du sliter med konsentrasjon og fokus men når du gjør andre ting så gjør du bare ting vanskeligere for deg selv. Alle uansett adhd eller ei må øve på å legge vekk mobilen. Anonymkode: 63a75...96b Jeg har ikke funnet noen jobb som passer meg. Jeg har heller ikke luksusen at jeg kan velge i jobber. Jeg må ta det jeg får. Jeg vet jeg BURDE legge fra meg mobilen. Jeg har prøvd enormt mange ganger. Jeg klarer det ikke. Og hadde jeg ikke hatt mobilen så hadde jeg gjort noe annet jeg ikke burde. Anonymkode: 8132d...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #30 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du adhd? Ikke? Hvorfor skriver du her.. jeg føler med vedkommende. Jeg heller klarer ikke å styre sånne impulser uansett hvilken situasjon jeg befinner meg i. har ødelagt hele livet mitt. Sitter med en studiegjeld på 900.000kr og ingen grad. Anonymkode: 45381...d43 Huff. Finnes det noen måter å få slettet deler av studiegjelden på? Anonymkode: 8132d...b2c
AnonymBruker Skrevet 14. januar #31 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke funnet noen jobb som passer meg. Jeg har heller ikke luksusen at jeg kan velge i jobber. Jeg må ta det jeg får. Jeg vet jeg BURDE legge fra meg mobilen. Jeg har prøvd enormt mange ganger. Jeg klarer det ikke. Og hadde jeg ikke hatt mobilen så hadde jeg gjort noe annet jeg ikke burde. Anonymkode: 8132d...b2c Ikke hør på vedkommende. Mange liker å buse ut med bedrevitende kommentarer også har de ingen peiling på hva de snakker om. Anonymkode: 45381...d43
Jea10 Skrevet 14. januar #32 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å noe meget spesielt er at jeg har høy IQ. Det er ingenting som skal tilsi at jeg ikke skal få til et studie. har faktisk høyere iq enn 98% av befolkningen. det er bare at alt er spennende. har begynt på markedsføring, siving, elektro, frisør, helsefag, ambulansefag, bygg og anlegg , barnevern🤣🤣🤣 gjorde det dødsbra i noen fag, det som var kjedelig strøyk jeg i. Anonymkode: 45381...d43 Ja, nå har ikke jeg målt IQ’en min, men jeg vil ikke si jeg skorter mer på det enn andre. Jeg var innom ganske mye før jeg landet på min karrierevei også. Da har jeg mye å drive med ellers i fritiden hvertfall! Jeg har lært meg å sette pris på at det å ha ADHD stort sett er vanskelig, og det har gitt meg mange ekstra utfordringer, men at det også innebærer at jeg har mange sterke sider og utviklet en solid motstandsdyktighet.
AnonymBruker Skrevet 14. januar #33 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å noe meget spesielt er at jeg har høy IQ. Det er ingenting som skal tilsi at jeg ikke skal få til et studie. har faktisk høyere iq enn 98% av befolkningen. det er bare at alt er spennende. har begynt på markedsføring, siving, elektro, frisør, helsefag, ambulansefag, bygg og anlegg , barnevern🤣🤣🤣 gjorde det dødsbra i noen fag, det som var kjedelig strøyk jeg i. Anonymkode: 45381...d43 Lignende med meg. Nå har ikke jeg like høy IQ som deg, men jeg har gjort de samme feilene. Jeg kan legge til at mange av studiene startet jeg på flere ganger selv om det gikk til helvete første, andre og tredje gang. Likevel så er det noe i meg som får meg til å si at det kommer til å bli supert denne gangen. Anonymkode: 8132d...b2c
AnonymBruker Skrevet 14. januar #34 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff. Finnes det noen måter å få slettet deler av studiegjelden på? Anonymkode: 8132d...b2c Vet ikke 🤣 Å jeg har inkasso saker hver måned. Jeg handler så mye dumt. kjøpte meg en hest tiltross for å være allergisk og ikke ha noen kunnskap om det. Det virket så lurt. Svidde av sikkert 200.000 kr som jeg fikk fra arv. Måtte selge hesten selvfølgelig Anonymkode: 45381...d43
AnonymBruker Skrevet 14. januar #35 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke funnet noen jobb som passer meg. Jeg har heller ikke luksusen at jeg kan velge i jobber. Jeg må ta det jeg får. Jeg vet jeg BURDE legge fra meg mobilen. Jeg har prøvd enormt mange ganger. Jeg klarer det ikke. Og hadde jeg ikke hatt mobilen så hadde jeg gjort noe annet jeg ikke burde. Anonymkode: 8132d...b2c AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke hør på vedkommende. Mange liker å buse ut med bedrevitende kommentarer også har de ingen peiling på hva de snakker om. Anonymkode: 45381...d43 Jeg hadde en jobb der jeg brukte enhver anledning til bingeating. Men i dag har jeg en jobb der det går i ett, ikke et øyeblikk til å spise eller scrolle. Anonymkode: 63a75...96b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #36 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke 🤣 Anonymkode: 45381...d43 Kjenner meg igjen der også. Men håper at du etter behandlingen for ADHD faktisk klarer å finne ut av reglene for sletting av studiegjeld. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke 🤣 Å jeg har inkasso saker hver måned. Jeg handler så mye dumt. kjøpte meg en hest tiltross for å være allergisk og ikke ha noen kunnskap om det. Det virket så lurt. Svidde av sikkert 200.000 kr som jeg fikk fra arv. Måtte selge hesten selvfølgelig Anonymkode: 45381...d43 Jeg har gjort ekstremt dumme økonomiske valg jeg også. Men jeg er så skamfull at jeg ikke tør å liste dem opp. I ettertid skjønner jeg ikke at jeg klarte å gjøre disse tingene. Jeg har gjort dummere ting enn det du lister opp. Så jeg kjenner meg igjen. Anonymkode: 8132d...b2c
Jea10 Skrevet 14. januar #37 Skrevet 14. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke 🤣 Å jeg har inkasso saker hver måned. Jeg handler så mye dumt. kjøpte meg en hest tiltross for å være allergisk og ikke ha noen kunnskap om det. Det virket så lurt. Svidde av sikkert 200.000 kr som jeg fikk fra arv. Måtte selge hesten selvfølgelig Anonymkode: 45381...d43 Har min hest enda 🥲 Å ha hest er vel det mest økonomisk uansvarlige i verden. Fy, for et pengesluk, men den er hvertfall toppforsikret og har så langt ikke kostet meg mer enn jeg tåler… Min økonomiske planlegging og sikkerhet går ut på at jeg må ha separate kontoer til faste utgifter (og de rører jeg ikke til noe annet) og brukskonto etter alt det faste er betalt. Jeg har kvittet meg med kredittkort og satt sperre på kreditt for sikkerhetsskyld. Bruker med andre ord ikke penger jeg ikke har. Jeg må bare være knallhard på det, men jeg stresser ofte med at alt må gå opp. Får helt pækkern av å ikke ha kontroll fordi jeg vet hvor kaos det kan bli. Har ganske mye i studielån, men sånn er det nå bare, og får håpe rentene går nedover snart. Jeg vet ikke hvor gamle dere andre her er, men det handler litt om ens egen individuelle livssituasjon og livsløp. Jeg er i 30-årene og har fått nøstet opp mye uro og ustabilitet fra tidligere i livet. Trodde ikke jeg ville være her jeg er nå for ti år siden. Jeg håper uansett at dere som strever men ikke vet om det skyldes ADHD eller noe annet, finner et svar. Om det er det eller ikke, så er uansett det enda et skritt mot å finne en vei til mestring i livet som funker for deg. Det føles håpløst når man strever med ting det virker som at alle bare seiler gjennom uten utfordringer. Vet sykt godt hvordan det er, og det beste man kan gjøre er å avklare/definere/utelukke hva problemet er og ikke er, for å best finne en god måte å takle utfordringene på. Endret 14. januar av Jea10
AnonymBruker Skrevet 14. januar #38 Skrevet 14. januar Jea10 skrev (1 time siden): Har min hest enda 🥲 Å ha hest er vel det mest økonomisk uansvarlige i verden. Fy, for et pengesluk, men den er hvertfall toppforsikret og har så langt ikke kostet meg mer enn jeg tåler… Min økonomiske planlegging og sikkerhet går ut på at jeg må ha separate kontoer til faste utgifter (og de rører jeg ikke til noe annet) og brukskonto etter alt det faste er betalt. Jeg har kvittet meg med kredittkort og satt sperre på kreditt for sikkerhetsskyld. Bruker med andre ord ikke penger jeg ikke har. Jeg må bare være knallhard på det, men jeg stresser ofte med at alt må gå opp. Får helt pækkern av å ikke ha kontroll fordi jeg vet hvor kaos det kan bli. Har ganske mye i studielån, men sånn er det nå bare, og får håpe rentene går nedover snart. Jeg vet ikke hvor gamle dere andre her er, men det handler litt om ens egen individuelle livssituasjon og livsløp. Jeg er i 30-årene og har fått nøstet opp mye uro og ustabilitet fra tidligere i livet. Trodde ikke jeg ville være her jeg er nå for ti år siden. Jeg håper uansett at dere som strever men ikke vet om det skyldes ADHD eller noe annet, finner et svar. Om det er det eller ikke, så er uansett det enda et skritt mot å finne en vei til mestring i livet som funker for deg. Det føles håpløst når man strever med ting det virker som at alle bare seiler gjennom uten utfordringer. Vet sykt godt hvordan det er, og det beste man kan gjøre er å avklare/definere/utelukke hva problemet er og ikke er, for å best finne en god måte å takle utfordringene på. Ok. Jeg bruker opp alle pengene samme dag som jeg får de å må ringe etter penger fra mamma og pappa. I fjor betalte de 110.000 kr for meg til kredittkort regning. Har ikke tall på hvor mange gang de har måtte redde meg ut av situasjoner. Uten de hadde jeg trolig havnet på gata og hadde fortsatt ikke klart å betale regninger. Anonymkode: 45381...d43
AnonymBruker Skrevet 14. januar #39 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner meg igjen der også. Men håper at du etter behandlingen for ADHD faktisk klarer å finne ut av reglene for sletting av studiegjeld. Jeg har gjort ekstremt dumme økonomiske valg jeg også. Men jeg er så skamfull at jeg ikke tør å liste dem opp. I ettertid skjønner jeg ikke at jeg klarte å gjøre disse tingene. Jeg har gjort dummere ting enn det du lister opp. Så jeg kjenner meg igjen. Anonymkode: 8132d...b2c Ja det hadde jo vært fint om det var mulig. samme her 🤣 har et liv fullt av dårlig valg. Anonymkode: 45381...d43
AnonymBruker Skrevet 14. januar #40 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Lignende med meg. Nå har ikke jeg like høy IQ som deg, men jeg har gjort de samme feilene. Jeg kan legge til at mange av studiene startet jeg på flere ganger selv om det gikk til helvete første, andre og tredje gang. Likevel så er det noe i meg som får meg til å si at det kommer til å bli supert denne gangen. Anonymkode: 8132d...b2c Hahah så deilig å høre. Trodde jeg var gal som holdt på sånn.. Enig! etter en stund kan det virke lurt å prøve igjen… men nei.. 🤣🤣 Anonymkode: 45381...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå