AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har blitt kjent med en hyggelig godt voksen dame i bygården min, og vi snakker om løst og fast når vi møtes. En dag begynte jeg å snakke om nyhetsbildet og det ene temaet tok det andre, og jeg ble sjokkert over hvor blåøyd og lite opplyst hun var. Hun visste ikke at voldtekt er et vanlig våpen som blir brukt i kriger. Hun tror at alle som er soldater i krig er onde og ønsker å delta selv. Hun visste ikke at småjenter ned til 6 år bor og jobber på bordell i India og andre fattige land, og at barneprostitusjon er et omfattende problem i verden. Hun tror at Donald Trump er en trofast, kristen og konservativ mann med hederlige verdier Hun tror barnearbeid var noe som tilhørte fortiden og ikke eksisterer lenger Hun tror at alle som kommer til landet vårt som flyktninger har ærlige intensjoner Hun visste ikke at under Maos regime i Kina var det vanlig at fattige bønder sendte sine unge døtre til Mao sitt palass, for at de skulle bli hans elskerinner. Hun vet ikke at polarisen smelter Hun visste ikke at Titanic gikk ned, og trodde kun det var en fiktiv film på linje med "Skjelvet" og "Tunnellen". (Hun vet heller ikke hva Kvinneguiden er, så sjansen for at hun leser dette er minimal.) Anonymkode: 00842...bb4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Ja dette var drøyt 😅 For din del håper jeg du ikke er av personlighetstypen som nå føler at jobben din er å opplyse henne.. det vil bli frustrerende! Kanskje lage deg en vane og gi et enkelt «nei det stemmer ikke» med en kort opplysning (der det er mulig). Og ellers bare ta det som underholdning Anonymkode: a9cc6...094 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Kjenner mange sånne jeg også... Hyggelige folk, men uopplyste og naive ja.. Anonymkode: be0e8...8ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Kjente ei sånn selv, hun er død nå. Hun var så glad barna hennes elsket frukt. Det hadde aldri vært vanskelig å få de til å spise sunt. Hun tilbød mine barn frukt da vi var der en sjelden gang og frukten var smågodt med fruktsmaker. Jeg er ikke hysterisk om barna spiste godteri utenom lørdag, men jeg sa til damen at sunt er det nok ikke. Dette stusset hun på for frukt er jo sunt. Hun visste ikke at det var sukker i smågodt. Hun visst forøvrig ikke at røyking var usunt heller - hun døde av lungekreft for 3-4 år siden. Jeg antar folk som ts beskriver ikke hverken ser eller leser nyheter. Kan ikke se for meg at de er i jobb heller. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hun visste ikke at under Maos regime i Kina var det vanlig at fattige bønder sendte sine unge døtre til Mao sitt palass, for at de skulle bli hans elskerinner. Det visste ikke jeg heller. Har du kilder på det? Jeg har prøvd å google. ChatGPT (jeg vet at det ikke er en pålitelig kilde) svarer dette: «Det er ingen dokumentasjon som tyder på at fattige bønder systematisk sendte døtrene sine til Mao Zedongs palass for å bli hans elskerinner. Det er imidlertid kjent at Mao hadde mange elskerinner, og at unge kvinner ofte ble valgt ut til å delta på dansekvelder som kunne ende med intime møter med ham. Mao utnyttet sin maktposisjon, men praksisen som beskrives i spørsmålet virker ikke å være en etablert eller vanlig tradisjon.» 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har blitt kjent med en hyggelig godt voksen dame i bygården min, og vi snakker om løst og fast når vi møtes. En dag begynte jeg å snakke om nyhetsbildet og det ene temaet tok det andre, og jeg ble sjokkert over hvor blåøyd og lite opplyst hun var. Hun visste ikke at voldtekt er et vanlig våpen som blir brukt i kriger. Hun tror at alle som er soldater i krig er onde og ønsker å delta selv. Hun visste ikke at småjenter ned til 6 år bor og jobber på bordell i India og andre fattige land, og at barneprostitusjon er et omfattende problem i verden. Hun tror at Donald Trump er en trofast, kristen og konservativ mann med hederlige verdier Hun tror barnearbeid var noe som tilhørte fortiden og ikke eksisterer lenger Hun tror at alle som kommer til landet vårt som flyktninger har ærlige intensjoner Hun visste ikke at under Maos regime i Kina var det vanlig at fattige bønder sendte sine unge døtre til Mao sitt palass, for at de skulle bli hans elskerinner. Hun vet ikke at polarisen smelter Hun visste ikke at Titanic gikk ned, og trodde kun det var en fiktiv film på linje med "Skjelvet" og "Tunnellen". (Hun vet heller ikke hva Kvinneguiden er, så sjansen for at hun leser dette er minimal.) Anonymkode: 00842...bb4 Du verden: du må virkelig ha skravlet hull i hodet på din hyggelige (men muligens naive) nabo – hvis hun eksisterer… Anonymkode: 4e186...71e 35 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Da kan du jo fortsette med å fortelle henne om organhøstingen som foregår hos plastikkopererte i Tyrkia, især hos de alle som dør under inngrepene, flyktningebarna som plutselig bare «forsvinner»/kidnappes for organhøsting etc. at fotball ofte er et betalt og fake spill basert på penger, at byene våre huser mange terrorister som er «kvoteflyktninger» og «politiske» flyktninger. At politiet ikke tar små kriminelle handlinger fordi det er de store kriminelle handlingene og økt kriminalitet som gjør at de har jobb og noe å gjøre. Pluss korrupsjonen som er helt hinsides mens nordmenn tror de bor i verdens beste land… Jeg kunne ha fortsatt men det er natt. Anonymkode: 8f0e3...257 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Det flere av dere beskriver her kvalifiserer nok som lett psykisk utviklingshemming.. Anonymkode: 31e2f...0c1 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det flere av dere beskriver her kvalifiserer nok som lett psykisk utviklingshemming.. Anonymkode: 31e2f...0c1 Trenger ikke være psykisk utviklingshemmet for å ikke følge med i verden. Mange som lever i sin egen lille boble. Min mor og bestemor blant annet. Anonymkode: c964f...2b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden Hun er kanskje en naiv nabo, men du høres ut som en slitsom nabo.. Anonymkode: 74481...5a2 27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Jeg bare lurer på evnen til sosial kompetanse her jeg, når du rakk å pløye over alt dette i en løst og fast samtale…? Anonymkode: 7c828...d6d 12 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Da kan du jo fortsette med å fortelle henne om organhøstingen som foregår hos plastikkopererte i Tyrkia, især hos de alle som dør under inngrepene, flyktningebarna som plutselig bare «forsvinner»/kidnappes for organhøsting etc. at fotball ofte er et betalt og fake spill basert på penger, at byene våre huser mange terrorister som er «kvoteflyktninger» og «politiske» flyktninger. At politiet ikke tar små kriminelle handlinger fordi det er de store kriminelle handlingene og økt kriminalitet som gjør at de har jobb og noe å gjøre. Pluss korrupsjonen som er helt hinsides mens nordmenn tror de bor i verdens beste land… Jeg kunne ha fortsatt men det er natt. Anonymkode: 8f0e3...257 her tror vi på alle konspirasjonsteorier 🤣🤣 Anonymkode: 7b3ed...a1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi2 Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden Hadde jeg blitt stuck i denne samtalen med en random nabo tror jeg at jeg også hadde svart noe sånt som "heh, det visste jeg ikke", i et forsøk på å være uinteressant og dermed slippe fri 😅 9 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden La henne leve lykkelig uvitende, mener jeg. Skulle ønske jeg ikke visste mye om verdens elendighet selv.. Anonymkode: a782e...07a 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden Mulig hun har litt lav IQ, men du har definitivt lav EQ. Anonymkode: 268d3...f71 11 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden Det er disse som har stemt frem sosialistene og innvandringen i landet vårt. Ingen bombe at det finnes slike folk. Anonymkode: 1d1dd...00a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Har det noe å si? Anonymkode: c390f...b79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden Det var da voldsomt, quizzer du henne for å se hvilket nivå hun lå på? Kjekt for deg å kunne briljere med hvor opplyst du er. Mennesker er forskjellige og har ulike evner og interesser. Like greit å lære seg det med en gang, 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden Voldsomt mye forskjellig dere har vært innom😅 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Del Skrevet 9 timer siden Jeg kjenner noen som unngår nyheter, det er så mye vondt i verden at det kan bli for mye for enkelte. Det er endel man går glipp av, så det vil være mye man ikke vet. Anonymkode: 17841...141 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå