Gå til innhold

Vil ingenting og aner ikke hvor jeg skal

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eneste som holder meg oppe er dataspill. Vil ikke noe annet. Eneste grunnen til at jeg står opp om morgenen. Har ikke gått en dag uten på over ett år. 

Jeg er så lei av livet mitt. Meg selv og alt rundt meg. Jeg har ikke lyst til noe annet enn å spille og sove. Om jeg må slutte med spillingen, nei da vet jeg ikke om det er så mye å være her for. 

Går i terapi men hjelper ikke. Det er bare helt tomt. Hva gjør man? Alt håp for å bedre livet er borte, jeg klarer aldri nå målene jeg setter, uansett hvor lave de er, jeg får ikke til noe som helst. Jeg er så lei av å feile. Det er litt sånn at jeg vet hvor det går, for jeg kjenner meg selv så godt. 

Hater det. Før prøvde jeg hver dag å gjøre endringer, og det har jeg prøvd i flere år men jeg kommer ikke noen vei. Gråter knapt lenger, har blitt mer likegyldig. 

Så har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke "utnytter" mine privilegier og gjør det beste ut av livet mitt som er en gave med tanke på hva andre i verden går gjennom. Det er latterlig at jeg med muligheter utenfor døra sitter her og sutrer, mens andre dør i krig og ville gjort hva som helst for mitt liv. Men jeg tror ikke de ville hatt hodet mitt. Depressiv, lat, jeg har ingen gode kvaliteter. 

Hva er meningen med denne posten, ja, bare klaging. Som jeg også er god på. 

Anonymkode: 693bf...a1d

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner meg dessverre veldig godt igjen. 

Jeg også tår til terapi. Men føler ikke at psykologen forstår meg.  Det henger nok sammen med at det ikke er noen enkle svar. Jeg sier ikke at psykologen skal fikse livet for meg, men jeg hadde ønsket en strategi for å få et bedre liv. For akkurat nå vet jeg ikke engang hva jeg kan gjøre. 

Anonymkode: 89907...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg også tår til terapi. Men føler ikke at psykologen forstår meg.  Det henger nok sammen med at det ikke er noen enkle svar. Jeg sier ikke at psykologen skal fikse livet for meg, men jeg hadde ønsket en strategi for å få et bedre liv. For akkurat nå vet jeg ikke engang hva jeg kan gjøre. 

Edit: Glemte å skrive: Jeg sender deg en klem trådstarter. ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg tror psykologen forstår meg, men jeg tror kanskje hun ikke helt ser alvoret i hvor passiv jeg har blitt. Men samtidig tror jeg også hun har gitt meg opp, og at vi begge på en måte er enige om at hun bare er en klagemur og det er det. Jeg har fått x antall strategier servert for å få et bedre liv. Stå opp tidlig, tren, spis sunt, ha en hobby, skaff en venn. Men nei. Jeg får ikke det til. 

Håper det ordner seg for deg også. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror psykologen forstår meg, men jeg tror kanskje hun ikke helt ser alvoret i hvor passiv jeg har blitt. Men samtidig tror jeg også hun har gitt meg opp, og at vi begge på en måte er enige om at hun bare er en klagemur og det er det. Jeg har fått x antall strategier servert for å få et bedre liv. Stå opp tidlig, tren, spis sunt, ha en hobby, skaff en venn. Men nei. Jeg får ikke det til. 

Håper det ordner seg for deg også. ❤️ 

Jeg tror jeg var litt upresis. Jeg har fått strategier av psykologen, men ingen av dem fungerte. Så nå står psykologen igjen med å ikke ha noen plan for hvordan jeg skal få det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik at man må dra seg selv opp av gjørma. Det er ingen andre som kan fikse det for deg. 
har du en tanke om hva som har ført til at du er der du er da? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må jo ta deg en fullstendig detox fra spill. Og sette deg mål om å gjøre en anstrengende ting om dagen. Den tingen kan være trening, eller vaske der du bor, eller ta kontakt med noen du kjenner (hvis det er vanskelig for deg), osv. Du kan jo ikke bare la livet gå i dass på denne måten, med å kun gjøre det som er aller lettest hver bidige dag. 

Anonymkode: 40550...260

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg igjen. Livet er ikke slik jeg så for meg som barn. 1/3 går til jobb og 1/3 til søvn, resten er «fritid» som man ikke orker å gjøre noe engang. 

Anonymkode: 7d2df...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å spill. Dere er avhengige. Er som andre avhengigheter, avholds

Anonymkode: 69f77...451

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pengekrana blir skrudd igjen så blir det nok andre boller..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Enmanelskeråhate skrev (5 timer siden):

Hva snakker du om? Så vidt du vet så kan TS være ufør, da er det ingen pengekran som blir skrudd igjen.

Jeg er ufør, og jeg måtte starte på en master for å få en ny mening i livet. En hobby å holde på med. Selv om jeg også bruker mye tid på dataspill, kan fort gå 37 timer på en uke.

Anonymkode: a2a7b...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får du medisiner mot depresjon, TS? Hvis ikke, kanskje starte der?

Anonymkode: ba14f...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Enmanelskeråhate skrev (7 timer siden):

Dette gir ikke mening, jeg har ikke tenkt å si opp jobben min? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Får du medisiner mot depresjon, TS? Hvis ikke, kanskje starte der?

Ja. Fungerer ikke. Prøvd mange. Etter 15 år kan jeg si så mye som at antidepressiva bare er tull. Men klarer man å tro på at det fungerer, og det fungerer, vel da er det ikke noe som er bedre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eneste som holder meg oppe er dataspill. Vil ikke noe annet. Eneste grunnen til at jeg står opp om morgenen. Har ikke gått en dag uten på over ett år. 

Jeg er så lei av livet mitt. Meg selv og alt rundt meg. Jeg har ikke lyst til noe annet enn å spille og sove. Om jeg må slutte med spillingen, nei da vet jeg ikke om det er så mye å være her for. 

Går i terapi men hjelper ikke. Det er bare helt tomt. Hva gjør man? Alt håp for å bedre livet er borte, jeg klarer aldri nå målene jeg setter, uansett hvor lave de er, jeg får ikke til noe som helst. Jeg er så lei av å feile. Det er litt sånn at jeg vet hvor det går, for jeg kjenner meg selv så godt. 

Hater det. Før prøvde jeg hver dag å gjøre endringer, og det har jeg prøvd i flere år men jeg kommer ikke noen vei. Gråter knapt lenger, har blitt mer likegyldig. 

Så har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke "utnytter" mine privilegier og gjør det beste ut av livet mitt som er en gave med tanke på hva andre i verden går gjennom. Det er latterlig at jeg med muligheter utenfor døra sitter her og sutrer, mens andre dør i krig og ville gjort hva som helst for mitt liv. Men jeg tror ikke de ville hatt hodet mitt. Depressiv, lat, jeg har ingen gode kvaliteter. 

Hva er meningen med denne posten, ja, bare klaging. Som jeg også er god på. 

Har du sagt nøyaktig dette til psykologen din?

Anonymkode: 71023...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis du ønsker en strategi, må du be om en ut fra ditt utgangspunkt og oppfølging i forhold til denne.

Anonymkode: 71023...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Fungerer ikke. Prøvd mange. Etter 15 år kan jeg si så mye som at antidepressiva bare er tull. Men klarer man å tro på at det fungerer, og det fungerer, vel da er det ikke noe som er bedre enn det. 

Antidepressiva fungerer ikke for meg heller. Men jeg vil ikke si at antidepressiva er tull. Det fungerer for noen. Sånn er det ofte i psykiatrien, det som fungerer på en pasient trenger ikke fungere på en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette gir ikke mening, jeg har ikke tenkt å si opp jobben min? 

Jobber du fulltid?

Anonymkode: e95a5...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du kan ikke si at det er tull bare fordi det ikke virker for deg. Det virker jo for veldig mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jobber du fulltid?

Anonymkode: e95a5...73c

75%. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du kan ikke si at det er tull bare fordi det ikke virker for deg. Det virker jo for veldig mange andre.

Er tull for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...