Gå til innhold

Få utskrevet ny medisin av fastlegen via reseptforespørsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen min vet at jeg er dårlig. Men nå trenger jeg antipsykotika. Tror dere at fastlegen vil skrive ut en ny type antipsykotika til meg hvis jeg sender reseptforespørsel? Jeg har gått på andre typer antipsykotika før for mange år siden... Vet at det egentlig står at man kun bruker reseptforespørsel for å fornye resepten man alt har. Jeg har ikke mulighet å dra til fastlegetime. Jeg er litt redd for at jeg ikke får det siden jeg trenger det veldig nå. 

Anonymkode: aa391...812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke dra på time? Det er kun medisiner du går på som kan fornyes via reseptforespørsel. Du kan eventuelt prøve e-konsultasjon, men antar legen vil ha deg inn. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med legen for å få ny resept. Du kan ikke sende resept forespørsel på noe du ikke har fått resept på før.

Be om telefontime. Har selv vært så sengeliggende at jeg ikke har sjans til å gå ut av huset, har da hatt telefontime. Du ringer legen og forklarer situasjonen og ber om en hastetime på telefon. 

Anonymkode: 11cf9...7da

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fastlegen min vet at jeg er dårlig. Men nå trenger jeg antipsykotika. Tror dere at fastlegen vil skrive ut en ny type antipsykotika til meg hvis jeg sender reseptforespørsel? Jeg har gått på andre typer antipsykotika før for mange år siden... Vet at det egentlig står at man kun bruker reseptforespørsel for å fornye resepten man alt har. Jeg har ikke mulighet å dra til fastlegetime. Jeg er litt redd for at jeg ikke får det siden jeg trenger det veldig nå. 

Anonymkode: aa391...812

Du må bare prøve. Ingen her vet hvordan din fastlege vurderer din situasjon. 
Skriv en kommentar i kommentarfeltet om hvorfor du ønsker medisinen så får fastlegen litt mer info. 
Håper det ordner seg for deg.

Anonymkode: 276c0...a05

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvordan din fastlege er og hvor godt vedkommende kjenner deg. 

Jeg sendte e-konsultasjon en gang og spurte om å få resept på et legemiddel jeg hadde brukt en gang ved innleggelse, og da fikk jeg det. Ikke helt det samme som å fornøye resept (du kan jo tross alt ikke fornye en resept du ikke har fra før), men slapp å møte opp eller ha telefontime. Men jeg kjenner legen relativt godt og hun er godt informert om min tilstand. 

Anonymkode: 29bc0...778

Skrevet

Ikke den typen preparat nei. Men kanskje det holder med e konsultasjon eller telefontime.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke sende en e konsultasjon til legen hvor du spør om å få prøve denne? 

Anonymkode: 9da30...d86

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...