AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Er 38+3. Har kun en cm åpning, avflatet livmor men det rundt er hardt, betyr dette at jeg vil gå på overtid mest sannsynlig? Har hørt andre gangfødende ofte har mye mer åpning lenge før fødsel Anonymkode: 6f76e...aee
mommyaka Skrevet 14. januar #2 Skrevet 14. januar Dette kan jo skifte fort...du kan jo plutselig få 10cm om 2 dager.
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Skrevet 14. januar Varierer fra kropp til kropp, det er ingen fasit. Kanskje du går maks overtid, kanskje føder du i neste uke. Dette er det ingen som kan gi deg svar på. jeg gikk med fire cm åpning i over en uke. Så brukte kroppen plutselig fire timer på de resterende seks. Anonymkode: 4f086...349
Rufs Skrevet 14. januar #4 Skrevet 14. januar Du kan føde i morgen, eller om 4 uker. Det sier deg ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #5 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er 38+3. Har kun en cm åpning, avflatet livmor men det rundt er hardt, betyr dette at jeg vil gå på overtid mest sannsynlig? Har hørt andre gangfødende ofte har mye mer åpning lenge før fødsel Anonymkode: 6f76e...aee Jeg gikk 9 dager over med andre. Ingen avflating før siste døgnet og da skjedde det fra hard og lang mormunn til 3cm på 8t, og fra 3cm til ferdig fødsel på bare 25 min! Altså, ingen fasit. Anonymkode: f1aaa...5da
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er 38+3. Har kun en cm åpning, avflatet livmor men det rundt er hardt, betyr dette at jeg vil gå på overtid mest sannsynlig? Har hørt andre gangfødende ofte har mye mer åpning lenge før fødsel Anonymkode: 6f76e...aee Åpning har jo ikke noe å si? Jeg gikk fra 5 til 10 cm åpning på 10 minutter under min andre fødsel…. Anonymkode: 9044b...d9a
AnonymBruker Skrevet 15. januar #7 Skrevet 15. januar Jeg har ikke annet enn svogerforskning å vise til, men så vidt jeg vet så har det lite å si. Og ut i fra det jordmoren jeg gikk til i kommunen sa, så er det eneste man kan lene seg litt på at man ligner seg selv når det kommer til svangerskapslengde. Altså at man føder til sånn omtrent samme tid i andre svangerskap som i det første, men at det er en regel med svært mange unntak. Jeg hadde 3-4 cm. åpning i uke 38 i mitt andre svangerskap, og fødte 40+4. Og jeg vet at min kusine ikke hadde åpning, og at forholdene var umodne 37+0 i hennes andre svangerskap, og at hun fødte 37+5, nøyaktig som hun gjorde første gang. Anonymkode: 649ad...14b
AnonymBruker Skrevet 15. januar #8 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har ikke annet enn svogerforskning å vise til, men så vidt jeg vet så har det lite å si. Og ut i fra det jordmoren jeg gikk til i kommunen sa, så er det eneste man kan lene seg litt på at man ligner seg selv når det kommer til svangerskapslengde. Altså at man føder til sånn omtrent samme tid i andre svangerskap som i det første, men at det er en regel med svært mange unntak. Jeg hadde 3-4 cm. åpning i uke 38 i mitt andre svangerskap, og fødte 40+4. Og jeg vet at min kusine ikke hadde åpning, og at forholdene var umodne 37+0 i hennes andre svangerskap, og at hun fødte 37+5, nøyaktig som hun gjorde første gang. Anonymkode: 649ad...14b Jeg har dessverre ikke noe å sammenligne med da jeg ble satt i gang sist svangerskap (uke 36+5), men da hadde jeg null modning. Hadde ekstremt rask fødsel da, så kan jo være jeg bare plutselig går fra 1-10 men vanskelig å si. Håper det skjer noe snart Anonymkode: 6f76e...aee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå