Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju på et sykehjem imorgen. Hva passer å ha på seg? (jeg er 21 om det har noe å si).

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville dradd en ordentlig business med hvit skjorte, sort v-hals utenpå og sort dressbukse med hvitt belte.

Skrevet

På et sykehjem er det neppe nødvendig å kle seg veldig pent, med mindre det er en lederstilling du søker på. Jobber på et sykehjem selv, og hadde på meg sort høyhalset genser og helt nøytrale, nyvaska olabukser på mitt jobbintervju.

Vil råde det til å holde det nøytralt - altså hvis du vanligvis går i klær som er veldig "sære" og oser av sterk personlighet, ville jeg ventet med dem til du hadde jobba der en stund. Ellers pent, helt, nyvasket - se velstelt og ordentlig ut, uten å gi inntrykk av å være redd for å brekke negler. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Flott jobb å ha - lykke til med å gå rundt i hvit "pysj" og vaske folk i rumpa ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Hei! Jeg er ofte med på intervju når vi ansetter på sykehjemmet hvor jeg jobber. Det er fint at du tenker over hvordan du vil presentere deg selv; har sett litt av hvert..

Ikke pynt deg for mye, men kle deg i rene og enkle klær. Kle deg slik du ville gjort hvis du skulle på kafe med venner på dagtid. Jeans og en genser er fint, ikke for utringet. Ikke ha på altfor mye sminke og dropp parfyme.

Ellers; om du røyker, ikke kom med røykånde.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...