AnonymBruker Skrevet 14. mars #21 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 8.09): Jeg syns egentlig vi kan slutte å kommentere på kropp, både positivt og negativt. Man vet aldri hvorfor noen går ned i vekt. Anonymkode: b5c6a...b36 Dette! Jeg har selv gått mye ned i vekt, og folk klarer ikke å la være å kommentere det. Hvorfor?? Tydelig at mange er opptatt av andres kropp. Det rare er alle dem som kommenterer negativt. “Nå har du blitt for tynn” osv. Det er faktisk ingen (!) som har gitt meg en positiv kommentar etter vektnedgangen. KUN negative og “bekymrede” kommentarer. Jeg er endelig blitt normalvektig, for første gang på mange år. Og så er det feil også?? Anonymkode: 84f19...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #22 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 22.55): Fordi vi er redde for at det også blir galt. Anonymkode: d060f...b92 Jepp. Jeg har en venninne som er overvektig, og sliter med mat (og holdningene til dette). I løpet av få år gikk hun fra størrelse XL til XS til XL igjen. Jeg «heier» ikke på henne når hun slanker seg så radikalt, fordi jeg bryr meg om henne og mener at det er veldig usunt å gå ned i vekt så raskt. Hun oppfyller sannsynligvis kravene til en spiseforstyrrelse. Jeg er flink til å rose henne for andre ting, og prøve å snu fokuset vekk fra kropp og utseende. Kommenterer aldri kroppen eller vekta hennes, fordi jeg tror at det gjør vondt verre. Det TS ser på som misunnelse, kan egentlig være omtanke. Anonymkode: d1ed4...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #23 Del Skrevet 14. mars Jeg har vært som din venninne. Man kan ikke stikke under en stol at folk faktisk får bedre selvtillitt av vektnedgang. Det er naturlig. Man føler seg lettere, sunnere, kanskje mer energi, noen får mindre vondter, syns de ser bedre ut, det er fantastisk å passe inn i vanlige størrelser og finne flere klær man kler. Har man bedre selvtillitt er det lettere å date. Og sannheten er jo også at mange helst vil date slanke personer og ikke noen med stor overvekt. Jeg hadde kjæreste fra før av, men jeg ser jo at jeg får flere blikk av menn nå. Og flere tar kontakt feks ute på byen. Det skjedde ikke før. Jeg fikk kommentarer om mat, feks når vi hadde venninne kvelder, dro på hytteturer, restaurant. Kunne få kommentarer som "Hvorfor velger du salat, du må ikke være så streng, du må kunne kose deg litt". Og de satt med restaurant middager proppfull av kalorier. Ikke noe galt med det, men jeg legger fort på meg. Og jeg er ofte på restaurant og sosial. Da må usunn mat vike, ellers ville jeg aldri nådd målet. Noen kommenterte hvorfor jeg pyntet meg så ofte etter jeg gikk ned. Vil ikke si jeg overpyntet meg. Går gjerne med skjørt og strikkegenser. Men før brukte jeg ikke skjørt da magen var stor og jeg så gravid ut. Tror mye skyldes sjalusi. Mye lettere å si at man må kunne kose seg, at vekt ikke er alt osv hvis man selv ikke har lyst eller disiplin til å gå ned. Og hvorfor er det galt at noen blir blidere, virker mer fornøyd og begynner å date? Skulle tro venninner støtter hverandre. Anonymkode: 649c4...340 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #24 Del Skrevet 14. mars Er enig med TS. Kvinner bør være flinkere til å støtte og si positive ting til hverandre. Det trenger ikke nødvendigvis å være å kommentere på kropp. Men feks «Du har alltid vært pen, men du gløder skikkelig for tiden!». Hvis vedkommende sier at hun har gått ned, kan man si godt jobba osv. Anonymkode: 02977...c05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå