AnonymBruker Skrevet i går, 21:05 #1 Del Skrevet i går, 21:05 Jeg skatter i underkant av 30.000kr hver mnd. Lurer på om det ville være hensiktsmessig for meg å sette så lavt skattetrekk som mulig og spare resterende på høyrentekonto? Har høyrentekonto med 4,5% rente, og det finnes sikkert andre alternativer med enda litt høyere rente… Anonymkode: 51aec...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:07 #2 Del Skrevet i går, 21:07 Ja, det er hensiktsmessig. Ville derimot ikke satt i aksjer eller fond, som kan gå ned. Men låne bort gratis til staten er dumt. Anonymkode: 35ea9...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:15 #3 Del Skrevet i går, 21:15 Det er kanskje begrenset hvor langt en kommer med å kutte skattetrekket gjennom skattekort på nett? Anonymkode: e53c4...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er kanskje begrenset hvor langt en kommer med å kutte skattetrekket gjennom skattekort på nett? Anonymkode: e53c4...c70 For min del har jeg satt skattetrekket slik at jeg får "baksmell" på ca 300 000 for skatteåret 2024. Dette har jeg investert med god rente i løpet av året. Anonymkode: 4e86a...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Økonomisk fornuftig. Juridisk straffbart Jeg gjorde dette i flere år. Skattemyndighetene oppdaget dette (riktignok ifm at jeg tok kontakt med dem angående et spm jeg hadde) Så da sluttet jeg med det. Så sjansen for å bli straffet for dette er nok liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Ti T Usen skrev (4 timer siden): Økonomisk fornuftig. Juridisk straffbart Jeg gjorde dette i flere år. Skattemyndighetene oppdaget dette (riktignok ifm at jeg tok kontakt med dem angående et spm jeg hadde) Så da sluttet jeg med det. Så sjansen for å bli straffet for dette er nok liten Men er det det paragrafen betyr? Du betaler jo inn det du skal, bare litt senere enn vanlig. Jeg tolker loven slik at det er ulovlig å lyve om inntekt, da i skattemeldingen, eller å nekte å betale skatten når regninga kommer…. Ser jo at dersom alle hadde gjort det samme, så hadde det blitt kaos, i og med at det er en stor del av inntekten til kommunene.. Anonymkode: 51aec...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men er det det paragrafen betyr? Du betaler jo inn det du skal, bare litt senere enn vanlig. Jeg tolker loven slik at det er ulovlig å lyve om inntekt, da i skattemeldingen, eller å nekte å betale skatten når regninga kommer…. Ser jo at dersom alle hadde gjort det samme, så hadde det blitt kaos, i og med at det er en stor del av inntekten til kommunene.. Anonymkode: 51aec...ff0 Ja, jeg ble opplyst om at skattekortopplysninger omfattes av opplysningsplikten. Brudd på skatteunndragelse omtales i straffeloven og har strafferamme på 6 år. Men som sagt: jeg tviler på at det i praksis straffes Endret 6 timer siden av Ti T Usen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Jeg ville ikke gjort det. Det kan få uheldige konsekvenser for deg i fremtiden som andre har skrevet tidligere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Jeg gjør det i begrenset grad. Tør ikke rote for mye med det selv om jeg er helt enig i at det er økonomisk rasjonelt hvis man setter av pengene og er trygg på å kunne betale skatten. Anonymkode: e53c4...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå