AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Jeg skatter i underkant av 30.000kr hver mnd. Lurer på om det ville være hensiktsmessig for meg å sette så lavt skattetrekk som mulig og spare resterende på høyrentekonto? Har høyrentekonto med 4,5% rente, og det finnes sikkert andre alternativer med enda litt høyere rente… Anonymkode: 15dbe...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Ja har 5.30 med 6 måneders binding. Sjekk på finansportalen. Anonymkode: dda2b...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg skatter i underkant av 30.000kr hver mnd. Lurer på om det ville være hensiktsmessig for meg å sette så lavt skattetrekk som mulig og spare resterende på høyrentekonto? Har høyrentekonto med 4,5% rente, og det finnes sikkert andre alternativer med enda litt høyere rente… Anonymkode: 15dbe...e42 Jeg spekulerer i restskatt, men da restskatt på utbytte, ikke inntekt. Renta på sparekontoen min er litt høyere enn renta på restskatten, så jeg tjener noen tusenlapper i året på dette. Har 5 % rente på sparekontoen min. Har også tenkt tanken på det du sier, men jeg blir jo stressa av å tenke på sånt hele tiden. Anonymkode: 1728c...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg skatter i underkant av 30.000kr hver mnd. Lurer på om det ville være hensiktsmessig for meg å sette så lavt skattetrekk som mulig og spare resterende på høyrentekonto? Har høyrentekonto med 4,5% rente, og det finnes sikkert andre alternativer med enda litt høyere rente… Anonymkode: 15dbe...e42 Hvorfor har du opprettet to identiske tråder? Anonymkode: 07f1a...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Sol_ Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Husk at du også må skatte av rentene. Så husk å betale restskatten i tide før rentene på restskatten blir høyere enn gevinsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg skatter i underkant av 30.000kr hver mnd. Lurer på om det ville være hensiktsmessig for meg å sette så lavt skattetrekk som mulig og spare resterende på høyrentekonto? Har høyrentekonto med 4,5% rente, og det finnes sikkert andre alternativer med enda litt høyere rente… Anonymkode: 15dbe...e42 Hvilken hensikt skulle det ha? Det er heller ikke etter loven å jukse med skattetrekket. Anonymkode: a704e...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drohatha Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvilken hensikt skulle det ha? Det er heller ikke etter loven å jukse med skattetrekket. Anonymkode: a704e...e55 Avhengig av totale skatten man betaler så er det noen tusenlapper man kan hente for minimal innsats. Hvis man også tar høyde for realverdien, aka inflasjon, siden man utsetter betalingen et år, så begynner det å nærme seg ganske store verdier man kan spare. Kanskje ikke lov, men heller ikke noe man vil bli straffet for. Så lenge restskatten blir betalt så kommer ikke skatteetaten til å bruke ressurser på å følge opp det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #8 Del Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja har 5.30 med 6 måneders binding. Sjekk på finansportalen. Anonymkode: dda2b...030 Jeg har 5,11% med 31 dagers binding (det vil si, bryter jeg den må jeg betale 3% eller noe slikt, men får ut penger). Instabank, kjekk mellomting for oss som ikke nødvendigvis kan låse pengene i såpass lang tid. Ellers kjempegodt råd med finansportalen og tilsvarende tjenester for å finne banker som gir best sparerente. Hadde jeg kunnet binde pengene i seks måneder og mer til, så tror jeg kanskje jeg hadde vurdert å undersøke andre investeringsmuligheter, men så langt i livet har jeg enda ikke kommet, så blir bare spekulasjon fra min side. Anonymkode: 26415...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #9 Del Skrevet 50 minutter siden drohatha skrev (2 timer siden): Avhengig av totale skatten man betaler så er det noen tusenlapper man kan hente for minimal innsats. Hvis man også tar høyde for realverdien, aka inflasjon, siden man utsetter betalingen et år, så begynner det å nærme seg ganske store verdier man kan spare. Kanskje ikke lov, men heller ikke noe man vil bli straffet for. Så lenge restskatten blir betalt så kommer ikke skatteetaten til å bruke ressurser på å følge opp det. Det står "forventet inntekt". Det kan nok tolkes på mange måter, og jeg tviler på at mange er straffet grunnet slik oppførsel, men det hadde vært veldig interessant å vite. Vurderer selv å gjøre lignende tiltak etter hvert som en har blitt noe eldre, har både stabil inntekt og utgifter, men har ikke turt enda. Rettspraksis ifm. temaet hadde vært utrolig interessant å se til. Anonymkode: 26415...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå