Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner absolutt alt ved graviditet og fødsel, og alt som fulgte med. 
Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid (ikke planlagt gravid, på p-piller) har jeg gruet meg til fødsel. Generelt sett aldri likt å være på sykehus, og nå måtte jeg plutselig det om ni måneder. Graviditeten var kjempe fin, kvalm ja men stort sett ikke noe å klage på. Så gikk riene i gang 7 dager før termin, og da gikk jeg bare inn i et modus og var plutselig ikke redd lenger for hva som ventet meg. Dro inn til sykehuset, ble møtt av verdens nydeligste jordmor som var med meg helt til hennes vaktskifte var over og hun som overtok siden var også helt skjønn. Det var en drømme fødsel, ikke gikk ting for fort eller for sakte - men jeg koste meg selvom det var tidenes smertehelvete. Aldri følt meg så sett i et rom fullt av fremmende mennesker før, og den følelsen når bebisen kom på brystet var helt fantastisk. 
Har hatt litt kontakt med jordmor 1 i tiden etter da hun gjerne ville vite hvordan det hadde gått, og jordmor 2 satte veldig pris på at jeg sendte hun en takkemelding. Pga de to vil jeg nå bli jordmor en dag.. tenk å bety så mye for fremmende damer, og kunne gi noen den tryggheten de klarer. 

Så, er jeg som unormal som savner og konstant tenker på absolutt hver eneste detalj av fødedagen, jordmor, barseloppholdet? Det er 3 måneder siden fødsel. 

Anonymkode: 0efc8...ffc

• Hjerte 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du savner å bli tatt vare på. Det liker vi vel "alle" å bli. 

Anonymkode: 2902d...859

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så, er jeg som unormal som savner og konstant tenker på absolutt hver eneste detalj av fødedagen, jordmor, barseloppholdet?

Synes mer det er unormalt av ei voksen dame å spør om det. Ikke unormalt å savne fine opplevelser

Anonymkode: b5677...770

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes mer det er unormalt av ei voksen dame å spør om det. Ikke unormalt å savne fine opplevelser

Nei så klart ikke, men mtp at det er 3 mnd siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei så klart ikke, men mtp at det er 3 mnd siden. 

Hvorfor har det noe å si. Jeg savner julen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har det noe å si. Jeg savner julen. 

Ok, greit det. Hva har det å si at jeg er en voksen dame som spør om råd da? Siden du skrev at det var mer unormalt.. bare fordi jeg er i tjueårene og har et barn, så betyr ikke det at jeg har svarene på alt fordi jeg er voksen 😅 

Skrevet

Kan ikke si jeg savner fødselen. Jeg syntes det var spennende, hadde som deg en helt perfekt fødsel som tok akkurat passe lang tid. Vondt var det, men i fødebobla gikk det liksom greit likevel.

Mulig jeg tenkte mer på det da det enda var så ferskt som hos deg, men nå er det 2,5 år siden og det er mer en positiv opplevelse og et godt minne.

Nå er jeg gravid på nytt og kan definitivt si for sikkert at noe savn etter graviditet og fødsel har jeg ikke kjent på. 

Det er jo kjempeflott at du fikk en så fin opplevelse! Skriv gjerne om den og del med de rundt deg så blir kanskje savnet mindre når du får dele :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ok, greit det. Hva har det å si at jeg er en voksen dame som spør om råd da? Siden du skrev at det var mer unormalt.. bare fordi jeg er i tjueårene og har et barn, så betyr ikke det at jeg har svarene på alt fordi jeg er voksen 😅 

Hva skal du bruke svarene til? Fremmede på nett som dømmer deg til normal eller unormal. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva skal du bruke svarene til? Fremmede på nett som dømmer deg til normal eller unormal. 

Vet du hva, jeg ville bare få det ut av hodet og se om det var flere som har det som jeg har det. Trist at du sitter på et forum og ikke klarer å ha medfølelse eller skrive noe hyggelig. Det var vel ingen som tvang deg inn på dette innlegget og ba deg kommentere. Takk og hei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (20 minutter siden):

Kan ikke si jeg savner fødselen. Jeg syntes det var spennende, hadde som deg en helt perfekt fødsel som tok akkurat passe lang tid. Vondt var det, men i fødebobla gikk det liksom greit likevel.

Mulig jeg tenkte mer på det da det enda var så ferskt som hos deg, men nå er det 2,5 år siden og det er mer en positiv opplevelse og et godt minne.

Nå er jeg gravid på nytt og kan definitivt si for sikkert at noe savn etter graviditet og fødsel har jeg ikke kjent på. 

Det er jo kjempeflott at du fikk en så fin opplevelse! Skriv gjerne om den og del med de rundt deg så blir kanskje savnet mindre når du får dele :) 

Takk for hyggelig svar. Og gratulerer med en liten på vei 🥰 Det er jo absolutt et flott minne å ha med seg, det var jo verdens kuleste opplevelse. Og en dag er det nok bare et av livets viktigste minner og ikke lenger et savn. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig spesielt å søke opp jordmor, og sende melding, og ha kontakt. De fleste ville anmeldt. 

De gjør jo dette mange hundre ganger i året. 

Anonymkode: ee72a...490

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo veldig spesielt å søke opp jordmor, og sende melding, og ha kontakt. De fleste ville anmeldt. 

Politianmelde for en moderne versjon av et takkekort? Hold opp :ler:

Anonymkode: e0262...ac1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun ga meg nummeret hennes hvis jeg lurte på noe. Syns ikke det er så rart å sende en takkemelding til en som har bidratt til at jeg og barnet mitt har det bra under en fødsel. Ja, det er jobben deres men alle liker å bli anerkjent for godt stykke arbeid. Altså, for noen forumtroll som finnes her. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg blir oppriktig sjokkert av hva folk kan skrive.. skjønner jo hvorfor disse går under ‘’anonym’’

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun ga meg nummeret hennes hvis jeg lurte på noe. Syns ikke det er så rart å sende en takkemelding til en som har bidratt til at jeg og barnet mitt har det bra under en fødsel. Ja, det er jobben deres men alle liker å bli anerkjent for godt stykke arbeid. Altså, for noen forumtroll som finnes her. 

Nei, det gjorde hun ikke. Det har de ikke lov til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Helsepersonell blir bedt om å melde inn umiddelbart dersom private henvendelser forekommer.

Men nå er bare TS ute etter å provosere litt. Psykt er det uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Helsepersonell blir bedt om å melde inn umiddelbart dersom private henvendelser forekommer.

Men nå er bare TS ute etter å provosere litt. Psykt er det uansett. 

Mye mer psykt å bli så provosert over at ts har hatt en fin opplevelse, og takket jordmor for det. Jeg fikk nummeret til jordmoren jeg gikk til som gravid, fordi hun ønsket å høre hvordan fødselen hadde gått. Ser ikke hvordan det skulle være problematisk for noen av oss.

Jeg kan godt forstå hva ts føler på etter fødsel, det er tross alt en av de største opplevelsene vi har i livet. Og hun ønsker å bidra til at andre får en like fin fødsel. Hva er problemet med det?

Anonymkode: 536c1...49a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mye mer psykt å bli så provosert over at ts har hatt en fin opplevelse, og takket jordmor for det. Jeg fikk nummeret til jordmoren jeg gikk til som gravid, fordi hun ønsket å høre hvordan fødselen hadde gått. Ser ikke hvordan det skulle være problematisk for noen av oss.

Jeg kan godt forstå hva ts føler på etter fødsel, det er tross alt en av de største opplevelsene vi har i livet. Og hun ønsker å bidra til at andre får en like fin fødsel. Hva er problemet med det?

Anonymkode: 536c1...49a

Takk for at du ser poenget mitt.. du er god ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, det gjorde hun ikke. Det har de ikke lov til. 

Brødhue. Såklart har de lov til det.. 

Anonymkode: d1ca6...389

AnonymBruker
Skrevet

Brødhue. Såklart har de lov til det.. 

Anonymkode: d1ca6...389

Ja assa jeg juger ikke, hvorfor skulle jeg ha skrevet det da 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...