AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Det samme blir gjentatt gang på gang, samme bøker og samme naturfaglig aktivitet. Man kan selvsagt supplere med annet ved siden av… Kan man ikke jobbe med språkutvikling uten dette dritt-prosjektet? Vi sitter og juger på mentorveiledningene og sier at det er så bra prosjekt, egentlig er det bare dårlige frister og et stressmoment i hverdagen. Observasjoner av ansatte og annet tull. Jeg vil gjerne ha kvalitet i barnehagene våre, og jeg vil gjerne jobbe med god språkutvikling. Det klarer man fint uten denne typen mas og fjas fra sidelinjen.. Hensikten med prosjektet er god i seg selv, men måten den blir kastet ut i barnehagene på er eneste mas i en hektisk hverdag. Jeg vet hva slags språkutfordringer vi har i gruppa og vil gjerne hjelpe barna på en annen måte enn gjennom dette tulle-prosjektet.. Sånn måtte bare få det ut.. Anonymkode: d985e...0cb 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar Så hvorfor lyver dere? Anonymkode: c3a3e...57d 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Skrevet 14. januar Har ikke hørt om akkurat dette prosjektet men det finnes massevis av slike programmer som påtvinges barnehagelærerne. Vi ble advart mot det i studiet. Det blir mer og mer av det og mindre autonomi i arbeidet. Anonymkode: bc214...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #4 Skrevet 14. januar Det er så viktig å bruke stemmen sin i disse tilfellene! Si akkurat som det er, at dette er ikke måten det er best å jobbe på. Ikke sikkert det nytter, men tenker man bør prøve å opprettholde litt autonomi i hverdagen. Jeg har selv jobbet 14 år som ped.leder og har vært borti noe liknende. Det er bare et stressmoment og fører bare med seg slitne ansatte! Anonymkode: 7322f...9c6 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #5 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så hvorfor lyver dere? Anonymkode: c3a3e...57d Hehe, er du ny i arbeidslivet? Det nytter ikke å si at man ikke liker bedritne ting som er klekket ut av tilbakestående leder(e) eller konsulenter. Slike ting skal man like og vise engasjement for, enten du liker det eller ikke. Gjør du ikke det er du ikke en "lagspiller". Anonymkode: 2f774...c77 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så hvorfor lyver dere? Anonymkode: c3a3e...57d Ingen hører på oss ped.ledere, melder ifra til styrere som lyver videre.. Vi vil så gjerne hjelpe barna i deres språkutvikling ved å steppe inn der hvor de trenger det. Ikke gjennom prosjekter som lages av folk som ikke direkte jobber med barn. Dette prosjektet testes ut i Oslo nå, hjelp sier jeg! Anonymkode: d985e...0cb 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #7 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe, er du ny i arbeidslivet? Det nytter ikke å si at man ikke liker bedritne ting som er klekket ut av tilbakestående leder(e) eller konsulenter. Slike ting skal man like og vise engasjement for, enten du liker det eller ikke. Gjør du ikke det er du ikke en "lagspiller". Anonymkode: 2f774...c77 Du kan så si 😉 Anonymkode: d985e...0cb
AnonymBruker Skrevet 14. januar #8 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så viktig å bruke stemmen sin i disse tilfellene! Si akkurat som det er, at dette er ikke måten det er best å jobbe på. Ikke sikkert det nytter, men tenker man bør prøve å opprettholde litt autonomi i hverdagen. Jeg har selv jobbet 14 år som ped.leder og har vært borti noe liknende. Det er bare et stressmoment og fører bare med seg slitne ansatte! Anonymkode: 7322f...9c6 Autonomi er et ord som blir stadig mer fremmed for folk som jobber i barnehagene. Norge har høyest sykefravær i verden, og barnehageansatte er helt på topp i dette. Kanskje noe å tenke på🤔 Anonymkode: d985e...0cb 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe, er du ny i arbeidslivet? Det nytter ikke å si at man ikke liker bedritne ting som er klekket ut av tilbakestående leder(e) eller konsulenter. Slike ting skal man like og vise engasjement for, enten du liker det eller ikke. Gjør du ikke det er du ikke en "lagspiller". Anonymkode: 2f774...c77 Om du har såpass dårlige kommunikasjonsegenskaper er det nok like greit å holde kjeft,ja... Anonymkode: 8b158...1c5 1
Dame1993 Skrevet 14. januar #10 Skrevet 14. januar En veldig positiv ting med slike intervensjoner er at det er standardisert og nøye beskrevet hva som skal gjøres. Uten slike ferdige pakker er det veldig avhengig av de ansatte på gruppene hvordan språkarbeidet i gruppa foregår. Og det er en fin måte å få jobbet med språk. Ellers er jeg veldig for den spontane og naturlige språkstimuleringen. Blant annet bruker jeg perling, bygging og andre aktiviteter for å jobbe med språket. F.eks spørre hvilken farge barnet vil ha, om klossen skal settes ved siden av, bak, foran eller oppå. I tillegg er jeg veldig glad i tegn til tale. Det er perfekt for å bruke i det daglige for å støtte en muntlig ytring! Men skjønner frustrerasjonen, ped.ledere har jo ikke akkurat for lite å gjøre fra før... 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #11 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om du har såpass dårlige kommunikasjonsegenskaper er det nok like greit å holde kjeft,ja... Anonymkode: 8b158...1c5 Hva er problemet ditt? Anonymkode: 5d07e...169 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #12 Skrevet 14. januar Jeg er helt enig! Jeg jobber i PPT og blir sprø av alle prosjektene kommunen skal prakke på slitne skoler og barnehager. Det ironiske er at ansatte bruker tiden på planer, møter og kursing istedenfor å være der det er viktigst: med barna. Jeg og mine kollegaer sier alltid fra om hva vi syns om slike prosjekter og hvilke konsekvenser det har. Blir med varierende hell hørt... Mitt råd: si fra! Og vær ærlige på når dere ikke har kapasitet eller ressurser til å gjennomføre. Dokumentet gjerne også hvor mange timer dere bruker vekke fra barna pga det. Anonymkode: e9aec...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #13 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Om du har såpass dårlige kommunikasjonsegenskaper er det nok like greit å holde kjeft,ja... Anonymkode: 8b158...1c5 Svaret ditt beviser at kommunikasjons egenskapene mine er gode nok. Anonymkode: 2f774...c77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå