AnonymBruker Skrevet 14. januar #61 Skrevet 14. januar Her er du ts urimelig. Om du ikke har tid å sende innen et par dager, maks tre, lar du være å legge ut noe for salg. Alle forventer at det skal sendes innen få dager, venter du da 7-10 dager vil de fleste bli nervøs for at du ikke kommer til å sende pakken. Anonymkode: 231a0...057 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #62 Skrevet 15. januar Jeg kjøpte en kjole på Finn i begynnelsen av desember. Skulle gis til et barn som trengte det i forbindelse med skoleavslutninger og diverse julesamlinger. Selger somlet med innsending og barnet rakk aldri å bruke kjolen i julen. Stor skuffelse, og en selger jeg aldri kommer til å handle av igjen. Anonymkode: 41f88...564
Anonysoum Skrevet 15. januar #63 Skrevet 15. januar Jeg tenker det er god kotyme å sende påfølgende dag. Å vente en uke er det ingen unnskyldning for, travelt eller ei.
omnitron Skrevet 17. januar #64 Skrevet 17. januar Om ikke noe spesielt er avtalt med forsendelse er det innenfor å sende ihht Finns regler. f.eks for Fiks Ferdig er det å sende innen 7 dager. Ønsker kjøperne noe raskere enn standard betingelser fra Finn så må de etterspørre dette konkret.
AnonymBruker Skrevet 17. januar #65 Skrevet 17. januar Jeg kan bare signere de andre. Ikke ok. Hvis du ikke har tid til å sende innen 1-2 virkedager, venter du med å legge tingen ut for salg. Anonymkode: 0a11c...a71 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #66 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 13.43): Jeg mener ganske bestemt at jeg kan gi karakter til selgere uten at de gir meg først? Bare trykker inn på "vurderinger" på min egen profil, så kommer alle kjøp jeg har gjort på rekke og rad med mulighet for å legge inn kommentarer og karakter? Anonymkode: 41f88...564 AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 17.07): Ja, det er jeg helt sikker på at går an. For jeg har fått en rekke vurderinger fra kjøpere. Mens jeg som selger har så og si aldri gitt en vurdering av en kjøper. Hva er det å vurdere, liksom, de trykker på at de vil kjøpe med fiks ferdig, og så skal jeg vurdere de, det er jo ingenting å vurdere! Har kun gitt vurdering av de jeg har meldet med og av noen som jeg har møtt personlig ved avlevering. Mulig at det kun går an når selger har klikket på hvem som har kjøpt, noe jeg alltid gjør. Men altså fullt mulig. Anonymkode: b24a2...f35 Om man lar være å bruke Fiks Ferdig, så kan man fint unngå vurderinger. Om man ikke bruker FF må selger aktivt inn og velge hvem man solgte til om de skal ha mulighet til å legge igjen vurdering, og det er jo bare å droppe det trinnet om man vil. Ved FF registreres det av seg selv. Anonymkode: d584e...fa1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #67 Skrevet 17. januar Hvis jeg ikke kan sende innen 2-3 dager pleier jeg å si fra før jeg godtar budet at det kan ta noe lengre tid, som regel er det i orden, men da vet de som kjøper det før varen er kjøpt. Så ja, jeg synes det er veldig dårlig av deg. Hadde vært lite fornøyd. Anonymkode: 347e3...159 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #68 Skrevet 17. januar omnitron skrev (30 minutter siden): Om ikke noe spesielt er avtalt med forsendelse er det innenfor å sende ihht Finns regler. f.eks for Fiks Ferdig er det å sende innen 7 dager. Ønsker kjøperne noe raskere enn standard betingelser fra Finn så må de etterspørre dette konkret. Det er stor forskjell på hva som går fint i forhold til automatisk kanselering av kjøp, og hva som er greit i forhold til å være en god og samarbeidsvillig selger. Ja man kan i teorien vente med å selge, men det er en uskreven høflighetsregel at man sender innen 2 mask 3 dager. Anonymkode: f9219...3e0 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar #69 Skrevet 17. januar Jeg sender alltid samme dag/så raskt som mulig. Om jeg ikke får sendt i løpet av den tiden, gir jeg beskjed til kjøper. Jeg syns du er urimelig, og skjønner godt at kjøper "maser". Anonymkode: c9a72...df4 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #70 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 21.53): I alle dager da! Sendingen er registrert via Fiks Ferdig/Posten, så jeg får ingen penger før varen er mottatt av kjøper. Kjøper blir heller ikke trukket penger. Ts Anonymkode: 5a48e...6ee Når jeg kjøper noe på Finn, er det svært ønskelig at selger sender produktet så fort som mulig. Samme når jeg selger noe, sender så fort jeg kan og blir det hentet, ønsker jeg at det blir hentet NÅ og ikke om to uker. Anonymkode: 02182...2e6 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar #71 Skrevet 17. januar omnitron skrev (1 time siden): Om ikke noe spesielt er avtalt med forsendelse er det innenfor å sende ihht Finns regler. f.eks for Fiks Ferdig er det å sende innen 7 dager. Ønsker kjøperne noe raskere enn standard betingelser fra Finn så må de etterspørre dette konkret. 7 dager er seneste mulighet for sending. Dersom du gjør en avtale med andre om varelevering (eller andre ting også for så vidt) så er det ikke greit å vente til seneste frist. Du kan gjerne si at det er innafor, men det blir ikke slik bare fordi du sier det. Det finnes uskrevne regler på Finn og de har mye til felles med normal høflighet. Hvis du ikke har lest tråden så anbefaler jeg deg å gjøre det, da vil du lære mer om dette temaet. Anonymkode: 8b983...150 2
Minitroll Skrevet 18. januar #72 Skrevet 18. januar Det er respektløst å vente flere dager med å sende med mindre du har blitt utsatt for noe som gjør det umulig å sende. Før du legger noe ut for salg bør du ha en plan for om dette kan sendes og hvordan du i så tilfelle pakker dette. Om det blir for stor risiko å sende skriver du at det ikke kan sendes. Det er også like ille med de som drøyer henting på postnord/posten når de vet at selger ikke får penger før en stund etter henting. Har opplevd at folk til og med har forlenget hentetiden på posten fordi de bestemte seg for å dra på ferie uten å gi beskjed om dette før budgivning. Da hadde vi blitt enige om fiksferdig selv om jeg sa at jeg er skeptisk til dette nettopp fordi folk av og til henter sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå