AnonymBruker Skrevet 14. januar #41 Skrevet 14. januar Hvorfor brukte du ikke tiden som du brukte på å lage tråd her til å sende pakken? 🤣 tull, er det sånn du lever livet ditt? Hvorfor ikke bare bli ferdig med ting før du gjør annet? Anonymkode: ccf1b...c15 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #42 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): I alle dager da! Sendingen er registrert via Fiks Ferdig/Posten, så jeg får ingen penger før varen er mottatt av kjøper. Kjøper blir heller ikke trukket penger. Ts Anonymkode: 5a48e...6ee Vanlig kutyme er å sende så fort som mulig, gjerne innenfor 1-2 døgn. Evt. å gi beskjed til kjøper før man aksepterer budet, om at det vil ta noen ekstra dager å få sendt. Med fiks ferdig betaler også kjøper inn penger i det denne legger inn bud, så det at du ikke har mottatt pengene, betyr ikke at kjøper ikke har blitt trukket for pengene. Det dumme med å vente slik du gjør, er også at dersom noe skulle skje, f.eks. at du blir syk eller skadet, like før du tenkte å sende, så vil også salget avsluttes, og pengene gå i retur til kjøper. Og da har du ikke lenger mulighet til å selge samme vare til samme kjøper gjennom Fiks ferdig. (Har prøvd dette, da en selger glemte å sende en gang.) Det endte da med at selger sendte på nytt, mot at jeg betalte varen etter mottak. (Siden det var selger som hadde rotet det til, og fremsto som upålitelig.) I og med at det er normal kutyme å sende så fort som mulig, og gjerne innenfor noen dager, så er det også mange kjøpere som venter med å handle til like før de trenger varen. Og ser på finn.no som en rask måte å skaffe seg det de skal ha på. Da er det ikke rart om de begynner å etterlyse varen etter en uke. Jeg har selv opplevd å kjøpe en vare til et sosialt lag, der selger sendte så sent at varen ikke kom frem til det sosiale laget. Jeg ble derfor sittende med en vare jeg ikke lenger hadde noe bruk for, da jeg måtte kjøpe enda en vare for å ha til den dagen jeg trengte. Anonymkode: 13b89...842 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #43 Skrevet 14. januar Fryktelig dårlig service av deg, og jeg hadde gitt deg elendig review. Kunder forventer at ting sendes så fort som mulig. Enten det nå er på finn eller fra en nettbutikk. Jeg har solgt mye på finn, og jeg sender samme dag eller dagen etter. Om jeg av en eller annen grunn ikke får det til (vekkreist, syke, osv), så sier jeg det klart og tydelig til kjøper, så vedkommende er klar over det på forhånd. Anonymkode: 57519...18c 4 1
Mezzosoprena Skrevet 14. januar #44 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har av og til fått inn bud på ting jeg har liggende på finn, mens jeg har vært på reise, og har av den grunn ikke fått sendt pakken innen 1-2 dager (som er vanlig kutyme, slik du spør om). Jeg reiser mye med jobb, så det er en ganske vanlig situasjon, selv om reisene gjerne ikke er langvarige. Da har jeg skrevet en melding til kjøper FØR jeg har akseptert budet, om at jeg dessverre ikke er hjemme akkurat nå, men kan sende varen da og da, og med spørsmål om dette er ok. På den måten har de mulighet til å ta stilling til om de ønsker å vente så lenge på at jeg får sendt varen (typisk 4-5 dager). De gangene jeg har gjort dette, har ca halvparten sagt at det er helt ok å vente litt, mens resten har takket for informasjonen og sagt at da ønsket de heller å stå over. Anonymkode: 16cc8...626 Og det er den riktige måten å gjøre det - ikke klage over at kjøper "maser" etter en uke 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #45 Skrevet 14. januar Man sender innen et par dager, om ikke opplyser man om det før kjøpet gjennomføres. Anonymkode: 36a5f...751 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #46 Skrevet 14. januar Det er en uting å bli sur på kjøper og å betrakte ting som mas. Som ett eksempel skulle jeg kjøpe ett maurmiddel av en selger i sommer. Det hastet. For hadde fått maurinvasjon uten Men etter fem dager var ikke middelet sendt. Jeg skrev og etterlyste det. Og selger ble tydeligvis så sur at han aldri sendte det. Ventet tålmodig i ytterligere fem dager før jeg skjønte at jeg aldri ville få middelet. Og det var viktig for meg å få det. Jeg er ikke noe blidere på Finn heller. Klør fremdeles i fingrene etter å gi en dårlig karakter til selger. Men vedkommende kan fortsette som før med kun gode karakterer,for opplegget der er slik at du kun kan gi karakter til selger hvis han først gir karakter til deg som kjøper. Og det er det mange som utnytter. Vet om en selger som virkelig kommer i krangel med kjøpere som ikke er fornøyd. Han finnes ikke redd for dårlige karakterer, for han sier bare at han da ikke gir tilbakemelding til kjøper. Anonymkode: a27c5...dd7
AnonymBruker Skrevet 14. januar #47 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er en uting å bli sur på kjøper og å betrakte ting som mas. Som ett eksempel skulle jeg kjøpe ett maurmiddel av en selger i sommer. Det hastet. For hadde fått maurinvasjon uten Men etter fem dager var ikke middelet sendt. Jeg skrev og etterlyste det. Og selger ble tydeligvis så sur at han aldri sendte det. Ventet tålmodig i ytterligere fem dager før jeg skjønte at jeg aldri ville få middelet. Og det var viktig for meg å få det. Jeg er ikke noe blidere på Finn heller. Klør fremdeles i fingrene etter å gi en dårlig karakter til selger. Men vedkommende kan fortsette som før med kun gode karakterer,for opplegget der er slik at du kun kan gi karakter til selger hvis han først gir karakter til deg som kjøper. Og det er det mange som utnytter. Vet om en selger som virkelig kommer i krangel med kjøpere som ikke er fornøyd. Han finnes ikke redd for dårlige karakterer, for han sier bare at han da ikke gir tilbakemelding til kjøper. Anonymkode: a27c5...dd7 Jeg mener ganske bestemt at jeg kan gi karakter til selgere uten at de gir meg først? Bare trykker inn på "vurderinger" på min egen profil, så kommer alle kjøp jeg har gjort på rekke og rad med mulighet for å legge inn kommentarer og karakter? Anonymkode: 41f88...564
AnonymBruker Skrevet 14. januar #48 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): I alle dager da! Sendingen er registrert via Fiks Ferdig/Posten, så jeg får ingen penger før varen er mottatt av kjøper. Kjøper blir heller ikke trukket penger. Ts Anonymkode: 5a48e...6ee Man blir ikke trukket pengene, men de blir reservert, så man har de ikke tilgjengelig for eget bruk lenger. Du kan gjerne si i alle dager, men her har du misforstått hva som er vanlig. Da vet du det til en annen gang. Lureste du kan gjøre nå er å beklage til kjøperen din og si at du er uerfaren med Finn og har misforstått sendefristen. Anonymkode: 8b983...150 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #49 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke noe blidere på Finn heller. Klør fremdeles i fingrene etter å gi en dårlig karakter til selger. Men vedkommende kan fortsette som før med kun gode karakterer,for opplegget der er slik at du kun kan gi karakter til selger hvis han først gir karakter til deg som kjøper. Og det er det mange som utnytter. Vet om en selger som virkelig kommer i krangel med kjøpere som ikke er fornøyd. Han finnes ikke redd for dårlige karakterer, for han sier bare at han da ikke gir tilbakemelding til kjøper. Anonymkode: a27c5...dd7 Det stemmer jo ikke, det tar bare litt tid (3 uker) før vurderingen blir synlig dersom den ene parten ikke legger inn vurdering. Anonymkode: 596c3...60e 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #50 Skrevet 14. januar Hvorfor legge ut når du ikke har tid til å sende? Du burde ventet Anonymkode: d360f...ff8 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #51 Skrevet 14. januar Hadde også gitt deg en slaktrating og aldri kjøpt noe fra deg igjen. Jeg forventer at selger sender varen i løpet av en dag eller to, og gjør det samme selv når jeg selv. Hvis du må vente i over en uke, har du rett og slett ikke tid til å bruke Finn. Anonymkode: 5ab8d...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #52 Skrevet 14. januar Sender den selvsagt neste virkedag, og får jeg av en eller annen grunn ikke til det, gir jeg kjøper beskjed. Hadde ikke falt meg inn å vente en uke. Da burde du kanskje skrevet det i annonsen eller ventet med legge den ut. Anonymkode: 0e40c...a63 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #53 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mener ganske bestemt at jeg kan gi karakter til selgere uten at de gir meg først? Bare trykker inn på "vurderinger" på min egen profil, så kommer alle kjøp jeg har gjort på rekke og rad med mulighet for å legge inn kommentarer og karakter? Anonymkode: 41f88...564 Ja, det er jeg helt sikker på at går an. For jeg har fått en rekke vurderinger fra kjøpere. Mens jeg som selger har så og si aldri gitt en vurdering av en kjøper. Hva er det å vurdere, liksom, de trykker på at de vil kjøpe med fiks ferdig, og så skal jeg vurdere de, det er jo ingenting å vurdere! Har kun gitt vurdering av de jeg har meldet med og av noen som jeg har møtt personlig ved avlevering. Mulig at det kun går an når selger har klikket på hvem som har kjøpt, noe jeg alltid gjør. Men altså fullt mulig. Anonymkode: b24a2...f35 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #54 Skrevet 14. januar Jo... Det er jo lovlig. så du gjør ikke noe galt. Men i vår tid, når alt skal gå så himla fort så vil nok mange lure når det går så lang tid før varen er sendt. Jeg synes at hvis man ikke går på posten før det har gått flere dager, så bør man skrive det i annonsen at det tar tid før du får sendt varen. Så slipper folk å lure på om de er blitt svindlet (pengene er jo ikke selgers men kjøper får jo heller ikke disponere pengene fritt, de er låst). Anonymkode: b24a2...f35
hanfranord Skrevet 14. januar #55 Skrevet 14. januar Alt er ro relativt. Bruker å sende pakker omgående. Noen ganger så blitt man bare forhindret der å da. Opplever når man bruker dette digitale frimerke så går det dager før pakken er sporbar i systemet. Så kanskje greit å få pakken avgårde med en gang
AnonymBruker Skrevet 14. januar #56 Skrevet 14. januar Jeg synes det er greit nok å vente til siste frist med å sende, men det er ikke en kjøper som hadde fått toppkarakter i vurderingen av den grunn, og jeg ville skrevet det som kommentar om mulig. Det spørs vel å merke på hva selger oppgir som grunn, hadde det vært uventet sykdom i nære relasjoner eller lignende så hadde jeg selvsagt ikke stusset noe over det. Anonymkode: 975d0...888 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #57 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er greit nok å vente til siste frist med å sende, men det er ikke en kjøper som hadde fått toppkarakter i vurderingen av den grunn, og jeg ville skrevet det som kommentar om mulig. Det spørs vel å merke på hva selger oppgir som grunn, hadde det vært uventet sykdom i nære relasjoner eller lignende så hadde jeg selvsagt ikke stusset noe over det. Anonymkode: 975d0...888 s/kjøper/selger/g Anonymkode: 975d0...888
AnonymBruker Skrevet 14. januar #58 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det stemmer jo ikke, det tar bare litt tid (3 uker) før vurderingen blir synlig dersom den ene parten ikke legger inn vurdering. Anonymkode: 596c3...60e Så, hvis jeg selger noe utenom Fiks ferdig-løsningen til Finn, og kjøper virker "vrang" eller ustabil og jeg tenker at her er det fare for at jeg får dårlig score, så kan jeg bare la være å velge vedkommende som kjøper, så får de ikke mulighet til å gi meg vurdering? Kan for eksempel slette annonsen i stedet for å markere den som solgt.. Anonymkode: 9b80e...cea 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #59 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så, hvis jeg selger noe utenom Fiks ferdig-løsningen til Finn, og kjøper virker "vrang" eller ustabil og jeg tenker at her er det fare for at jeg får dårlig score, så kan jeg bare la være å velge vedkommende som kjøper, så får de ikke mulighet til å gi meg vurdering? Kan for eksempel slette annonsen i stedet for å markere den som solgt.. Anonymkode: 9b80e...cea Jepp, det var i hvert fall slik sist jeg solgte noe, vel å merke et års tid siden eller så. Anonymkode: 975d0...888 1
Knottogtott Skrevet 14. januar #60 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Om pakken ikke ble sendt hadde du fått igjen pengene du hadde lagt ut, men det var sikkert en ting du gjerne ville ha. Av den grunn er det ikke noe o.k. om den ikke blir sendt. Posten/PostNord er erstatningsansvarlige når ting går istykker, men tror du da må stoppe utbetalingen og er noe selger må ordne.🤔 Anonymkode: 9a34d...63f Det var bursdagsgave, som man ikke får tak i lenger. Heldigvis ble den sendt. Og personen selv hadde kun lagt et enkelt avispapir i esken, så var selger som hadde pakket for dårlig. Fikk tilbake pengene da 👍🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå