AnonymBruker Skrevet 13. januar #21 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): I alle dager da! Sendingen er registrert via Fiks Ferdig/Posten, så jeg får ingen penger før varen er mottatt av kjøper. Kjøper blir heller ikke trukket penger. Ts Anonymkode: 5a48e...6ee Kanskje du skal ta litt selvkritikk og prøve å lære noe av alle tilbakemeldingene du får her? Anonymkode: 59c82...c60 16 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #22 Skrevet 13. januar Jeg pakker samme dag, sender bilde av pakken og leverer den fra meg neste dag. Om jeg f.eks. er bortreist hadde jeg gitt beskjed «hei, jeg får ikke sendt før på xxx-dag da jeg ikke er hjemme» Å vente i ti dager…la være å selge ting da! Anonymkode: a0b6f...257 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar #23 Skrevet 13. januar Man venter ikke en uke med å sende. Da har ikke du peiling på hvordan man er en god selger på finn. Det sier seg selv. Anonymkode: ebca0...1d1 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #24 Skrevet 13. januar Du burde ikke legge ut noe for salg om du ikke har tid til å sende det. Sende varen innen 1-2 dager er vanlig og forventet. Du hadde fått dårlig score av meg. Anonymkode: 8be9b...6b6 7
Mezzosoprena Skrevet 13. januar #25 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er vanlig kutyme på dette? Med Posten og Post Nord er det vel standard at man skal levere pakken innen 10 dager, men bør man forvente at pakken sendes før det? Når man sender fra postkasse blir det jo så klart noe annet. Jeg selger en vare som må leveres på posten. Selger kjøpte varen for nøyaktig én uke siden og har allerede begynt å mase på om den ikke snart skal bli sendt. Jeg har det stort sett veldig travelt og har ikke rukket å pakke inn varen enda, (den kan knuse) men jeg har jo fortsatt tre dager på meg, så tenkte ikke det var noe stress. Når posten har bestemt at jeg har 10 dager på meg, så har vel ikke kjøper en sak her? Anonymkode: 5a48e...6ee AnonymBruker skrev (54 minutter siden): I alle dager da! Sendingen er registrert via Fiks Ferdig/Posten, så jeg får ingen penger før varen er mottatt av kjøper. Kjøper blir heller ikke trukket penger. Ts Anonymkode: 5a48e...6ee Du spør altså om hva som er vanlig kutyme og blir sur når du får svar! Kjøper har ingen sak, du er innenfor de fristene du har å forholde deg til, men det er rimelig uhøflig å vente så lenge med å sende pakken. Du klager over at kjøperen etterlyser pakken etter én uke - det er faktisk lenge! Hvis du hadde kommunisert dette med kjøper i det salget ble avtalt, hadde h*n kanskje vært litt mer tålmodig, men ærlig talt - dette er slapt av deg! 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #26 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er vanlig kutyme på dette? Med Posten og Post Nord er det vel standard at man skal levere pakken innen 10 dager, men bør man forvente at pakken sendes før det? Når man sender fra postkasse blir det jo så klart noe annet. Jeg selger en vare som må leveres på posten. Selger kjøpte varen for nøyaktig én uke siden og har allerede begynt å mase på om den ikke snart skal bli sendt. Jeg har det stort sett veldig travelt og har ikke rukket å pakke inn varen enda, (den kan knuse) men jeg har jo fortsatt tre dager på meg, så tenkte ikke det var noe stress. Når posten har bestemt at jeg har 10 dager på meg, så har vel ikke kjøper en sak her? Anonymkode: 5a48e...6ee Selger man noe på Finn, så yter man og maks service til kunden som kjøper. Å få pakken på posten bør ikke være noe som tar mange dager, men været kan jo sette begrensninger i disse dager… Helt hjem sender eller kjøper jeg ikke med, og jeg kjøper ikke med fiks ferdig, måtte bare få det ut. Anonymkode: 8293d...53c 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar #27 Skrevet 13. januar Jeg sender innenfor maks 24 timer. Men som regel slipper jeg alt jeg gjør og bare får den sendt, altså at pakken er levert inn innenfor 30 min etter kjøpet er gjort. Enten er man seriøs og takknemlig som selger eller så holder man seg unna Finn.no! Jeg hadde blitt eitrende forbanna om jeg måtte vente mange dager på at pakken jeg kjøpte ble sendt. Jeg hadde kansellert kjøpet om mulig. Anonymkode: 53a7a...d04 6 1
Knottogtott Skrevet 13. januar #28 Skrevet 13. januar Jeg kjøpte en vare i november på Finn via fiksferdig og der ble den sendt på nest siste dag, som var innen fristen. Ble skikkelig stresset, da jeg faktisk tenkte om personen kom til å sende den eller ikke. I tillegg var deler av tingen blitt knust, da det var sykt dårlig pakket. Selv blir jeg stresset hvis jeg ikke rekker å sende enten samme eller neste dag, og tenker at kjøper blir irritert hvis jeg sender på dag 2.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #29 Skrevet 13. januar Vanlig kutyme er å sende i løpet av 1-2 dager. Fiks ferdig er jo trygt for kjøper, da pengene ikke blir overført til selger før etter at varen er mottatt. Likevel er det ikke vanlig å vente så lenge med å sende. Kjøper er jo interessert i å få varen så fort som mulig, fordi det er noe vedkommende trenger. Litt bedre om du avtaler at du må vente pga. ting som har oppstått, så det er jo en mulighet i forhold til kjøper. Anonymkode: 9a34d...63f 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #30 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er vanlig kutyme på dette? Med Posten og Post Nord er det vel standard at man skal levere pakken innen 10 dager, men bør man forvente at pakken sendes før det? Når man sender fra postkasse blir det jo så klart noe annet. Jeg selger en vare som må leveres på posten. Selger kjøpte varen for nøyaktig én uke siden og har allerede begynt å mase på om den ikke snart skal bli sendt. Jeg har det stort sett veldig travelt og har ikke rukket å pakke inn varen enda, (den kan knuse) men jeg har jo fortsatt tre dager på meg, så tenkte ikke det var noe stress. Når posten har bestemt at jeg har 10 dager på meg, så har vel ikke kjøper en sak her? Anonymkode: 5a48e...6ee Vanlig kutyme er å sende så snart som mulig, ikke å vente til siste dagen. Når en kjøper en vare ønsker en jo ofte å få den så raskt som mulig. Er enig med de andre du har fått svar av her, du fortjener en dårlig vurdering. Anonymkode: c2469...37d 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #31 Skrevet 13. januar Knottogtott skrev (2 minutter siden): Jeg kjøpte en vare i november på Finn via fiksferdig og der ble den sendt på nest siste dag, som var innen fristen. Ble skikkelig stresset, da jeg faktisk tenkte om personen kom til å sende den eller ikke. I tillegg var deler av tingen blitt knust, da det var sykt dårlig pakket. Selv blir jeg stresset hvis jeg ikke rekker å sende enten samme eller neste dag, og tenker at kjøper blir irritert hvis jeg sender på dag 2.. Om pakken ikke ble sendt hadde du fått igjen pengene du hadde lagt ut, men det var sikkert en ting du gjerne ville ha. Av den grunn er det ikke noe o.k. om den ikke blir sendt. Posten/PostNord er erstatningsansvarlige når ting går istykker, men tror du da må stoppe utbetalingen og er noe selger må ordne.🤔 Anonymkode: 9a34d...63f 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #32 Skrevet 13. januar Jeg har av og til fått inn bud på ting jeg har liggende på finn, mens jeg har vært på reise, og har av den grunn ikke fått sendt pakken innen 1-2 dager (som er vanlig kutyme, slik du spør om). Jeg reiser mye med jobb, så det er en ganske vanlig situasjon, selv om reisene gjerne ikke er langvarige. Da har jeg skrevet en melding til kjøper FØR jeg har akseptert budet, om at jeg dessverre ikke er hjemme akkurat nå, men kan sende varen da og da, og med spørsmål om dette er ok. På den måten har de mulighet til å ta stilling til om de ønsker å vente så lenge på at jeg får sendt varen (typisk 4-5 dager). De gangene jeg har gjort dette, har ca halvparten sagt at det er helt ok å vente litt, mens resten har takket for informasjonen og sagt at da ønsket de heller å stå over. Anonymkode: 16cc8...626 6 9
Capazitet Skrevet 13. januar #33 Skrevet 13. januar Ein god selgjar anstrenger seg litt for kunden. Du har jo trass alt fått betalt og kunden ventar på vara. Ver obs på at du kan få dårleg omtale på Finn også. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #34 Skrevet 14. januar Jeg synes at om du skal bruke så innmari lang tid så bør du i hvert fall sende melding til kjøper og informere om det. De fleste sender veldig raskt, så når du avviker så veldig fra standarden vil de fleste purre. Jeg synes ikke det er noe gøy å vente på at selger somler med sending, og ville i mange tilfeller heller valgt en annen selger som kunne skaffet meg varen raskere. Anonymkode: 41f88...564 4
Seff Skrevet 14. januar #35 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): I alle dager da! Sendingen er registrert via Fiks Ferdig/Posten, så jeg får ingen penger før varen er mottatt av kjøper. Kjøper blir heller ikke trukket penger. Ts Anonymkode: 5a48e...6ee Men skjønner du ikke at kjøperen vil ha tingen sin? Hvis fristen hadde vært lenger, la oss si 20 eller 30 dager, hadde du ventet til siste dagen da også? 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar #36 Skrevet 14. januar Har du ikke tid til å sende, eller svare med en melding for den saks skyld, så legger du ikke ut ting til salgs hvor du er åpen for å sende. Da venter du til du har tid. Anonymkode: f9219...3e0 1 1
Myrmica Skrevet 14. januar #37 Skrevet 14. januar Har du ikke tenkt å sende i løpet av en dag eller to, bør du informere om det, helst allerede i annonsen. Tar det en uke før selger sender så hadde jeg valgt å kjøpe av noen andre. 3
LillaGorilla<3 Skrevet 14. januar #38 Skrevet 14. januar Jeg la ut endel på Finn, der jeg dessverre ikke fikk mulighet til å få sendt avgårde med en gang. Dette informerte jeg naturligvis kjøperne om med en gang, og spurte om det var ok. Deretter holdt jeg dem oppdatert og sendte melding så snart det var sendt. Det gikk helt fint, ingen klaget på det, men det var nok fordi jeg kommuniserte med dem underveis. Ved normale omstendigheter ville jeg jo sendt før. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #39 Skrevet 14. januar Selgere som deg er et mareritt. Jeg kjøpte en jakke 2. Januar som er estimert å komme torsdag. Ikke fornøyd med det. Anonymkode: 88338...d7f 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar #40 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg pleier å sende dagen etter, med unntak av helger. Dersom det av en eller annen grunn ikke lar seg gjøre å sende i løpet av en dag eller to, sender jeg melding om når jeg har tenkt å sende. Jeg har aldri ventet til siste frist nærmer seg. Anonymkode: 596c3...60e samme her. Om jeg vet jeg ikke får sendt før etter 2-3 dager så informerer jeg om det før handelen er avsluttet slik at kjøper vet om det. Normalt sender jeg senest dagen etter. En gang ble jeg syk, så det tok et par dager ekstra, fikk skikkelig dårlig samvittighet og redd kjøper skulle tro hn ble lurt (ga seff beskjed) Anonymkode: 694e7...94f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå