Gå til innhold

Sende pakke via Finn: Greit å til siste slutt med å sende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vanlig kutyme på dette?

Med Posten og Post Nord er det vel standard at man skal levere pakken innen 10 dager, men bør man forvente at pakken sendes før det? Når man sender fra postkasse blir det jo så klart noe annet. 

Jeg selger en vare som må leveres på posten. Selger kjøpte varen for nøyaktig én uke siden og har allerede begynt å mase på om den ikke snart skal bli sendt. Jeg har det stort sett veldig travelt og har ikke rukket å pakke inn varen enda, (den kan knuse) men jeg har jo fortsatt tre dager på meg, så tenkte ikke det var noe stress. Når posten har bestemt at jeg har 10 dager på meg, så har vel ikke kjøper en sak her?

Anonymkode: 5a48e...6ee

AnonymBruker
Skrevet

Ser at et ord forsvant fra tittel. 

"Greit å VENTE til siste slutt med å sende", skulle det stå.

Skrevet

Nei, synes ikke det er greit å vente til siste slutt. Eneste tilfellet det er greit er hvis det er blitt informert om fra start, slik at kjøper har mulighet for å velge å kjøpe fra noen andre heller.

• Liker 40
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke en sak, men det er skikkelig dårlig stil av deg og du hadde fått en dårlig anmeldelse.

Anonymkode: 0fb05...5ed

• Liker 35
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er vanlig kutyme på dette?

Med Posten og Post Nord er det vel standard at man skal levere pakken innen 10 dager, men bør man forvente at pakken sendes før det? Når man sender fra postkasse blir det jo så klart noe annet. 

Jeg selger en vare som må leveres på posten. Selger kjøpte varen for nøyaktig én uke siden og har allerede begynt å mase på om den ikke snart skal bli sendt. Jeg har det stort sett veldig travelt og har ikke rukket å pakke inn varen enda, (den kan knuse) men jeg har jo fortsatt tre dager på meg, så tenkte ikke det var noe stress. Når posten har bestemt at jeg har 10 dager på meg, så har vel ikke kjøper en sak her?

Normalt sender en neste dag og senest innen 3 virkedager

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er dritdårlig av deg som selger å vente så lenge! Jeg sender alltid samme dag, evt seinest dagen etter. Hadde jeg som kjøper ventet i en uke og selger ennå ikke hadde sendt pakken hadde jeg trodd vedkommende prøvde å lure meg.

Anonymkode: 59c82...c60

• Liker 26
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig rating på deg, ikke greit å vente så lenge.

Anonymkode: 279e2...622

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

kjøpte varen for nøyaktig én uke siden og har allerede begynt å mase på om den ikke snart skal bli sendt.

Jeg hadde begynt å mase lenge før en uke.

Og konkludert med at du er en svindler og  gitt ELENDIG rating.

Anonymkode: c9c78...807

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har sendt i løpet av 1-2 dager. En sendte samme kveld. En annen sendte på søndag når jeg kjøpte på torsdag, det synes jeg begynte å bli litt lenge... Jeg synes ikke det er greit å la andre vente en uke.

På samme måte drar jeg og henter pakken ASAP og sjekker at alt er bra med innholdet med en gang jeg kommer hjem, jeg lar den ikke ligge hos Posten i dagevis. Jeg sørger for at selger får pengene sine så raskt som mulig.

Anonymkode: 8b983...150

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper er redd for att du har lurt han, for det er oftest slik det starter. 

Så jeg hadde blitt sur og masete som kjøper også, har du bedre tid til pakkejobben om du venter til siste liten? 

Jeg pakker helst samme kveld og sender neste dag har jeg mulighet til det, har jeg ikke mulighet så forklarer jeg ståa, men det går sjelden lenger enn to dager, og det er kun fordi jeg mangler egnet eske elns. 

Anonymkode: ea3f3...342

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er dritdårlig av deg som selger å vente så lenge! Jeg sender alltid samme dag, evt seinest dagen etter. Hadde jeg som kjøper ventet i en uke og selger ennå ikke hadde sendt pakken hadde jeg trodd vedkommende prøvde å lure meg.

Anonymkode: 59c82...c60

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde begynt å mase lenge før en uke.

Og konkludert med at du er en svindler og  gitt ELENDIG rating.

I alle dager da! Sendingen er registrert via Fiks Ferdig/Posten, så jeg får ingen penger før varen er mottatt av kjøper. Kjøper blir heller ikke trukket penger. 

Ts

Skrevet

Veldig ugreit å ikke sende pakken med en gang. Det hadde jeg reagert på som kjøper. Selger mye via finn.no og Facebook selv. Og leverer på posten senest dagen etter at handelen er gjort.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I alle dager da! Sendingen er registrert via Fiks Ferdig/Posten, så jeg får ingen penger før varen er mottatt av kjøper. Kjøper blir heller ikke trukket penger. 

Ts

Spiller ingen rolle. I mitt hode er du en svindler.

Vent med å selge varer til du har tid til å følge opp.

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Fortsatt drit dårlig gjort. Hvorfor selger du ting når du er så travel at du ikke har tid til å sende se solgte varene? 

Anonymkode: 0fb05...5ed

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Hva er vitsen med å annonsere ting, når du tydeligvis ikke har tid til å sende varene? 

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts

Kjøper trekkes for penger med en gang du godkjenner avtalen. Men de ligger hos betalingsleverandør til du får dem utbetalt. 

Anonymkode: 5c281...e88

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du varslet på forhånd at du ikke ville ha tid til å sende før etter 8-10 dager, så ser jeg ikke helt problemet.

Du har vel svart kjøper skikkelig hele veien, og forklart hvorfor pakken er så sen?

Anonymkode: 90a33...6ac

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Normal folkeskikk er å sende pakken innen ett par dager. Man er redd for å bli lurt, og det er nok derfor personen maser. 

Anonymkode: 7b42d...03d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å sende dagen etter, med unntak av helger. Dersom det av en eller annen grunn ikke lar seg gjøre å sende i løpet av en dag eller to, sender jeg melding om når jeg har tenkt å sende. Jeg har aldri ventet til siste frist nærmer seg.

Anonymkode: 596c3...60e

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...