Gå til innhold

Hvilken "kvalitetssjokolade" er din favoritt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, men da kaster vi ikke bort tid på å forklare deg det. 

Anonymkode: c8edb...6e5

Bra resonnert. Å forklare personlig preferanser er uansett helt fåfengt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Anton Berg sin gullkonfekt!

Anonymkode: df7f3...039

Mmmh, høres god ut.

Jeg liker twist jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også tynn sjokolade. Melkehjerter er veldig godt. Synes ikke det finnes bedre sjokolade enn Freia melkesjokolade 😊 Konfektbiter blir for mektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker tynn sjokolade, helst rett fra kjøleskapet. 

Anonymkode: 8f867...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anton Berg mandelegg 👍 Sjokolade rundt, mandel innerst. 

Anonymkode: 65822...0b3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den aller beste er nok kanskje Guylian sine sheashells. Naaam!

Anonymkode: 339ba...e91

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Änglamark sjokolade med 85% kakao. Nydelig, ren sjokoladesmak. 

Endret av Marixxx
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg litt for mye å bidra med gitt 🤣🥰😋 Ser her at kvalitetsjokolade kan være så mangt, og Buttermilk er et merke jeg er veldig glad i. Jeg kjøper på Diggbox.no og er særlig glad i de med karamell. Er flere gode der (om noen andre ikke tåler melk og vil ha anbefalinger så kan jeg fikse det 🤣😋). 

Ellers Beech’s har rågod fondantsjokolade med kaffe, og Whitakers har samme prinsipp med konfekter med fondant med både ulike bærfyll som er gode, og en med salt karamell og annen med kaffe som alle er kjempegode. Beechs kjøper jeg på lokal liten butikk, men ulike godteributikker har merket, og Whitakers har de både på Diggbox og på denne lokale butikken. 

Wermlands Choklad som de blant annet selger på Sunkost har flere veldig gode sjokolader. Blant annet en bar med havsalt som er rågod, og trøfler med kaffe, havsalt eller appelsin som er utrolig gode. 

LoveRaw har vel den beste melkefrie snickersen 😋

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anton Berg marsipan, den lilla.  Helst kald fra kjøleskapet.    Gullbrød er også godt. 

Anonymkode: 4aae7...99c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
ElectricScum skrev (17 timer siden):

Jeg har aldri helt forstått denne hangen folk har til Freia Melkesjokolade. Som den nasjonalromantiker jeg er, så skulle jeg ønske jeg klarte opparbeide litt entusiasme for dette "lille stykke Norge", men jeg synes ren melkesjokolade er seig, myk og klissen på grensen til småekkel. Jeg sier ikke at jeg misliker det, men foretrekker alle andre varianter av melkesjokoladen enn den rene. 

Jeg har vært der. 
Som ungdom var det ingenting som slo Freia melkesjokolade. 
Etter enhver ferietur i utlandet, så var en sjokoladeplate det første jeg kjøpte da jeg kom hjem, og jeg nøt hver bit. 
Ingen over, ingen ved siden. All annen sjokolade smakte "feil". 

Men så ble jeg voksen, og lærte meg til å like sjokolader med høyere kakaoinnhold. 
Og det ødela gleden ved Freia melkesjokolade (og det meste annen melkesjokolade) helt. Det smaker ikke sjokolade i det hele tatt. Det smaker karamell. Søtt, klissete og med lite sjokoladesmak. 

Jeg liker fortsatt noen av melkesjokoladene med andre ting i. Men den rene holder jeg meg unna. 

Som "hverdagssjokolade" foretrekker jeg Lindt sine mørke varianter. Men de er jo ikke så luksus. 

Som luksus synes jeg Sverre Sætre har noen veldig gode biter. Og det har Jentene på tunet også. Men jeg er ikke så glad i ting som er fylt med lakris, marsipan, eller salt karamell, så det er litt begrensninger på hvilke biter jeg liker.

Jeg er veldig glad i en del av de litt fancy sjokoladeplatene til Lindt også. De med mørk sjokolade og sjokoladesaus-fyll f.eks.

Anonymkode: 0ff53...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Lindor milk truffles (Lindt) 😍

Anonymkode: bd6be...516

Enig! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og Plomme i Madeira, nyyyyydelig. 

Anonymkode: 4aae7...99c

Har du smakt den med baileys?  Den er like god om ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindt-plata med creme brulee.
Jentene på tunet sine konfekter.

Mokkabønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg også tenkte jentene på tunet. Men Johan BÜLOW er jammen ikke verst han heller!

Anonymkode: 588f2...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...