AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har gått til psykolog hos dps i snart ett år, men noen måneder opphold fordi hun første sluttet, så jeg måtte vente en stund på ny behandler. Men vi kommer ikke videre. Jeg føler jeg sitter fast, selvom jeg gjør alle oppgavene jeg får. Nå skal vi se på om jeg skal utrede meg for adhd. Da må jeg i såfall ha ny behandler fordi hun jeg har nå ikke kan utrede meg. Nå for tiden, så skjønner jeg ikke helt hva som foregår med meg. Men ting føles ikke så bra. Jeg har noen tegn på depresjon og angsten min er tilbake. Og jeg føler jeg har noen behov som jeg ikke klarer å møte fordi jeg rett og slett ikke vet hvor dette kommer fra. Jeg kan merke mye dårlig energi i kroppen og føler meg sint. Uten å vite hva som egentlig utløste det. Noen ganger kan jeg kjenne på skam som kommer når jeg ligger med noen(jeg har en anelse hvor det kan komme fra) men trenger ikke gå inn på det her nå. Når jeg blir sint så får jeg noen ganger opp noen personer, men ganske ofte så gjør jeg heller ikke det. Sinnet kan komme ut av det blå uten at jeg skjønner hva som foregår. Jeg utagerer ikke på det, men jeg observerer det mest også pusher jeg det bort. Går jeg inn det, så kan jeg kjenne på en form for sorg. Og der det frustrerende at jeg ikke skjønner hva det kommer av. Når det skjer så får jeg veldig lyst til å utagere med noe. Jeg får lyst til å ruse meg, men jeg er avholds. Så det klarer jeg å la være da jeg har en dårlig historikk med alkohol og har fått de dårlige genene da det ligger i familien på begge sider. Men mine nærmeste har vært helt topp. Og jeg har selv ikke merket noe særlig til alkoholismen i familien, men jeg hører mine søsken og søskenbarn snakke om det, så er jeg ganske mye yngre enn de. Da jeg er en såkalt atpåklatt, men er likevel snart 30. Så derfor er jeg nå avholds fordi jeg var selv litt på kjøret en periode. Jeg klarte å stoppe selv, men fortalte behandler det etterhvert og har fått god hjelp med det i ettertid. Det er noe her jeg trenger. Jeg har et behov jeg ikke klarer å finne. Dette sinnet som eksploderer inni meg, som får meg til å ville åpne flaska igjen. Eller gjøre usunne valg. Jeg liker det ikke. Jeg vet ikke hva slags behov jeg har. Jeg snakker med behandler. Jeg løper meg en tur når jeg kjenner denne uroen og sinne i kroppen, men det hjelper ikke på langsikt. Kanskje her og nå, men ikke langsiktig. Det er noe i meg som må ut, men som jeg ikke vet hva er. Jeg synes det er vondt at jeg får et behov for å bare rasere ting rundt meg noen ganger, men jeg har selvkontroll på akkurat det, og det har ikke skjedd. Men det er vondt når jeg får den brusende energien. Hvor skal jeg starte å nøste opp i dette? Og har noen av dere følt på noe av det samme før? Hva var isåfall ditt behov? Anonymkode: 88090...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Det eneste stedet du vil kunne finne svaret, er jo ved å gå dypere inn i følelsen. Stille deg selv spørsmål mens du er i den prosessen og forsøke å gå dypere or dypere. For meg var det veldig likt, men bumnløs sorg heller enn sinne. En øvelse som hjalp meg mye, var å begynne med et spørsmål og så grave mer og mer. For meg hjelper det å skrive ned svarene for å bedre huske senere, og ta med til terapauten. Hvorfor er jeg lei meg nå? *skrive ned første svaret som dukker opp i tankene, for eksempelet kan vi si: "fordi jeg føler meg forlatt"* Hvorfor føler jeg meg forlatt? "Fordi jeg ble mishandlet av den jeg elsker" Hvorfor ble jeg mishandlet at den jeg elsker? "Fordi han er skadet og fordi jeg ikke hadde sunne grenser for meg selv" Hvorfor hadde jeg ikke sunne grenser for meg selv? "Fordi jeg følte at jeg ikke fortjente bedre" Hvorfor følte jeg at jeg ikke fortjente bedre? "Fordi mamma behandlet meg likedan" Osv osv osv Anonymkode: db0c3...cf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå