Sansx Skrevet 15. januar #101 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kutt nå ut det tuller der. Det er seriøst det dummeste jeg hører. JO! MANGE ANGRER PÅ BARNA SINE! Er bare så forbanna tabubelagt å si noe, mye pga idiotiske og hjernedøde utsagn som du klarer å spy ut. Anonymkode: 4820a...47a Normale velfungerende mennesker angrer ikke på barna sine. For de fleste er barn en glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #102 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 20.20): FOR - hjertet I MOT – hodet/rasjonelt Får den komplette familien vi har sett for oss, alltid sett for oss tre barn Våkennetter forlenget med muligens tre år Sommertermin er fin Veldig dårlig; trøtt, kvalm, bekkenløsning når gravid Større familie, vi er få – ungene får flere å spille på Vi har lite hjelp Jeg er jo gravid, og er nysgjerrig på hvem som er i magen Vi er nære ved å være veldig fri med de barna vi har Føler meg ikke like sikker denne gangen som med de andre? Økonomi Må bygge ut huset / gjøre om litt, men det er ok Ungene sover ikke natta gjennom nå, gjør de virkelig det om 9 måneder? Tid/ork Klarer man alle alene? Ikke jeg (mamma) Henger etter alle andre i vennegjengen, med minste barnet? Klarer vi å passe på tre barn i badeland/lekeland? Orker vi? Klarer vi å følge opp alle tre godt? Verdens fred og økonomi? Jeg synes det er slitsomt med de to barna vi har, samtidig vet jeg jo at de blir større, men jeg synes ikke det har blitt lettere enda å ta vare på eldste ennå Barna er 3 år og 1 år Anonymkode: 26369...888 Jeg er ikke gravid , men har ellers barn på 3 og 1 år og har ingen til å passe dem. Dersom jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg aldri tatt abort. Hjertet mitt sier at jeg vil ha en til, men all fornuft tilsier at vi ikke burde. Uansett: Dersom hjertet sier ja så behold! Anonymkode: c2405...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #103 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kutt nå ut det tuller der. Det er seriøst det dummeste jeg hører. JO! MANGE ANGRER PÅ BARNA SINE! Er bare så forbanna tabubelagt å si noe, mye pga idiotiske og hjernedøde utsagn som du klarer å spy ut. Anonymkode: 4820a...47a Nå synes jeg du er temmelig drøy å språkbruken din ! Å bruken denne triste tråden til å flekke med tenna for noe du blir sint for er helt unødvendig. La denne tråden være . TS har nok å tenke på Anonymkode: e684b...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #104 Del Skrevet 15. januar Sansx skrev (På 13.1.2025 den 20.35): Jeg er enig med den sykepleieren. Man angrer ikke på de barna man får. Du har jo i tillegg en mann som gjerne vil ha et barn til. Husk at det er mange mnder til barnet blir født. Når du er såpass i tvil om abort er det beste valget, så skjønner du vel at du ikke er i tvil. Akkurat den første er feil rett og slett. Det finnes foreldre som angrer. Så dette er en myte som bare må avlives. Anonymkode: 91b1c...9a7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #105 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kutt nå ut det tuller der. Det er seriøst det dummeste jeg hører. JO! MANGE ANGRER PÅ BARNA SINE! Er bare så forbanna tabubelagt å si noe, mye pga idiotiske og hjernedøde utsagn som du klarer å spy ut. Anonymkode: 4820a...47a De fleste gjør faktisk ikke det, altså. Og vet du hva? Dette er noe som bør være tabubelagt. Tenk om barna får nyss i at foreldrene har sagt at de angrer på hele deres eksistens. Har man først fått barn så får man pinadø ta seg sammen og reflektere litt om man har sånne holdninger. Anonymkode: fe694...f15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #106 Del Skrevet 15. januar "Imot"-listen din var veldig lang full av ganske komplekse utfordringer som er helt elementære at dere løser før dere eventuelt får enda et barn. Argumentet om at familien er komplett med tre barn er da slettes ikke sterkt nok til å få et tredje. Er økonomi en utfordring; ikke få barnet. Ikke utsett det og dere for belastningen det er. Anonymkode: a300c...202 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #107 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kutt nå ut det tuller der. Det er seriøst det dummeste jeg hører. JO! MANGE ANGRER PÅ BARNA SINE! Er bare så forbanna tabubelagt å si noe, mye pga idiotiske og hjernedøde utsagn som du klarer å spy ut. Anonymkode: 4820a...47a Det stemmer! Min mor ble foret med det uttrykket! Og skal love deg at hun angra, og det kjente jeg på hele oppveksten min (og gjør det enda den dag i dag som godt voksen selv!) Anonymkode: e5d53...376 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #108 Del Skrevet 15. januar Sansx skrev (8 minutter siden): Normale velfungerende mennesker angrer ikke på barna sine. For de fleste er barn en glede. Jo, det er flere som angrer. Slutt å si det hjernedøde greiene på noe du ikke har peiling på. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste gjør faktisk ikke det, altså. Og vet du hva? Dette er noe som bør være tabubelagt. Tenk om barna får nyss i at foreldrene har sagt at de angrer på hele deres eksistens. Har man først fått barn så får man pinadø ta seg sammen og reflektere litt om man har sånne holdninger. Anonymkode: fe694...f15 Har aldri sagt de fleste gjør det, jeg har sagt at mange gjør det. Nei, det burde virkelig ikke være tabubelagt. Hvem skal det hjelpe, synes du? I alle fall ikke ungene. Og det idiotiske «angrer aldri på barna sine» bidrar bare til skam. Anonymkode: 4820a...47a 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #109 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer! Min mor ble foret med det uttrykket! Og skal love deg at hun angra, og det kjente jeg på hele oppveksten min (og gjør det enda den dag i dag som godt voksen selv!) Anonymkode: e5d53...376 Og det hjalp deg på noe måte? For er jo noen…mindre skarpe her som mener at det burde forbli tabubelagt. Anonymkode: 4820a...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #110 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det er flere som angrer. Slutt å si det hjernedøde greiene på noe du ikke har peiling på. Har aldri sagt de fleste gjør det, jeg har sagt at mange gjør det. Nei, det burde virkelig ikke være tabubelagt. Hvem skal det hjelpe, synes du? I alle fall ikke ungene. Og det idiotiske «angrer aldri på barna sine» bidrar bare til skam. Anonymkode: 4820a...47a Og man bør skamme seg hvis man mener at dette er en grei mening å ha Skam kan føre til at man søker hjelp fremfor å bare leve med noe så fælt som å angre på barna sine. Noen ganger er det bra å føle på skam. Anonymkode: fe694...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #111 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og man bør skamme seg hvis man mener at dette er en grei mening å ha Skam kan føre til at man søker hjelp fremfor å bare leve med noe så fælt som å angre på barna sine. Noen ganger er det bra å føle på skam. Anonymkode: fe694...f15 Du har virkelig ikke peiling😱 dette var nesten skummel lesing. Skam fører til skjuling. Man skjuler at man ikke elsker barna sine og at man angrer på dem. Tror du folk som opplever fødselsdepresjon som til slutt dreper både seg selv og ungen sin kjente på at nå skal jeg få hjelp? Nei, de skammet seg slik at de prøvde å skjule det til det raknet for dem. Anonymkode: 4820a...47a 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #112 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har virkelig ikke peiling😱 dette var nesten skummel lesing. Skam fører til skjuling. Man skjuler at man ikke elsker barna sine og at man angrer på dem. Tror du folk som opplever fødselsdepresjon som til slutt dreper både seg selv og ungen sin kjente på at nå skal jeg få hjelp? Nei, de skammet seg slik at de prøvde å skjule det til det raknet for dem. Anonymkode: 4820a...47a Dersom man har fått barn og angrer må man få hjelp for da dr det noe feil med tilknytningen og man er kanskje deprimert? Jeg kan ikke forestille meg å angre på et barn. Jeg kan derimot forstå at miljømessige faktorer rundt det å få barn er utfordrende og at man derfor ikke bør få barn og at det å beholde er utfordrende. Det å angre på barnet i seg selv det forstår jeg faktisk ikke! Anonymkode: c2405...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #113 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De fleste gjør faktisk ikke det, altså. Og vet du hva? Dette er noe som bør være tabubelagt. Tenk om barna får nyss i at foreldrene har sagt at de angrer på hele deres eksistens. Har man først fått barn så får man pinadø ta seg sammen og reflektere litt om man har sånne holdninger. Anonymkode: fe694...f15 Det er tabu fremdeles. Det har ført til at folk forrs med myten om at ingen angrer, og derfor får barn på tross av tvil. Ofte handler det om barn med store utfordringer, fysiske/psykiske utfordringer, svært belastende dynamikk som krever ekstra av foreldrene, noen ganger mer enn de kan gi. Hjelpen står som regel ikke klar heller så de er overlatt til seg selv. Dette tema er nokså sammensatt, men det handler om mer enn at det kun er ressurssvake foreldre som angrer, og at de burde ha vett til å holde munn. De aller fleste forteller ikke dette til barna. Men poenget er at denne myten bare må avlives. Det finnes noen få som angrer av ulike årsaker, og slik er det uansett hvor mye de står i skammekroken. Anonymkode: 91b1c...9a7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #114 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du har virkelig ikke peiling😱 dette var nesten skummel lesing. Skam fører til skjuling. Man skjuler at man ikke elsker barna sine og at man angrer på dem. Tror du folk som opplever fødselsdepresjon som til slutt dreper både seg selv og ungen sin kjente på at nå skal jeg få hjelp? Nei, de skammet seg slik at de prøvde å skjule det til det raknet for dem. Anonymkode: 4820a...47a Du snakker om helt ekstreme, ytterst sjeldne (men likefullt tragiske) tilfeller. Mange har ting de skammer seg over, som de skaffer seg hjelp til å løse. Om alt skal normaliseres tenker man det er greit, og lar være å gjøre noe med det, helt til det går for langt. Anonymkode: fe694...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 15. januar #115 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor er det tyngre argumenter? Sommertermin liksom?!🙈 Er helt uenig Anonymkode: 2c3e6...02f Fordi argumentet som veier forferdelig tungt ligger der. Er allerede gravid og nysgjerrig på hvem som er i magen. Altså å allerede anse dette som et menneske, som person, som sitt barn. Vanskelig til umulig å ta abort da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #116 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Og man bør skamme seg hvis man mener at dette er en grei mening å ha Skam kan føre til at man søker hjelp fremfor å bare leve med noe så fælt som å angre på barna sine. Noen ganger er det bra å føle på skam. Anonymkode: fe694...f15 Nei. Det er ikke bra å føle på skam. Virkelig ikke. Anonymkode: d76a6...ff1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #117 Del Skrevet 15. januar For å avlive denne krangelen om hvor mange så angrer så finnes det studier på det. Ca 10% angrer, så de aller fleste angrer ikke. https://www.forskning.no/barn-og-ungdom/sa-mange-angrer-pa-at-de-fikk-barn/1894242 Anonymkode: 9c464...55a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #118 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Det er ikke bra å føle på skam. Virkelig ikke. Anonymkode: d76a6...ff1 Jeg følte på skam fordi jeg hadde latt kostholdet gli totalt ut over flere år og gått en del opp i vekt. Skammen førte til at jeg tok tak og fikk bedre psykisk og fysisk helse. Var det ikke bra at jeg kjente litt på den skammen? Hvis ikke hadde jeg ikke hatt noen indre motivasjon til å få det bedre med meg selv, og ikke minst få bedre fysisk helse, både for min egen og familiens del. Nå blir dette aldeles off topic og jeg trekker meg fra diskusjonen heretter. Beklager avsporingen ts, håper du har det bra uansett hva valget ble. Anonymkode: fe694...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #119 Del Skrevet 15. januar Tenk å bruke denne tråden til å krangle om ett tema er tabu eller ei..... LAG EN NY JÆVLA TRÅD OM DET Anonymkode: 9e102...41d 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #120 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg følte på skam fordi jeg hadde latt kostholdet gli totalt ut over flere år og gått en del opp i vekt. Skammen førte til at jeg tok tak og fikk bedre psykisk og fysisk helse. Var det ikke bra at jeg kjente litt på den skammen? Hvis ikke hadde jeg ikke hatt noen indre motivasjon til å få det bedre med meg selv, og ikke minst få bedre fysisk helse, både for min egen og familiens del. Nå blir dette aldeles off topic og jeg trekker meg fra diskusjonen heretter. Beklager avsporingen ts, håper du har det bra uansett hva valget ble. Anonymkode: fe694...f15 Det er uansett en helt annen situasjon. Skammen man føler i denne sammenhengen stikker vanvittig mye dypere, det kan jeg love deg. Anonymkode: d76a6...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå