AnonymBruker Skrevet 14. januar #81 Del Skrevet 14. januar Det økonomiske løser dere på en måte, det kan selvsagt bli trangt men er mulig å gjennomføre om dere vil. Det kan hende det blir mer kaos i hjemmet, men de blir såpass tette at det er for en kort periode. Det kan også gå greit mtp allerede etablerte rutiner i hjemmet, nr tre føyer seg i rekken.. Barn kan være rolige eller de kan være urolige, en har aldri garantier. Det vet vi alle som har fått barn, de kommer ikke med manual. Anonymkode: c4424...f2f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #82 Del Skrevet 14. januar Josephine skrev (1 time siden): Jeg påpeker at det er flere sider av en sak, og det at du angrer er trist, men det har altså vært en ekstrem belastning for de jeg kjenner. Så der er helt greit at TS får høre om ulike sider av en sak. Men her bruker du bare «venninner» som eksempel og tar veldig lett på en abort som løsning. Det er veldig lett å uttale seg når man ikke har levd gjennom nøyansene selv. Vi sitter jo sjeldent å snakker med venninner om positive opplevelser, til og med jeg snakker nok mest om hvor krevende ting er selv om jeg aldri ville byttet det bort. I tillegg avviser du av alle som sier det ofte ordner seg. Problemet er at stemmer som dine ofte er de som får mest plass i en slik debatt og jeg er veldig lei meg for at jeg ble påvirket av samme argumentene før. Anonymkode: 9c464...55a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #83 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det koster, men det trenger på ingen måte å koste veldig mye. Anonymkode: fe694...f15 Neida sikkert ikke om man ikke er opptatt av sikrest mulig Anonymkode: b6c85...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #84 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Neida sikkert ikke om man ikke er opptatt av sikrest mulig Anonymkode: b6c85...3f3 Det er et enormt spekter. Poenget er at man ikke tar abort bare fordi man kanskje må ha ny bil!!! Anonymkode: fe694...f15 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #85 Del Skrevet 14. januar Sier meg enig i de som har svart at den største forskjellen er å gå fra 1 til 2 barn. Har 3. Måtte kjøpe større bil når minste kom, det var det eneste. Minste er nå 13 år. Det har ikke vært noe problem å følge alle sammen opp, reise på ferie o.l. Har aldri kjent på følelsen av å være sliten småbarnsmor, mulig det kan ha noe med at jeg var ung. Anonymkode: 72192...5e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #86 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bare lurer... hvilke småbarnsforeldre er ikke slitne? Og de som sier de angrer på barna de fikk er i stort mindretall, det er veldig rart å late som at det er en helt normal greie for å støtte dine egne argumenter. Noen få angrer på barna de fikk, de fleste angrer ikke. Anonymkode: fe694...f15 Men, når man allerede har to tette til å slite en ut, kan dt hende nr tre bare glir inn i det. Å ta abort fikser ikke sliten-problemet når man har to på 1 og 3 år… garantert ikke. Slitsomme år kan vente uansett. Anonymkode: 25117...873 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #87 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Sier meg enig i de som har svart at den største forskjellen er å gå fra 1 til 2 barn. Har 3. Måtte kjøpe større bil når minste kom, det var det eneste. Minste er nå 13 år. Det har ikke vært noe problem å følge alle sammen opp, reise på ferie o.l. Har aldri kjent på følelsen av å være sliten småbarnsmor, mulig det kan ha noe med at jeg var ung. Anonymkode: 72192...5e0 Aldri? Du verden. Man glemmer mye på 13 år. Men ts sier altså at hun er sliten. Hun har også vært mye dårlig under de forrige graviditetene. Og er ikke sikker på om hun vil klare å følge opp en til. Faren blir trolig en god del alene med to barn mens mor er utslitt under graviditeten. Barna hun har fra før sover ikke hele natta og de skal ta vare på en nyfødt i tillegg. For ikke å glemme et viktig poeng; de har lite hjelp med barna. Bukker de under. så kan de altså ikke lempe ungene over på besteforeldre for å hente seg inn igjen. Likevel sier folk kjør på, uten å tenke på de barna paret har fra før. Galskap. Anonymkode: b749b...82e 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 14. januar #88 Del Skrevet 14. januar (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men her bruker du bare «venninner» som eksempel og tar veldig lett på en abort som løsning. Det er veldig lett å uttale seg når man ikke har levd gjennom nøyansene selv. Vi sitter jo sjeldent å snakker med venninner om positive opplevelser, til og med jeg snakker nok mest om hvor krevende ting er selv om jeg aldri ville byttet det bort. I tillegg avviser du av alle som sier det ofte ordner seg. Problemet er at stemmer som dine ofte er de som får mest plass i en slik debatt og jeg er veldig lei meg for at jeg ble påvirket av samme argumentene før. Anonymkode: 9c464...55a Jeg har ikke avvist noe som helst, jeg har bare påpekt at denne siden av saken ikke bør undervurderes. Vi har selv fire stk (ikke alle på heltid) og jeg synes ikke at det har vært enkelt. Den eldste er såpass selvstendig at vi i praksis har tre stykker. Nå har vi tilpasset hele tilværelsen etter det og det går rundt fordi mannen tjener meget bra og kan jobbe fra hvor som helst. Endret 14. januar av Josephine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #89 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men, når man allerede har to tette til å slite en ut, kan dt hende nr tre bare glir inn i det. Å ta abort fikser ikke sliten-problemet når man har to på 1 og 3 år… garantert ikke. Slitsomme år kan vente uansett. Anonymkode: 25117...873 De kan ha flaks. Jeg hadde sovebaby som knapt skrek. Men hen sov ikke hele natta før det hadde gått uker. Ingen nyfødt sover gjennom natta fra dag 1, de må ha mat. Med 3 barn som holder de oppe, er det ikke sikkert de får noe særlig med søvn og når de er trøtte fra før av så.. På dagtid så skjønner litt at tredje bare må føye seg i enkelte situasjoner. Når nr 1 og 2 skriker så kan de ikke trøste, eller løpe etter, 3. i tillegg - her må de jo pioritere minste så det er vel eldste som må klare seg selv. Men er det barnas beste? Anonymkode: b749b...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #90 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): De kan ha flaks. Jeg hadde sovebaby som knapt skrek. Men hen sov ikke hele natta før det hadde gått uker. Ingen nyfødt sover gjennom natta fra dag 1, de må ha mat. Med 3 barn som holder de oppe, er det ikke sikkert de får noe særlig med søvn og når de er trøtte fra før av så.. På dagtid så skjønner litt at tredje bare må føye seg i enkelte situasjoner. Når nr 1 og 2 skriker så kan de ikke trøste, eller løpe etter, 3. i tillegg - her må de jo pioritere minste så det er vel eldste som må klare seg selv. Men er det barnas beste? Anonymkode: b749b...82e Nå svartmaler du. Det er ikke omsogsvikt å ha 3 barn. Det er en liten fase på noen uker i nyfødttiden hvor far må ta de to støste mer, men i TS sitt tilfelle var mannen motivert til et tredje barn så da hadde han nok gjordt sin jobb her. Anonymkode: 9c464...55a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #91 Del Skrevet 14. januar Trolltunge skrev (På 13.1.2025 den 20.38): Slik jeg leser lista heller vekta mot å beholde, selv om den andre er lengre. Det er tyngre argumenter på lista over å beholde. Argumenter mot er mest redsel. Hvorfor er det tyngre argumenter? Sommertermin liksom?!🙈 Er helt uenig Anonymkode: 2c3e6...02f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #92 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): De kan ha flaks. Jeg hadde sovebaby som knapt skrek. Men hen sov ikke hele natta før det hadde gått uker. Ingen nyfødt sover gjennom natta fra dag 1, de må ha mat. Med 3 barn som holder de oppe, er det ikke sikkert de får noe særlig med søvn og når de er trøtte fra før av så.. På dagtid så skjønner litt at tredje bare må føye seg i enkelte situasjoner. Når nr 1 og 2 skriker så kan de ikke trøste, eller løpe etter, 3. i tillegg - her må de jo pioritere minste så det er vel eldste som må klare seg selv. Men er det barnas beste? Anonymkode: b749b...82e Og de kan ha max uflaks og få et barn som er multihandikappet eller at mor får varige skader fra fødselen og blir ufør. Anonymkode: e5d53...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #93 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Og de kan ha max uflaks og få et barn som er multihandikappet eller at mor får varige skader fra fødselen og blir ufør. Anonymkode: e5d53...376 Hjelpes, sånn kan man ærlig talt ikke gå å tenke! Men forstår jo hvor dette samfunnet er på vei! Både trist og tragisk! Anonymkode: 8ce5a...ca5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #94 Del Skrevet 14. januar Jeg har også en 1-åring og en 3-åring, og det er tøft! Hadde sikkert vurdert abort selv, men hadde ikke klart å gjennomføre det. Lykke til uansett hva du velger ❤️ Anonymkode: a303c...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #95 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 20.20): FOR - hjertet I MOT – hodet/rasjonelt Får den komplette familien vi har sett for oss, alltid sett for oss tre barn Våkennetter forlenget med muligens tre år Sommertermin er fin Veldig dårlig; trøtt, kvalm, bekkenløsning når gravid Kun midlertidig Større familie, vi er få – ungene får flere å spille på Vi har lite hjelp Bruk noe tid på å finne en tenåring o.l. Som kan være fast barnevakt for de to største. Jeg er jo gravid, og er nysgjerrig på hvem som er i magen Vi er nære ved å være veldig fri med de barna vi har Dere utsetter ikke dette vedig mye. Faktisk lengre om dere venter med nr 3. om dere snal ha 3. Føler meg ikke like sikker denne gangen som med de andre? Økonomi Må bygge ut huset / gjøre om litt, men det er ok Ungene sover ikke natta gjennom nå, gjør de virkelig det om 9 måneder? Tid/ork Klarer man alle alene? Ikke jeg (mamma) Henger etter alle andre i vennegjengen, med minste barnet? Klarer vi å passe på tre barn i badeland/lekeland? Orker vi? Klarer vi å følge opp alle tre godt? Verdens fred og økonomi? Jeg synes det er slitsomt med de to barna vi har, samtidig vet jeg jo at de blir større, men jeg synes ikke det har blitt lettere enda å ta vare på eldste ennå Barna er 3 år og 1 år Anonymkode: 26369...888 Jeg hadde stryket alt jeg har uthevet. Anonymkode: d3514...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #96 Del Skrevet 15. januar I slike innlegg som handler om man skal ta abort eller ei, er det som oftest mannen som ikke vil ha barnet, men i ditt tilfelle er det mannen din som er mest sikker på å beholde, og det er et pluss. Jeg tok abort når jeg var usikker og har angret hele livet på det, men jeg hadde ikke små barn fra før av. Lykke til 💞 Anonymkode: d3b2f...a10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #97 Del Skrevet 15. januar Hva endte det med? Anonymkode: 2b0eb...f33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #98 Del Skrevet 15. januar TS er taus så jeg tolker det som at hun gjennomførte aborten Anonymkode: 84944...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #99 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS er taus så jeg tolker det som at hun gjennomførte aborten Anonymkode: 84944...6df Det blir bare spekulasjon, og det kan vi holde oss for gode for. Ts forteller om hun ønsker, men det er hun på ingen måte nødt til. Anonymkode: fe694...f15 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #100 Del Skrevet 15. januar Sansx skrev (På 13.1.2025 den 20.35): Jeg er enig med den sykepleieren. Man angrer ikke på de barna man får. Du har jo i tillegg en mann som gjerne vil ha et barn til. Husk at det er mange mnder til barnet blir født. Når du er såpass i tvil om abort er det beste valget, så skjønner du vel at du ikke er i tvil. Kutt nå ut det tuller der. Det er seriøst det dummeste jeg hører. JO! MANGE ANGRER PÅ BARNA SINE! Er bare så forbanna tabubelagt å si noe, mye pga idiotiske og hjernedøde utsagn som du klarer å spy ut. Anonymkode: 4820a...47a 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå