Gå til innhold

I morgen har jeg time til abort, men jeg er så usikker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke ta abort hvis du er usikker… 

Anonymkode: 8b896...174

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Altså, 1 er som en og 2 er som 10. Men nr 3 merker man ikke, de sklir liksom bare inn og blir en i gjengen. Kjenner ingen med tre barn der det ikke har vært sånn. 

Synes nr 3 bare har vært kos og vi har en helt annen ro og trygghet i det vi gjør. Storesøsken er til stor hjelp. Synes frøkna gjorde trekløveret komplett!  ❤️😍

Jeg ville ikke valgt abort bare fordi du er sliten - dette kommer til å gå fint og det er lenge til termin. Da har du ikke en 1 og 3 åring, men antakelig 2 og 4? Og du får barn som er såpass tett i alder at de har litt samme behov og interesser - helt perfekt! 

Anonymkode: 21eab...957

Jeg synes dette er litt vel enkelt. Nummer tre kan også være den som velter lasset. Det ER forskjell på to og tre. Jeg kan være enig i at barnet sklir inn i gjengen, men med tre er man offisielt «outnumbered,» og det er mye dyrere med tre enn med to. Alt er liksom lagt opp til at man skal ha to barn. Med tre må man plutselig ha to hotellrom, eller leie leilighet med flere soverom på ferie. Mange biler er for små til tre barneseter etc. De ekstra kostnadene merkes ikke så godt når de er helt små, men desto mer når de blir eldre. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det, TS?

Anonymkode: 84944...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes dette er litt vel enkelt. Nummer tre kan også være den som velter lasset. Det ER forskjell på to og tre. Jeg kan være enig i at barnet sklir inn i gjengen, men med tre er man offisielt «outnumbered,» og det er mye dyrere med tre enn med to. Alt er liksom lagt opp til at man skal ha to barn. Med tre må man plutselig ha to hotellrom, eller leie leilighet med flere soverom på ferie. Mange biler er for små til tre barneseter etc. De ekstra kostnadene merkes ikke så godt når de er helt små, men desto mer når de blir eldre. 

Dette er jo bare luksusproblemer. Hvem tar abort bare fordi de må ha ny bil eller betale litt ekstra på hotell? 🤨 

Anonymkode: fe694...f15

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette synes jeg er så tullete argumenter. Hvor ofte er man på ferie? Skal man ta abort pga prisen på en ekstra flybillett? Jeg har faktisk aldri sett familietilbud som er begrenset til maks 2 barn. Å ha 3 relativt små barn på samme hotellrom går fint. Vi har reist mye og tredjemann har ikke vært en hindring her.

I tillegg med bil så er det mulig å få 3 barneseter inn i de aller fleste biler, til og med en liten Yaris.  Det er bare å melde seg inn i bilstolgruppa på facebook og få tips til bilstoler for sin bilmodell. Vi løste det ved at vi satte babybilstolen i forsetet for 90% av kjøreturene med barna kjører en av oss alene, de resterende 10% av turene sitter en av oss voksne bak. Det går helt fint i den korte fasen småbarnstiden er.

Jeg føler heller ikke nr 3 er så mye dyrere. Vi har alt av utstyr og klær. Sfo er gratis nå så etterhvert som eldste starter på skolen så blir det rimligere. Utgiften med 3 barn kommer først når de blir store og krever mer fritidsaktiviteter, utstyr, mobil osv.

Anonymkode: 9c464...55a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette synes jeg er så tullete argumenter. Hvor ofte er man på ferie? Skal man ta abort pga prisen på en ekstra flybillett? Jeg har faktisk aldri sett familietilbud som er begrenset til maks 2 barn. Å ha 3 relativt små barn på samme hotellrom går fint. Vi har reist mye og tredjemann har ikke vært en hindring her.

I tillegg med bil så er det mulig å få 3 barneseter inn i de aller fleste biler, til og med en liten Yaris.  Det er bare å melde seg inn i bilstolgruppa på facebook og få tips til bilstoler for sin bilmodell. Vi løste det ved at vi satte babybilstolen i forsetet for 90% av kjøreturene med barna kjører en av oss alene, de resterende 10% av turene sitter en av oss voksne bak. Det går helt fint i den korte fasen småbarnstiden er.

Jeg føler heller ikke nr 3 er så mye dyrere. Vi har alt av utstyr og klær. Sfo er gratis nå så etterhvert som eldste starter på skolen så blir det rimligere. Utgiften med 3 barn kommer først når de blir store og krever mer fritidsaktiviteter, utstyr, mobil osv.

Enig. Og 3. barn er gratis i barnehagen også. Vi har to gutter og fikk jente som nr 3. Kjøper klespakker på Finn, det er ikke dyrt. Vi har også reist på ferie og da leid noe som er til 5 personer. Mulig man må lete bittelitt mer, men det er virkelig ikke vanskelig.

Ville aldri i verden byttet minsten mot å spare en flybillett i året altså! 

Anonymkode: 21eab...957

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Håper det går fint med deg, ts ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går litt i mot strømmen her. 

Barn koster penger, tid og overskudd - og det er ikke bare å tenke at det ordner seg. For det gjør det ikke. 
Og å si at man ikke angrer på barna man fikk.. Jo det er det mange som gjør. 

Jeg hadde tatt abort. Jeg vil gi de barna jeg allerede har satt til verden de beste forutsetningene for et godt liv. Om man allerede er sliten, har litt dårlig økonomi etc - så vil jeg si det er dumskap å få et barn til. 

Å si at barnevernet kan hjelpe med avlastning er fryktelig tullete av den sykepleiereren. De har ikke ressurser til å stille opp for  "vanlige" familier.  

Anonymkode: 8879b...581

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg går litt i mot strømmen her. 

Barn koster penger, tid og overskudd - og det er ikke bare å tenke at det ordner seg. For det gjør det ikke. 
Og å si at man ikke angrer på barna man fikk.. Jo det er det mange som gjør. 

Jeg hadde tatt abort. Jeg vil gi de barna jeg allerede har satt til verden de beste forutsetningene for et godt liv. Om man allerede er sliten, har litt dårlig økonomi etc - så vil jeg si det er dumskap å få et barn til. 

Å si at barnevernet kan hjelpe med avlastning er fryktelig tullete av den sykepleiereren. De har ikke ressurser til å stille opp for  "vanlige" familier.  

Jeg bare lurer... hvilke småbarnsforeldre er ikke slitne? Og de som sier de angrer på barna de fikk er i stort mindretall, det er veldig rart å late som at det er en helt normal greie for å støtte dine egne argumenter. Noen få angrer på barna de fikk, de fleste angrer ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regner med at ts har bestemt seg nå, siden timen var idag. MEN, som mannen min alltid sier, er du usikker så er du sikker. Med dette mener han at hvis du ikke er sikker på om du skal gjøre noe, så vet du at begge mulighetene er åpne og må vurderes nøyere før man kan ta ei beslutning. 

Anonymkode: 4bc52...b64

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bare lurer... hvilke småbarnsforeldre er ikke slitne? Og de som sier de angrer på barna de fikk er i stort mindretall, det er veldig rart å late som at det er en helt normal greie for å støtte dine egne argumenter. Noen få angrer på barna de fikk, de fleste angrer ikke.

Vi var ikke to slitne småbarnsforeldre hvertfall. 

Det er flere enn du tror som angrer på at de fikk et barn til. Ikke på kanskje akkurat Mari, for man blir glad i barna sine, men at man fikk et barn til når kapasiteten egentlig sa stopp - der har du en del jo.

og de færreste angrer også på en abort. Ja, noen angrer og drømmer om hva som kunne ha blitt, men med de aller fleste går det faktisk helt fint. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi var ikke to slitne småbarnsforeldre hvertfall. 

Det er flere enn du tror som angrer på at de fikk et barn til. Ikke på kanskje akkurat Mari, for man blir glad i barna sine, men at man fikk et barn til når kapasiteten egentlig sa stopp - der har du en del jo.

og de færreste angrer også på en abort. Ja, noen angrer og drømmer om hva som kunne ha blitt, men med de aller fleste går det faktisk helt fint. 

Det er ditt inntrykk, jeg har et annet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at man skal undervurdere følelsen av at man ikke orker/har overskudd. 

Jeg har to nære venninner som begge fikk nummer tre, og nei, man angrer ikke på barna man får - MEN det kan definitivt bikke lasset. 

For en endte det i mange sykemeldinger, for den andre har der resultert i stram økonomi og at forholdet har "dødd ut."

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Josephine skrev (55 minutter siden):

Jeg synes ikke at man skal undervurdere følelsen av at man ikke orker/har overskudd. 

Jeg har to nære venninner som begge fikk nummer tre, og nei, man angrer ikke på barna man får - MEN det kan definitivt bikke lasset. 

For en endte det i mange sykemeldinger, for den andre har der resultert i stram økonomi og at forholdet har "dødd ut."

Altså dette er jo argumenter for å ikke bli gravid med nr 3, men her er faktisk barnet allerede blitt unnfanget. Da bør argumentasjonen ligger på et høyere nivå.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså dette er jo argumenter for å ikke bli gravid med nr 3, men her er faktisk barnet allerede blitt unnfanget. Da bør argumentasjonen ligger på et høyere nivå.

Det er ditt syn, det er ikke mitt. Jeg mener at hensynet til de to barna og familiens generelle livskvalitet bør veie tungt.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Josephine skrev (4 minutter siden):

Det er ditt syn, det er ikke mitt. Jeg mener at hensynet til de to barna og familiens generelle livskvalitet bør veie tungt.

Jeg er en av de som skrev tidligere i tråden at jeg tok abort mellom barn nr 2 og 3, og er en av de som angrer bittert. Jeg opprettet akkurat samme tråd som dette på kvinneguiden før jeg tok aborten og rådene jeg fikk var i stor grad samme som det du skriver. Jeg skulle faktisk ønsket at folk heller var mye mer nøyanserte og faktisk ga meg støtte i at det går  fint med 3 barn også. Det er så lett å bare holde samme behagelige tilværelse man allerede har og svartmale situasjonen. Jeg ville vært veldig forsiktig med å mene så bastant at abort er best for det er faktisk en utrolig stor påkjenning å angre.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en av de som skrev tidligere i tråden at jeg tok abort mellom barn nr 2 og 3, og er en av de som angrer bittert. Jeg opprettet akkurat samme tråd som dette på kvinneguiden før jeg tok aborten og rådene jeg fikk var i stor grad samme som det du skriver. Jeg skulle faktisk ønsket at folk heller var mye mer nøyanserte og faktisk ga meg støtte i at det går  fint med 3 barn også. Det er så lett å bare holde samme behagelige tilværelse man allerede har og svartmale situasjonen. Jeg ville vært veldig forsiktig med å mene så bastant at abort er best for det er faktisk en utrolig stor påkjenning å angre.

Jeg påpeker at det er flere sider av en sak, og det at du angrer er trist, men det har altså vært en ekstrem belastning for de jeg kjenner.

Så der er helt greit at TS får høre om ulike sider av en sak. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er jo bare luksusproblemer. Hvem tar abort bare fordi de må ha ny bil eller betale litt ekstra på hotell? 🤨 

Luksusproblem om man må ha ny bil? Det koster å kjøpe ny bil 

Anonymkode: b6c85...3f3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Realistisk kalles det for en tredje barn kan velte lasset 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Luksusproblem om man må ha ny bil? Det koster å kjøpe ny bil 

Det koster, men det trenger på ingen måte å koste veldig mye.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...