FruVillvin Skrevet mandag kl 19:50 #21 Del Skrevet mandag kl 19:50 Den største overgangen var når nr 2 kom. Da vi fikk nr 3 var vi «drevne» og trygge i foreldrerollen. Jeg hadde unnet alle barn å ha erfarne og trygge foreldre. Du må ikke ha større bil, du har mye av utstyret/klær fra før. Du vet hva du trenger og ikke trenger. Barna har ofte stor glede av hverandre, men på ulike måter gjennom livet. Nå er våre 20, 23 og 26… Veldig forskjellige unger / ungdommer - de treffer oss ulikt - speiler oss ulikt- bringer ulike gleder og utfordringer inn i familien vår. Morshjertet vokser for hvert barn ♥️ 🦶jeg håper du beholder livet som er godt i gang. Lykke til med livsvalget. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:54 #22 Del Skrevet mandag kl 19:54 Vi venter også nr. tre, med termin bare et år etter andremann 😅 Helt uplanlagt og veldig upraktisk sånn sett, men vi har også alltid sett for oss (minst) tre barn, og da var det ikke et alternativ å ikke beholde. Jeg var litt i tvil om det kom til å gå, men barnet er jo veldig ønsket selv om ting blir satt på hodet en periode. Vi er forberedt på kaos og lite energi en del år, men det er prisen man betaler ❤️ Siden det egentlig ikke er noe problem for dere å få en til, så synes jeg dere bør beholde. Det er jo en sannhet i at man ikke angrer på de barna man får. En abort derimot, er det mange som angrer et helt liv på. Som noen andre skriver så bør man ikke ta abort om man ikke er helt sikker. Anonymkode: fe694...f15 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:55 #23 Del Skrevet mandag kl 19:55 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har to små barn fra før av, og synes hverdagen er hektisk nok. Har lagd for og i mot lister over det meste i denne sitasjonen, og "i mot"-siden er desidert lengst. All fornuft sier at vi bør gi oss nå, mens hjertet ikke vil gjennomføre. Jeg klarer å ta vare på de to jeg har nå, noen ganger er jeg på topp, men ofte er jeg mye sliten. Jeg er redd for at tredje vil tippe lasset. Mannen ønsker helst å beholde, men synes det er helt rettferdig og greit om vi velger abort, han ser den siden også. Ingen uenigheter mellom oss der. Er det noen her med erfaring eller råd? Er så fortvilet. Har hatt to samtaler med Amathea og de er nøytrale (som de jo skal være. men det var ikke så mye hjelp). Har vært inne til abortklinikken for samtale også, og den sykepleieren synes jeg ikke var hva jeg forventet. Det ble tatt ultralyd, hvor hun viste bilde på pulten, hun snakket om at man aldri angrer på et barn, og at om man har lite hjelp til barna (noe vi har), så kunne vi be forebyggende barnevern om hjelp i hverdagen. Helt greit nok, men synes hun burde holdt seg nøytral. Når jeg sa at jeg mest sannsynlig ville velge abort så sa hun "ja du bor jo i Norge så det er ikke ulovelig". Det ble en avsporing, men hennes fremtoning gjorde meg igjen veldig usikker. Anonymkode: 26369...888 Det er et soleklart NEI når du er i tvil! Stans og behold ungen. Det vil plage deg resten av livet om du fjerner den Anonymkode: e8f0b...280 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:56 #24 Del Skrevet mandag kl 19:56 Merlin skrev (5 minutter siden): Ikke gjør det ! Du vil angre resten av livet og tenke på barnet du ikke fikk ved alle anledninger. Hilsen en som hadde blitt abortert om jeg var unnfanget senere, og er veldig takknemlig for livet. Hvis du hadde blitt unnfanget senere så hadde du ikke vært deg. Det som hadde blitt unnfanget senere hadde vært en annen sædcelle og et annet egg, altså du hadde ikke eksistert uansett. Og hvem i all verden informerer barnet sitt om at de hadde abortert det hvis de hadde hatt mulighet? Akkurat det synes jeg du fortjener medfølelse for. Anonymkode: 956f9...b3a 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:56 #25 Del Skrevet mandag kl 19:56 Slik jeg leser hovedinnlegget ditt, Ts, så ønsker både du og mannen å beholde barnet. Dere har også ressurser som gjør at dere takler dette økonomisk og praktisk. Som @Trolltunge skrev, så virker det som om frykt er det som stopper mest. ❤️ Anonymkode: ef828...4ce 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:59 #26 Del Skrevet mandag kl 19:59 Tror du at du vil komme til å angre hvis du tar abort…? Anonymkode: 1d81b...610 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:59 #27 Del Skrevet mandag kl 19:59 Helt ærlig tenker jeg det er for sent å snu og ta abort når babyen allerede er unnfanget. Dere er to og har forutsetninger for å klare dette og står heller ikke i en spesielt utfordrende livssituasjon. Skal et uskyldig foster med en hel fremtid foran seg, tas livet av bare fordi det kanskje muligens ikke passer så godt? Jeg synes det er så trist at mange ser så lett på det. Det handler ikke bare om hva dere ønsker, men også om det ufødte livet og etikken rundt det. Anonymkode: 7c4de...c58 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet mandag kl 20:02 #28 Del Skrevet mandag kl 20:02 Håper ikke det er bare du som tar deg av barna, for pappen hjelper vel til? Det er en tøff avgjørelse men, som noen sier så følg hjertet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:06 #29 Del Skrevet mandag kl 20:06 Rart å vekte alt likt på den lista tenker nå jeg. Spør du meg ser det slik ut etter å ha lest: Dere har alltid ønsket tre barn, du er gravid med nr tre Barna du har er absolutt ikke ute av kneika hverken med søvn eller å gjør dere slitne, helt ærlig, å legge til et år eller to til spiller ikke stor rolle til eller fra! Mine barn er snart 7 og 9, JEG kunne sagt vi nærmer oss mer frihet. Tro meg, dere er fortsatt år unna friheten uansett. Og da er det jo så dumt å få lyst på nr tre, når dere endelig er over kneika. Alt annet på mot-lista de synes jeg er litt småting som garantert løser seg. Kjenner så mange med tre barn, og de er masse i lekeland og svømmehall! Kanskje blir det en periode der man står over det i de vanskeligste aldrene, men ungene vokser da tross alt opp. Så, det meste der går over eller løser seg, mens å angre på å ikke følge hjertet og komplettere familien, den går ikke nødvendigvis over. Jeg tror bare ikke du hadde tenkt å gjøre det akkurat nå. Men, noen ganger gir livet noen overraskelser. Klart dere vil bli slitne. Men snakk om hvordan å få samarbeidet så begge får søvn, og begge får litt tid for seg selv på et eller annet vis, om det så er 20 minutter. Mannen din er innstilt, da går det. Hadde sagt noe annet om momentene på listen av annerledes. Men virker mest som om du bare ble tatt litt på senga av timingen. Men spør du meg er den god. Veldig greit å komme over kneika med alle tre da, om noen år, enn da å starte på’n igjen fordi det ikke ble rett… kjør på sier nå jeg! Vil du ha tre, så tar du de nå, det er virkelig like greit Anonymkode: 25117...873 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet mandag kl 20:08 #30 Del Skrevet mandag kl 20:08 Når du tviler, er du ikke i tvil ❤️ Behold ❤️ Du har de beste forutsetninger med timingen i den grad at din mann støtter deg fullt og helt. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:15 #31 Del Skrevet mandag kl 20:15 At folk orker. Tre barn på fire år, ja ja, dere om det. Anonymkode: 97638...ec0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet mandag kl 20:16 #32 Del Skrevet mandag kl 20:16 Følg alltid magefølelsen, den guider deg vei i livet- uansett hva veivalget gjelder❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet mandag kl 20:16 #33 Del Skrevet mandag kl 20:16 Mot-listen din er jo stort sett bare samme gjentagelsene. «Orker ikke»? Husk at dine små barn nå er i det (for foreldre) mest slitsomme stadiet. De er snart ute av det verste (i hvert fall eldste man), og nr2 vil snart være ute av det når tredjemann blir født. Så er ikke sikkert det blir så mye verre enn hvordan det er. Vår eldstemann på 4 år er nesten selvgående nå. Ja, trenger å lage mat til ham og ordne med klær, litt dusjing på kvelden osv. Men er utover det flink til å bruke tiden for og på seg selv. Lykke til 😊❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:17 #34 Del Skrevet mandag kl 20:17 Hvis dere uansett ønsker tre barn så er det bedre med tre tette enn å skulle gjøre seg ferdig med småbarnsfasen for så å begynne på nytt. Ja det vil bli tøft i starten. Men så vil dere komme over kneiken. Da vil dere ha så og si jevngamle barn, noe som gjør det lettere å dra på aktiviteter som alle vil like. Mangler dere voksenpersoner i nettverket deres så vær så modig å søk etter en ekstra besteforeldre/tante/onkel. Anonymkode: 7ac01...929 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:19 #35 Del Skrevet mandag kl 20:19 Jeg går imot strømmen her og sier du ikke bør beholde om du har den minste tvil. Nr tre tippet lasset her og resulterte i samlivsbrudd. Man kan ikke bare bruke hjertet når det kommer til å få flere barn men tenke på de man allerede har. Anonymkode: c466e...780 2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:20 #36 Del Skrevet mandag kl 20:20 Ikke ta abort om du tviler. Jeg greide det i din situasjon - du greier det. ❤️💙 Anonymkode: 4f854...fbb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:24 #37 Del Skrevet mandag kl 20:24 Jeg har tatt to aborter. Det var tungt, men livet var altfor vanskelig da jeg ble gravid. Jeg har fått det sånn i dag at jeg sier at om jeg blir gravid igjen så tar jeg ikke abort, ungen vil være ønsket. Viktigste er om ungen er ønsket. Og tre tette betyr at de mer er ett kull, så dere får ikke nødvendigvis den store spredningen i å styre med småbarn, nattevåk og bleier. Du er voksen og i stand til å ta et valg som blir riktig for deg. Anonymkode: dc6b1...553 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:28 #38 Del Skrevet mandag kl 20:28 Jeg ble også gravid da de to eldste var 3 og 1. var fortvilet men beholdt barnet. Nå er de 7,5 og 3 og jeg har aldri angret et sekund. Ja vi måtte bytte bil men det var jo null stress. Hvis jeg ser for meg livet uten sistemann virker det kjempefattig. Er du i tvil så ikke gjør det. Spesielt siden mannen helst vil beholde da vil han jo forhåpentligvis hjelpe til Anonymkode: 84944...6df 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:45 #39 Del Skrevet mandag kl 20:45 Noen ganger er det faktisk bedre at fornuften seirer. Og ja, det er faktisk mange som angrer på barna de får! Anonymkode: e5d53...376 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:01 #40 Del Skrevet mandag kl 21:01 For-lista kunne vært mye lengre. Du kunne skrevet på: -Ønsket av far. -Tett i alder med søsken (er jo ett stort pluss, dette er jo ikke en attpåklatt hvor søsknene er ungdommer og man må begynne helt på ny). -Ok boforhold, dere har hus (hørtes det ut som), ungene kan fint dele soverom. -Mor og far i passende alder. -Mor og far i ett langvarig og seriøst forhold. Jeg synes det virker som at du kan komme til å angre om du velger vekk dette barnet. Anonymkode: 1ec62...f63 2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå