AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Del Skrevet 13. januar Jeg er helt utslitt av denne hostingen. Har hostet i 3 uker og det er dag og natt, hele tiden. Det er både tørrhoste og slimhoste. Det er så ekstremt til tider at jeg faktisk har fått en skvett i undertøyet flere ganger! Jeg våkner på nettene av at jeg hoster og på morgenen får jeg nesten ikke puste pga. det er så tett. Tar astmamedisin flere ganger daglig siden det tetter seg. Allmenntilstanden er helt fin, men jeg fikk Mycoplasma rett før nyttår og når feberen forsvant, begynte denne hosten. Jeg har fått både astmamedisin og Cosylan, men det er ingen bedring. Anonymkode: a439a...50b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Del Skrevet 13. januar Den hosten kan vare i flere mnd dessverre. Anonymkode: f622d...2e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #3 Del Skrevet 13. januar Sist jeg hadde ekstrem-hoste, så røyk det ribbein. Det som roet ned hosten, var timian-te med honning. 3-4 kopper daglig. Mener det var lynghonning jeg fikk anbefalt og brukte, ikke den akasie. https://sunkost.no/timian-te-1 (trekkes i 10 min med fat e.l over kopp Anonymkode: 018f3...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Del Skrevet 13. januar Be om å få vist hvordan du skal bruke en mini-pep blåsefløyte. https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=DQm2xbB8 Viktig for deg som har astma, så du slipper å irritere luftveiene dine mer enn nødvendig. Snakk med lege, kommunefysioterapeut/fysioterapeut, eller ev. avdeling på sykehuset som følger opp astma. Det er mulig å bestille en slik fløyte på nett, men du bør ha instruksjon så du vet det gjøres riktig. Anonymkode: 308b9...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. januar #5 Del Skrevet 14. januar Merkelig har fått noe ala det jeg også hanglet i flere måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 14. januar #6 Del Skrevet 14. januar Jeg har hostet siden juni. Fikk kikhoste, og så bare fortsatte jeg med å hoste. Virker som jeg har omfavnet hver eneste luftveisplage man kan få, og at hosten opprettholdt hosten rett og slett. Nå er jeg endelig noe bedre. Er som å få livet tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #7 Del Skrevet 14. januar Trolltunge skrev (6 timer siden): Jeg har hostet siden juni. Fikk kikhoste, og så bare fortsatte jeg med å hoste. Virker som jeg har omfavnet hver eneste luftveisplage man kan få, og at hosten opprettholdt hosten rett og slett. Nå er jeg endelig noe bedre. Er som å få livet tilbake. Har du kontrollert at du ikke har Lyme (borrelia) hos legen? Blir du forsølet med hoste om sommeren kan de være borrelia. Jeg har selv kronisk Lyme på grunn av at legen ikke testet meg for Borrelia før flere år ette at jeg ble syk. Jeg fikk hoste fra juli 2011 til juni 2012 var hos både lege og øre nese hals spesialist uten at de fant ut hva som feilet meg. Noen måneder etter at hosten ga seg ble jeg slått ut av kronisk Lyme med ME/CFS symptomer etter en løpetur. Anonymkode: b7b44...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #8 Del Skrevet 14. januar Jeg har hostet siden oktober. Vært innlagt på sykehus flere ganger. Flere bakterier og virus. Ene bakterien var penicillinresistent. På ørtende antibiotikakur nå. Dritt lei. Tror ikke den koronanedstengingen var noe lurt. Anonymkode: a2131...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Del Skrevet 14. januar I fjor hadde jeg en sånn runde, fra begynnelsen av oktober til midten av januar. Var i tillegg ekstremt tungpustet med dårlig O2-opptak. Innlagt et par ganger, testet negativt på alt som kunne testes. Aner fortsatt ikke hva det var. Føler med deg! Hvis det er noen trøst: etter at det ga seg har jeg knapt vært neseforkjølet! Og det er så klar veldig deilig! Men føler kanskje jeg tok min del for denne vinteren også da God bedring! Anonymkode: 57293...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #10 Del Skrevet 14. januar Jeg fikk cosylan, astmamedisin og en slimløsende som man fikk på resept. Det hjalp meg selv om det tok flere måneder. Har du fått antibiotika kur da? Anonymkode: 90fc9...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå