Gå til innhold

De som satt på pulten både foran og bak flyttet seg i begge klasserommene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har asperger og forstår meg ikke på folk. Skjønner ikke logikken eller noen ting?

Kom til å tenke på noe på videregående i 1 klasse. Vi hadde to klasserom som vi byttet mellom. Etter et par måneder flyttet de som satt på pultene både foran og bak meg til en annen plass som ble ledig (fordi noen sluttet). Og det skjedde i BEGGE klasserommene? Var jeg så mislikt?

Anonymkode: 9a5c0...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan jo hende at plassene som ble ledige var mer attraktive? Noen liker å sitte fremst, noen lengst bak, noen liker best å sitte i en utkant. Hvis du ikke direkte gjorde noe spesielt med dem foran eller bak, har det gjerne ikke noe med deg å gjøre. 

Selv likte jeg dårligst midten av klasserommene, likte å sitte litt i fremre del, men i utkanten. 

Anonymkode: 591ee...a14

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det trenger ikke være mer enn at de flytta seg fordi de hadde lyst å ha en ny plass. Mangr nevrotypiske er slik at de ikke bryr seg om hvor de sitter og kanskje også opplever at de får en viss grad av tilfredstillelse eller følelse av kontroll av å ikke sitte på samme plass hele tiden. 
Noen har det som studieteknikk også å bytte plass regelmessig.

Anonymkode: 7ba32...8ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det trenger ikke være mer enn at de flytta seg fordi de hadde lyst å ha en ny plass. Mangr nevrotypiske er slik at de ikke bryr seg om hvor de sitter og kanskje også opplever at de får en viss grad av tilfredstillelse eller følelse av kontroll av å ikke sitte på samme plass hele tiden. 

Hva er det for en slags studieteknikk? Eller hva godt gjør det? Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig? 

Og så tror jeg  hvis jeg skal være ærlig at det ikke er en tilfeldighet, men hvorfor vet jeg ikke? Om du hadde noen rare uvaner TS eller hva!? Jeg syns det er direkte ufint å gjøre det slik og syns ikke det er greit, men noen tilfeldighet? Neppe. 

Anonymkode: 376ee...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker, som noen beskriver, å flytte på meg. Vi har free seating på kontoret, og jeg sitter på ulik plass, ofte ulik etasje, hver dag. Gir bedre konsentrasjon med litt endring. 

I et smalt klasserom foretrekker jeg en av sidene, fremste halvdel. Hater å sitte langt bak. 

I en studiesal foretrekker jeg 3-4 rad, midt i. 

Har aldri brydd meg om hvem som sitter rundt, kun hvor jeg selv foretrekker å sitte for best konsentrasjon. 

Anonymkode: 441d8...89d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være mange årsaker. Selv er jeg veldig var for folk som sitter urolig, fikler med ting, dabber med foten, klikker med pennen, klør seg «hele tiden», vrir seg på stolen eller noe sånn. Jeg mister rett og slett konsentrasjon av det. Så jeg hadde flyttet meg om en i nærheten satt slik. Det ikke nødvendigvis noe galt med verken meg eller den jeg flytter fra, bare at vi er ulike mennesker med ulike behov.

Anonymkode: 187c4...861

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg liker, som noen beskriver, å flytte på meg. Vi har free seating på kontoret, og jeg sitter på ulik plass, ofte ulik etasje, hver dag. Gir bedre konsentrasjon med litt endring. 

I et smalt klasserom foretrekker jeg en av sidene, fremste halvdel. Hater å sitte langt bak. 

Har aldri brydd meg om hvem som sitter rundt, kun hvor jeg selv foretrekker å sitte for best konsentrasjon. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Første året videregående? Høgskolen? Ja. Vgs? Neppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke hadde noe tett forhold med de så flyttet de seg vell for å sitte nærme vennene sine. Trenger ikke å bety at du var mislikt. Jeg satt meg alltid med mine venner da jeg gikk på vidergående.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde nok ikke særlig med deg å gjøre, men at de nok flyttet nærmere andre de kjenner og snakket med.

Anonymkode: cea32...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

At det skjedde i begge klasserommene, og at de ble stittende på den nye plassen rensten av året, syntes jeg er rart. Det må være noe galt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan var din personlige hygiene?

Det kan hende du luktet vondt, helt ærlig. Det er en del unge autister (særlig gutter, men har også opplevd det hos jenter) som glemmer å dusje ofte nok, pusse tenner eller ta på deodorant. Klær kan også stinke.

Logisk sett hadde dette vært eneste grunn til at JEG hadde flyttet meg bort fra noen.

Anonymkode: c16f9...6e6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hannabanna skrev (5 minutter siden):

Hvis du ikke hadde noe tett forhold med de så flyttet de seg vell for å sitte nærme vennene sine. 

Jeg var knapt på hils med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan selvfølgelig ha vært tilfeldig. Satt du langs noen av veggene eller i midten?

Hvilken grunn skulle de ha til å mislike deg da? Satt du og prikket dem på skulderen 5 ganger i timen? Luktet du vondt?

Jeg tror ikke at du gjorde noen av disse tingene, men jeg tenker at det måtte jo vært noe veldig spesielt hvis noen skulle mislike deg så mye at de byttet plass. Derfor tenker jeg at det var tilfeldig eller handlet om hvor i rommet du var plassert.

Anonymkode: 7e4d8...72a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da tviler jeg sterkt på at du var mislikt heller. Men kanskje var de rundt deg i klassen usikre på deg, og det er jo en tid hvor så og si alle er usikre på seg selv og søker trygghet hos kjente.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan selvfølgelig ha vært tilfeldig. Satt du langs noen av veggene eller i midten?

Anonymkode: 7e4d8...72a

Midt i rommet i det ene klasserommet, langs veggen i det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er jo en god forklaring i seg selv?

Anonymkode: 12da0...7a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Første året videregående? Høgskolen? Ja. Vgs? Neppe. 

Jeg er litt usikker på hva du sikter til her? 

Jeg har videregående, internasjonal MCs, med påbygning juridiske fag. Totalt 10 år utdannelse utover grunnskolen, med gode resultater. Og nå 15 år i private næringsliv bak meg. 

Og har hele veien hatt god effekt av å variere fysisk lokasjon for studier, og jobb. For konsentrasjon, og læring. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hva du sikter til her? 

Jeg har videregående, internasjonal MCs, med påbygning juridiske fag. Totalt 10 år utdannelse utover grunnskolen, med gode resultater. Og nå 15 år i private næringsliv bak meg. 

Og har hele veien hatt god effekt av å variere fysisk lokasjon for studier, og jobb. For konsentrasjon, og læring. 

Ja det er greit, men at gjennomsnittsprisen vgs elever flytter rundt i klasserommet fordi de konsentrerer seg bedre. Nei da tror jeg heller det var at de ville sitte ved vennene sine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo en god forklaring i seg selv?

Anonymkode: 12da0...7a7

Kan hende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja det er greit, men at gjennomsnittsprisen vgs elever flytter rundt i klasserommet fordi de konsentrerer seg bedre. Nei da tror jeg heller det var at de ville sitte ved vennene sine. 

Du antar så mye.... Det er veldig endimensjonalt. 

Det er det som er så trist med slike som TS, som tror at de bare flytter bort fra henne.

Og slike som deg, som tror at alle søker til venner. 

Mens sannheten er at mange bare føler for litt endring, en bedre plass i forhold til egne preferanser. Alt fra at man lettere vil kunne snike seg ut på toalettet fordi man sliter under mensen. Ser dårlig, men ikke vil innrømme at man trenger briller. Er sensitiv, og sliter med bevegelser i sidesynet. Forsøker å forbedre lærerens inntrykk, med å være mer aktiv, eller rett og slett bare lærer bedre med litt endringer. 

Og alt dette fører til at de konsentrerer seg bedre, og gjør det bedre på skolen. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...