AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Jeg så den på kino høsten 97, mulig 98 i Oslo som kanskje har noe bredere utvalg enn mindre steder. Ikke en storfilm. Jeg tror handlingen er hentet fra et østeuropeisk land, men med en moderne og bohemsk undertone. En kvinne flytter til en liten landsby med sin datter. Hun er en sterk kvinne og spesiell. Jeg tror hun er lesbisk og forelsker seg i landsbyens lærindde. Det er også en utviklingshemmet jente som bor på en gård med sine to brødre og de er stygge med henne. Den ene broren misbruker henne. Hovedpersonen, den tilflyttede kvinnen hjelper denne sårbare jenten. Filmen illustrer et unikt fellesskap og mangfold som rører. Husker jeg gikk på drop-in kino på impuls og denne filmen gjorde inntrykk på meg. Jeg var ikke så gammel da. Det hadde vært kjekt å sett denne filmen nå som voksen🥰 Anonymkode: ce248...3f5
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar «Jeg tror hun er lesbisk og forelsker seg i landsbyens lærindde». Ps. Husker ikke alle detaljer. Mulig det var søsteren eller en god venninne som fikk et forhold til byens læriinde. Anonymkode: ce248...3f5
AnonymBruker Skrevet 13. januar #3 Skrevet 13. januar Hvis du husker hvilken kino dette var, er det mulig å finne ut hva som ble sendt i gamle aviser i Nasjonalbibliotekets nettarkiv, som Arbeiderbladet. Å gå gjennom mange aviser vil nok ta litt tid, men du finner sikkert filmen til slutt. Et annet alternativ er å gå gjennom alle filmene som ble laget i et bestemt år i et land, og velge ut landene du tror er aktuelle. Anonymkode: 4b47d...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar ChatGPT foreslår "Vinterbarn" (originaltittel: "Zimne ognie") Anonymkode: 5c208...092 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #5 Skrevet 13. januar Fra ChatGPT: Det høres ut som filmen du beskriver kan være “Antonia’s Line” (originaltittel: “Antonia”) fra 1995. Filmen er nederlandsk og regissert av Marleen Gorris. Den har sterke feministiske og humanistiske temaer og skildrer et samfunn med mangfold og fellesskap. Filmen handler om Antonia, som returnerer til landsbyen hun vokste opp i etter mange år, sammen med sin datter. Filmen utforsker flere komplekse forhold, inkludert kjærlighet mellom kvinner, temaer som overgrep, og hvordan karakterene støtter hverandre i møte med utfordringer. Det kan passe med bohemske undertoner og fokus på sterke kvinnelige karakterer. Selv om handlingen ikke er fra Øst-Europa, har filmen et universelt og tidløst preg som kan ha gitt den følelsen. Kan det være denne? Anonymkode: 03005...154 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ChatGPT foreslår "Vinterbarn" (originaltittel: "Zimne ognie") Anonymkode: 5c208...092 Det er to forskjellige filmer i såfall. Anonymkode: da729...534 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fra ChatGPT: Det høres ut som filmen du beskriver kan være “Antonia’s Line” (originaltittel: “Antonia”) fra 1995. Filmen er nederlandsk og regissert av Marleen Gorris. Den har sterke feministiske og humanistiske temaer og skildrer et samfunn med mangfold og fellesskap. Filmen handler om Antonia, som returnerer til landsbyen hun vokste opp i etter mange år, sammen med sin datter. Filmen utforsker flere komplekse forhold, inkludert kjærlighet mellom kvinner, temaer som overgrep, og hvordan karakterene støtter hverandre i møte med utfordringer. Det kan passe med bohemske undertoner og fokus på sterke kvinnelige karakterer. Selv om handlingen ikke er fra Øst-Europa, har filmen et universelt og tidløst preg som kan ha gitt den følelsen. Kan det være denne? Anonymkode: 03005...154 Wow! Er 99,99 sikker på at det er denne. Tuuusen takk❤️ Anonymkode: ce248...3f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): ChatGPT foreslår "Vinterbarn" (originaltittel: "Zimne ognie") Anonymkode: 5c208...092 Takk for forsøk🥰 Anonymkode: ce248...3f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå