AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Etter å ha mistet en leilighet i budrunde for ikke så lenge siden har jeg ikke klart å legge fra meg dette (en av de største fordelene med leiligheten var en for meg perfekt beliggenhet). Det finnes flere leiligheter i området, sikkert av varierende standard, men de er relativt sjelden til salgs. Er det noen som vet om det finnes meglere som vil henvende seg på vegne av interessenter og spørre eiere i strøket om de har planer om salg? Er det evt noen som har gjort noe lignende privat? Skjønner jo at en slik henvendelse kan virke frekk og mot sin hensikt, evt kan det jo også sette potensiell selger på tanken om at prisen kan gå høyere enn standard for strøket.. Takknemlig for litt synsing om dette 😀 Anonymkode: 755e7...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg, som boligeier, hadde ikke hatt noe imot å få et slikt spørsmål. Går ikke rundt og er interessert i å selge, men om noen spør, så hadde jeg kunnet vurdere det. Avhengig av pris. Deilig å slippe masse visninger, hyre inn megler, verdivurdering og alt. Bare «Hei! Naboleiligheten gikk for dette, kunne du tenkt deg noe lignende?» Anonymkode: adff8...b44 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Ikke svar på det du spørr om, men da vi var på boligjakt ble vi satt på liste hos megler og ble kontaktet om at «nå kommer det en leilighet ut snart» Anonymkode: 02cdc...a9e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Du trenger ikke gå «via megler». Det enkleste er å gjøre det kjent at du ser etter bolig i området. Du kan legge dette ut på Facebook, du kan legge lapper i postkasser, du kan slå opp beboere en etter en og ringe/sende sms, du kan poste det på lokalbutikken for de som er ikke-digitale. Det er ikke vanskelig å kontakte folk. Verken som gruppe eller som individer. Og hvem som helst kan ta kontakt med - hvem som helst. Ja, du kan be meglere varsle deg når det dukker opp en ny leilighet. Eller bare lage ditt egen auto-varsel. Men om du mener alvor så kontakter du jo folk direkte. Veldig mange boliger og eiendommer blir solgt etter direkte kontakt. Men du må evne være normalt høflig, ellers virker henvendelsen mot sin hensikt. Meglere legger uansett rutinemessig ut «vi har solgt en bolig i ditt område» type henvendelser i postkasser. De ønsker jo skaffe seg kunder. Anonymkode: 4d9e2...85f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Ikke noe problem med å legge lapper i postkassen til alle i et borettslag, men da burde du også kunne betale litt ekstra for leiligheten. Man burde i hvert fall kunne betale makspris selv for en leilighet som trenger oppussing. Hvis ikke hadde jeg solgt den på åpne markedet, det er uansett oftest det beste om man har et attraktivt sted. Anonymkode: 02037...daa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Jeg solgte det ene huset mitt for endel år sia da det var 2 stk som uavhengig tok kontakt med meg i løpet av relativt kort tid og spurte om de fikk kjøpe. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å selge, men siden spørsmålet kom så fikk jeg ordnet takst. Sa da klart ifra til begge at jeg ikke var interessert i å selge til denne prisen, da det er nesten umulig å få like bra beliggenhet på tomta. Det ene paret vill by 25% over takst, så da solgte jeg. Har angret på det flere ganger siden, men viser jo at det er mulig å få kjøpt utenom det som er annonsert. 😀 Om noen hadde spurt meg igjen hadde jeg bare tatt det som et kompliment, takket høflig nei og ønsket dem lykke til med huskjøp. Anonymkode: ae6b3...852 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du trenger ikke gå «via megler». Det enkleste er å gjøre det kjent at du ser etter bolig i området. Du kan legge dette ut på Facebook, du kan legge lapper i postkasser, du kan slå opp beboere en etter en og ringe/sende sms, du kan poste det på lokalbutikken for de som er ikke-digitale. Det er ikke vanskelig å kontakte folk. Verken som gruppe eller som individer. Og hvem som helst kan ta kontakt med - hvem som helst. Ja, du kan be meglere varsle deg når det dukker opp en ny leilighet. Eller bare lage ditt egen auto-varsel. Men om du mener alvor så kontakter du jo folk direkte. Veldig mange boliger og eiendommer blir solgt etter direkte kontakt. Men du må evne være normalt høflig, ellers virker henvendelsen mot sin hensikt. Meglere legger uansett rutinemessig ut «vi har solgt en bolig i ditt område» type henvendelser i postkasser. De ønsker jo skaffe seg kunder. Anonymkode: 4d9e2...85f På finn.no, tenker du? Det er selvsagt ikke det vi snakker om her. Om man venter på at drømmeboligen skal havne der, så er man jo allerede for sent ute i en del tilfeller. Det er helt vanlig å ha kontakt med meglere om man er ute etter en spesifikk bolig (en spesiell gate/beliggenhet, strandlinje, mange soverom, handikaptilpasning, ett plan, you name it, eller "fireromsleilighet i toppetasje, med minst to bad, panoramautsikt og stor takterrasse"), særlig i høyere prisklasser. Det er ikke alle som vil ha boligen sin eksponert for alle andre med hundre bilder på Finn, så det selges en del boliger hvor megler som kjenner markedet setter kjøper og selger i kontakt med hverandre og ellers bidrar ved salget, uten at allmennheten får vite noe annet enn en oppføring i eiendomsoverdragelsene i lokalavisen. Anonymkode: c35a4...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattogdag Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg, som boligeier, hadde ikke hatt noe imot å få et slikt spørsmål. Går ikke rundt og er interessert i å selge, men om noen spør, så hadde jeg kunnet vurdere det. Avhengig av pris. Deilig å slippe masse visninger, hyre inn megler, verdivurdering og alt. Bare «Hei! Naboleiligheten gikk for dette, kunne du tenkt deg noe lignende?» Anonymkode: adff8...b44 Takk for svar 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattogdag Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke svar på det du spørr om, men da vi var på boligjakt ble vi satt på liste hos megler og ble kontaktet om at «nå kommer det en leilighet ut snart» Anonymkode: 02cdc...a9e Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattogdag Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg solgte det ene huset mitt for endel år sia da det var 2 stk som uavhengig tok kontakt med meg i løpet av relativt kort tid og spurte om de fikk kjøpe. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å selge, men siden spørsmålet kom så fikk jeg ordnet takst. Sa da klart ifra til begge at jeg ikke var interessert i å selge til denne prisen, da det er nesten umulig å få like bra beliggenhet på tomta. Det ene paret vill by 25% over takst, så da solgte jeg. Har angret på det flere ganger siden, men viser jo at det er mulig å få kjøpt utenom det som er annonsert. 😀 Om noen hadde spurt meg igjen hadde jeg bare tatt det som et kompliment, takket høflig nei og ønsket dem lykke til med huskjøp. Anonymkode: ae6b3...852 Oida, så synd at du angret! Det er nok fort gjort å bli litt overrumplet, ja. Håper du er noenlunde fornøyd med det du har i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Jeg har blitt kontaktet av noen som ville kjøpe leiligheten min. Nå var det ikke aktuelt å selge for min del, men gjorde ikke noe å få spørsmålet. Vet om flere som har tatt kontakt med folk de ønsker å kjøpe hus av, og et par som jeg vet fikk kjøpe det. Anonymkode: a6af5...f22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen som vet om det finnes meglere som vil henvende seg på vegne av interessenter og spørre eiere i strøket om de har planer om salg? Er det evt noen som har gjort noe lignende privat? Anonymkode: 755e7...7c1 Hvis en megler hadde henvendt seg med spørsmål om jeg vil selge hadde svaret vært nei. Aldri stol på en eiendomsmegler. Men hvis en privatperson hadde henvendt seg så kunne det vært aktuelt hvis prisen hadde vært riktig. Anonymkode: 67c8e...cfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå