AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hun var borte fra jobb på fredag og i dag. Hun har ikke sendt inn egenmelding eller sykemelding. Får ikke tak i henne på telefon. Blir bekymret. Hun bor med foreldrene sine. Kan jeg dra hjem til henne for å sjekke at hun lever, eller bryter jeg tausheten om jeg sier til foreldrene at hun ikke har vært på jobb? Altså hvis det er foreldrene som lukker opp når jeg ringer på så må jeg jo si hvorfor jeg er der. Anonymkode: c73d3...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hands Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Kven er du i dette scenariet? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Hvem er du? Arbeidsgiver? Kollega? Venn? Nei, du må ikke si hvorfor du er der, annet enn og spørre om hun er hjemme. De spør kanskje hvem du er da eller hvem de skal hilse fra om de ikke kjenner deg? . Så hvem er du og er det naturlig at du stikker innom? Anonymkode: 16e56...7d9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Hvis hun bor hjemme, merker jo foreldrene om det er noe galt. Ikke bry deg du. Anonymkode: dd6be...975 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Du ringer de hun har oppgitt som nærmeste pårørende i arbeidssystemet deres. Anonymkode: b4cc8...7b5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er sjefen hennes. Anonymkode: c73d3...21f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Enig med personen over. Du må forklare bedre hvem du er og din relasjon til "henne". Anonymkode: 7e1ec...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er sjefen hennes. Anonymkode: c73d3...21f Du kan ringe politiet og be de sjekke. Anonymkode: 33089...a7b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er sjefen hennes. Anonymkode: c73d3...21f Da har du vel tilgang til kontaktinformasjon til pårørende? Anonymkode: 7e1ec...403 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ringer de hun har oppgitt som nærmeste pårørende i arbeidssystemet deres. Anonymkode: b4cc8...7b5 Det er mor. Er det greit å ringe henne altså? Trodde det bare var lov ved akutt sykdom på jobb. Anonymkode: c73d3...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis hun bor hjemme, merker jo foreldrene om det er noe galt. Ikke bry deg du. Anonymkode: dd6be...975 Enn hvis foreldrene er bortreist?? Anonymkode: c8edc...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er sjefen hennes. Anonymkode: c73d3...21f Ville ringt foreldrene. De er vel oppført som nærmeste pårørende? Anonymkode: 4d568...288 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Det var et tilfelle for en tid siden da noen ble funnet forulykket etter fjelltur. Vedkommende bodde alene, og ble ikke meldt savnet før jobben reagerte på at han ikke møtte opp. Helt innafor å ta kontakt dersom man er bekymret. Anonymkode: 2ee6a...b7d 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Hvis du ikke får tak i henne er det din plikt som leder å kontakte den som er oppgitt som pårørende. Noe kan ha skjedd. Men du drar ikke hjem til dem, du ringer. Om det viser seg å være skulk er det hennes problem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er mor. Er det greit å ringe henne altså? Trodde det bare var lov ved akutt sykdom på jobb. Anonymkode: c73d3...21f Å ikke møte på jobb over flere dager uten beskjed er å mistenke akutt sykdom. Anonymkode: b4cc8...7b5 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hun var borte fra jobb på fredag og i dag. Hun har ikke sendt inn egenmelding eller sykemelding. Får ikke tak i henne på telefon. Blir bekymret. Hun bor med foreldrene sine. Kan jeg dra hjem til henne for å sjekke at hun lever, eller bryter jeg tausheten om jeg sier til foreldrene at hun ikke har vært på jobb? Altså hvis det er foreldrene som lukker opp når jeg ringer på så må jeg jo si hvorfor jeg er der. Anonymkode: c73d3...21f Da kontakter du mor som er nærmeste pårørende og forklarer situasjonen og at du tar kontakt rett og slett fordi du er bekymret og lurer på om alt er bra. Er ikke normalt å ikke melde fra om at du ikke kommer på jobb. Anonymkode: c936d...7e4 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Når du som arbeidsgiver opplever at en av dine ansatte uanmeldt uteblir fra jobb, så har du ikke bare rett, men også et ansvar for å sjekke at alt er i orden med din ansatt. Det vil iallfall være veldig spesielt å reagere på at du tar kontakt. Anonymkode: 20a77...32e 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Du kan ringe til mor og si at du gjerne skulle pratet med (navn til ansatt). Du trenger ikke fortelle at du er sjef en gang. «Hei. Beklager at jeg forstyrrer, men jeg skulle gjerne pratet med Anne, men jeg får ikke tak i henne.» Anonymkode: 3c133...077 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Hvis jeg ikke møter på jobb, ikke soer fra eller på noen måte gir livstegn fra meg så FORVENTER JEG at leder kontakter nærmeste pårørende. Anonymkode: 1463e...ae3 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Takk for svar. Jeg trodde det bare var greit å ringe pårørende hvis den ansatte ble akutt syk på jobb og måtte hentes. Jeg har også vært ekstra i tvil nettopp siden hun bor hos foreldrene, for foreldrene hadde vel gitt beskjed om hun var syk. Hadde hun bodd alene hadde jeg dratt hjem til henne etter jobb på fredag. Anonymkode: c73d3...21f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå