Gå til innhold

Stormforelska i kjæresten, men dårlig selvtillit, krangling, sjalusi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er i et forhold med mannen i mitt liv. Vi møttes i desember 2019, og ble kjærester etter et par ukers tid. Ble voldsomt forelska i han etter noen uker, og sånn har det forblitt - i bølger selvsagt.

Vi bor dessverre ikke sammen. Vi bor i ulike byer, men er kun 25 min kjøring mellom oss. Jeg har barn som bor hjemme, og vil ikke flytte pga. skole og venner de har. Han har aldri hatt barn boende hjemme hos seg, men har en voksen sønn i en helt annen by. Han liker huset sitt, og ønsker ikke å selge det.

Problemet er at jeg er så forelska at jeg ønsker vi bodde sammen, og fordi vi ikke gjør det har nok forelskelses-fasen ikke sluttet enda hos meg. 

Jeg ble en del mobbet i oppveksten, og har slitt med dårlig selvtillit/selvbilde siden den gang. Det har dessverre gått utover forholdet en del. Har alltid, helt fra starten, tenkt at det er helt urealistisk at han faktisk liker meg. At jeg er en mellomfase til han finner noen han virkelig liker. Han sier at det ikke er sånn, at han elsker meg og ikke leter etter andre. Likevel, han er en så flott mann og jeg synes det er for godt til å være sant at han vil ha meg? Så om han ikke har tid til å møtes som avtalt iblant, tenker jeg at det er fordi han ikke egentlig er så glad i meg. At med eksene ville han kanskje møtes mye oftere. At jeg bare er kjæresten hans fordi jeg er så forelska og at det er lett og praktisk for han å ha noen som er tilgjengelig når han vil?

Han er en jeg savner hele tiden når vi ikke er sammen, kjenner meg ulykkelig om han ikke kan møtes en fredagskveld f.eks. Når vi er sammen, stresser jeg helt vilt med å være så glad og snill som mulig, for å kompensere for at jeg ikke har kropp og ansikt som en supermodell, for å sikre meg at han fremdeles vil ha meg. Når han drar, eller jeg drar om vi har vært hos han, tenker jeg på når vi kan sees igjen. Føler at jeg kun er lykkelig når vi er sammen fysisk, og tiden mellom er vond. Kan iblant tenke på om han hadde det bedre med eksene, om han synes de var penere, mer spennende, morsommere. Om jeg er den styggeste og kjedeligste kjæresten han har hatt?

Er det flere som sliter med lignende tanker i forhold?

Anonymkode: 67ae4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som om du hadde hatt godt av å komme deg i terapi, det må være veldig slitsomt å ha det sånn.

Anonymkode: 2053e...b19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har barn. Ikke oppfør deg som en selvutslettende tenåring. Du er rollemodell for ungene dine, det er viktigere enn hva kjæresten din syns om deg.

Anonymkode: b5cb5...3ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...