AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg synes dette er vanskelig. Han vil være med meg hele tiden og være hos meg hele tiden. Jeg liker så klart å være med han men noen ganger trenger jeg alenetid. Har prøvd å si det, men han svarer bare at vi kan ha alenetid sammen, slappe av sammen osv, så han tar meg ikke alvorlig. Jeg blir veldig sliten når jeg aldri får være for meg selv. Da han skulle komme til meg i helgen så skrev han at det var fint om jeg lagde noe mat. Skrev at jeg hadde lite penger og lite mat i huset. Men han svarte bare at du finner sikkert noe i frysern. Hadde jo håpt han kunne spandere noe da jeg har spandert på han mange ganger, men neida. Hva gjør jeg? Flere som har det sånn? Anonymkode: 031a1...949 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Du må være mer tydelig. Send ham en artikkel om det å være introvert og si at du som person trenger tid helt alene. Hvis han sier "du har sikkert noe i fryseren" så svarer du "Nei, jeg har ikke det. Jeg har som sagt dårlig råd." Så kan du ta opp med ham generelt sett at du føler han overkjører deg og ikke respekterer det du har å si. Anonymkode: 57b3f...4b4 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Te- Presten Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Det kan godt hende du syntes mitt forslag her er litt teit, men hva med å si dette rett ut? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): snip -. Jeg blir veldig sliten når jeg aldri får være for meg selv.-snip Anonymkode: 031a1...949 Han må jo tåle at du er ærlig om dine behov. Hvis du er i et forhold som faktisk er så intenst og krevende at du aldri får ladet batteriene er jo sjansen for katastofal kollaps overhengende.. Edit: Veldig mange tråder her på KG er skrevet av folk jeg opplever syntes det er vanskelig å sette grenser eller annen problematikk knyttet til kommunikasjon. Endret 20 timer siden av Te- Presten 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Jeg synes også slikt er vanskelig. Nå som jeg er litt eldre har jeg blitt flinkere til å si det rett ut. «Jeg trenger tid for meg selv, slik er jeg som menneske. Så i dag blir jeg ikke med på ditt eller datt, men er ledig senere i uka.». Anonymkode: 903e2...5e4 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Te- Presten skrev (1 minutt siden): Det kan godt hende du syntes mitt forslag her er litt teit, men hva med å si dette rett ut? Han må jo tåle at du er ærlig om dine behov. Hvis du er i et forhold som faktisk er så intenst og krevende at du aldri får ladet batteriene er jo sjansen for katastofal kollaps overhengende.. Ja, kan jo prøve. Men håper han skjønner det da. Anonymkode: 031a1...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes dette er vanskelig. Han vil være med meg hele tiden og være hos meg hele tiden. Jeg liker så klart å være med han men noen ganger trenger jeg alenetid. Har prøvd å si det, men han svarer bare at vi kan ha alenetid sammen, slappe av sammen osv, så han tar meg ikke alvorlig. Jeg blir veldig sliten når jeg aldri får være for meg selv. Da han skulle komme til meg i helgen så skrev han at det var fint om jeg lagde noe mat. Skrev at jeg hadde lite penger og lite mat i huset. Men han svarte bare at du finner sikkert noe i frysern. Hadde jo håpt han kunne spandere noe da jeg har spandert på han mange ganger, men neida. Hva gjør jeg? Flere som har det sånn? Anonymkode: Hvis svaret på lite penger og lite mat, var det der, så er han jo en snylter. Si du er opptatt i helga. Anonymkode: 45a0c...376 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden Helt ærlig så høres det ut som han er feil mann for deg. For det første overkjører han deg, hører ikke på hva du sier (noe som er veldig dårlig tegn), og for det andre så blir man ikke sliten av tid sammen hvis forholdet er riktig (snakker av erfaring, jeg er selv introvert og glad i egentid. Men med rett person så fungerer det med alenetid sammen). Anonymkode: 8f157...646 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden "Er veldig sliten i dag, men vi kan heller finne på noe på XX? " - Så enkelt bør det være Og respekterer han ikke det, så bør du kanskje revurdere. Veldig viktig at man kan skape respekt for hverandres liv også. Anonymkode: 2633e...470 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden Hva du gjør? Du sier i fra tydeligere. "det er hyggelig at du trives så godt her med meg, men når jeg sier alenetid, så mener jeg faktisk tid for meg selv, alene, uten selskap". "ja, jeg kan lage lasagne, da tar du med ost og kjøtt?" eller "jeg har ikke så mye penger denne helga, så det er fint om du spiser før du kommer". Anonymkode: f3917...866 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden Hvorfor er du sammen med denne fyren? Det finnes kurs i grensesetting. Kanskje noe å se på? Har en venninne som har tatt det og har lært mye. Anonymkode: 276f2...18e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Te- Presten Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, kan jo prøve. Men håper han skjønner det da. Anonymkode: 031a1...949 Og om han begynner med negativ fortolkning, kan du forsikre han om at dette handler ikke om "fri fra han", men at du har et behov for alenetid fra alle. Dette er ikke en avvisning av han, bare du som klart og tydelig kommuniserer dine behov. Om han liker det bør han være opptatt av hva du trenger for å ha det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Det er tydeligvis en dårlig match for hverandre, hvis du skal fortsette med han så må du bli flinkere til å kommunisere og sette grenser. Anonymkode: 11a83...681 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden Takk for svar. Da sier jeg det bare. Det er mulig han er feil for meg. Var så dum og si at jeg skulle en tur i butikker i byen på Lørdag som kommer da han spurte hva jeg skulle gjøre da. Da ville han selvfølgelig bli med og jeg klarte ikke å si nei. Men jeg liker best å gå alene i butikker. Jeg må lære meg å si nei. Anonymkode: 031a1...949 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden Hvis man som mann presterer å be en blakk dame om å finne fram mat fra fryseren og lage til ham, så fortjener han ikke å ha kjæreste. Ærlig talt. Han er co-dependant og tror du er den nye mammaen hans. Løp! Hilsen mann. Anonymkode: bb517...76e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): eller "jeg har ikke så mye penger denne helga, så det er fint om du spiser før du kommer". ... eller om han tar fram ballene og sier "Hey, hva om du slapper av litt så handler jeg inn til middag, tar med en vin og lager middag til oss? Så har vi det hyggelig i kveld. Passer det om jeg overnatter eller trenger du tid for deg selv? " Det sa jeg til kjæresten min forrige helg. Ble tatt godt i mot det. Det hender hun trenger tid for seg selv og det er det greit hun sier i fra om. Anonymkode: bb517...76e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis man som mann presterer å be en blakk dame om å finne fram mat fra fryseren og lage til ham, så fortjener han ikke å ha kjæreste. Ærlig talt. Han er co-dependant og tror du er den nye mammaen hans. Løp! Hilsen mann. Anonymkode: bb517...76e Hilsen en ungjente som har sett litt for mange YT-videoer om diagnoser og personlighetsanalyse. Sier ikke at du ikke har rett, men svært få menn vil uttrykke seg slik du gjør. "Ærlig talt", "co-dependant", "Løp!" Dette er så kvinnete som det går an. Hilsen kvinne. Anonymkode: 2ab8f...fcf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hilsen en ungjente som har sett litt for mange YT-videoer om diagnoser og personlighetsanalyse. Sier ikke at du ikke har rett, men svært få menn vil uttrykke seg slik du gjør. "Ærlig talt", "co-dependant", "Løp!" Dette er så kvinnete som det går an. Hilsen kvinne. Anonymkode: 2ab8f...fcf Andrew Tate much? Anonymkode: bb517...76e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden Du må bare si det som det er. Hvis han ikke kan respektere det, når det blir sagt på en fin måte, så passer dere jo rett og slett ikke sammen som par da behovene deres er for forskjellige. Den kommentaren om å finne noe i frysen kan være ett dårlig forsøk på å si at han ikke er så nøye på hva som serveres. Hvis jeg var deg og hadde dårlig råd så hadde jeg bedt han handle med ett par greier til middagen. Det må han jo kunne bidra med tenker jeg. Anonymkode: bfdcf...af7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hilsen en ungjente som har sett litt for mange YT-videoer om diagnoser og personlighetsanalyse. Sier ikke at du ikke har rett, men svært få menn vil uttrykke seg slik du gjør. "Ærlig talt", "co-dependant", "Løp!" Dette er så kvinnete som det går an. Hilsen kvinne. Anonymkode: 2ab8f...fcf Tviler på det, den du siterer aner ikke hva han snakker om. Om noen er i nærheten av codependant så måtte det vært ts. Codependant er et utrykk for en person som tilrettelegger for at en person i nær relasjon kan opprettholde feks rusmisbruk eller annen negativ adferd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeltTexas Skrevet 16 timer siden #20 Del Skrevet 16 timer siden Her er det flere røde flagg. 1) At han ønsker at dere skal være sammen hele tiden og ikke setter pris på egentid selv 2) At han ikke respekterer at du ønsker alenetid når du kommuniserer det 3) At han forlanger middag hos deg når han skal komme 4) At han ikke en gang tilbyr seg å handle mat eller spandere middag ute på deg når du forteller ham at du har lite penger 5) At du har spandert på ham mange ganger uten at han gjør det samme tilbake 6) At du ikke føler deg sett og hørt i forholdet når du kommuniserer behovene dine Dette er ikke en mann som bryr seg om deg. Jeg ville droppet ham som en glovarm potet. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå