AnonymBruker Skrevet 13. januar #21 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): «Gen Z» er vanskeligere å lede enn andre generasjoner – NRK Østfold – Lokale nyheter, TV og radio Vi har jo lenge vist at denne generasjonen ikke kom til å fungere i arbeidslivet. Så dette er jo bare en stadfestelse av det vi alle visste. Det som er skremmende er at noen kan mene at resten skal tilpasse seg de? Er det ikke bare bedre å gi de kollektiv uføretrygd, glemme de, og så satse på å oppdra neste generasjon til å bli en bedre generasjon? Anonymkode: 86785...3d9 Det er bare å lese på "Barn og Familie" så ser du hvordan folk oppdrar barn i 2025. Det er regelrett skremmende hvordan foreldre er med barna på trening for å heie og støtte, samt kjører de til og fra skole, bærer ransel for barna, og i det hele tatt behandler barna som om de er mentalt tilbakestående. I tillegg klager de på lærerne fordi de motbydelige barna deres ikke klarer å oppføre seg. Bortskjemte narsissister hele gjengen. Både barna som tror de er verdens midtpunkt, og foreldrene som ikke skjønner at de skader barna, eller som er villige til å i det hele tatt vurdere at barneoppdragelsen deres er helt feilslått. Anonymkode: e6fa4...5ab 6 20
AnonymBruker Skrevet 13. januar #22 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er utenfor trådens tema. Slutt å kveruler og svar heller på det tråden handler om. Anonymkode: e8462...9da Tråden handler om latskap. Anonymkode: 573dc...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #23 Skrevet 13. januar Syns fremst det er de yngre i gen Z som er vanskelige. De som er 20 +- 3 år. Men sånn har det kanskje alltid vært? sånn på gruppenivå? Problemet er vel heller Gen x som har født disse barna og tilrettelegger alt for mye for de? Anonymkode: b3df4...950 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar #24 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du skrev "entitled". Det betyr bortskjemt på norsk. Anonymkode: 573dc...1ff Det er feil. 🤣 Anonymkode: 8d830...8f0 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #25 Skrevet 13. januar Det har forbauset meg å se hvor bra min gen Z datter gjør det i arbeidslivet bare ved å gjøre noe så enkelt som å ta ansvar og initiativ. Men listen ligger kanskje lavt. Anonymkode: b1a77...e48 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #26 Skrevet 13. januar Bålkaffe skrev (3 minutter siden): Du er klar over at Baby Boomers består av folk født mellom 1946 til 1964? De i 1964 er rundt 60 nå, så de er fremdeles i arbeidslivet. De har som sagt fint lite med dette å gjøre. Anonymkode: 80030...75a 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #27 Skrevet 13. januar Bålkaffe skrev (2 minutter siden): Du er klar over at Baby Boomers består av folk født mellom 1946 til 1964? De i 1964 er rundt 60 nå, så de er fremdeles i arbeidslivet. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Boomersjefer liker selvsagt boomeransatte. Anonymkode: f2689...033 Jeg er ikke AB dere siterer, jeg er gen-x og ikke boomer. Man trenger ikke være boomer for å se hvor på bærtur dagens unge er. Det blir bedre å si at boomersjefer liker ansatte som ikke er svake, bortskjemte, narsissistiske snørrunger i tyveårene. Anonymkode: e6fa4...5ab 9 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar #28 Skrevet 13. januar Jeg har jobbet med studenter og jeg syns veldig synd på de som var studenter og tenåringer under Korona. De mistet mange år med undervisning, sosialisering og "ungdomsår" låst inne, der vi andre flakset rundt, fikk venner, hadde vår første jobb og bodde alene for første gang. Vi fikk prøve og feile, de måtte sitte inne. Jeg tror de mistet mange år som er viktig for utviklingen og derfor er mer usikre på seg selv. Anonymkode: bef02...a5c 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #29 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns fremst det er de yngre i gen Z som er vanskelige. De som er 20 +- 3 år. Men sånn har det kanskje alltid vært? sånn på gruppenivå? Problemet er vel heller Gen x som har født disse barna og tilrettelegger alt for mye for de? Anonymkode: b3df4...950 Alle generasjoner har vel hatt «problembarn» når de nærmer seg voksenlivet. Anonymkode: 43a24...8e4
AnonymBruker Skrevet 13. januar #30 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har forbauset meg å se hvor bra min gen Z datter gjør det i arbeidslivet bare ved å gjøre noe så enkelt som å ta ansvar og initiativ. Men listen ligger kanskje lavt. Anonymkode: b1a77...e48 Ja altså i min jobb kommer du langt med å ta ansvar og initiativ, de fleste ser helst at jeg forteller dem alt de skal gjøre i tillegg til og aller helst imens jeg utfører mine egne arbeidsoppgaver. Helt håpløst Anonymkode: 0aa8a...fcb 6 2
Rødstrupa Skrevet 13. januar #31 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): «Gen Z» er vanskeligere å lede enn andre generasjoner – NRK Østfold – Lokale nyheter, TV og radio Vi har jo lenge vist at denne generasjonen ikke kom til å fungere i arbeidslivet. Så dette er jo bare en stadfestelse av det vi alle visste. Det som er skremmende er at noen kan mene at resten skal tilpasse seg de? Er det ikke bare bedre å gi de kollektiv uføretrygd, glemme de, og så satse på å oppdra neste generasjon til å bli en bedre generasjon? Anonymkode: 86785...3d9 Ja, det var jo en god løsning…Nope! Tenk hvilken kostnad det ville bli for staten. Generasjon slappfisk får jammen skjerpe seg, steppe opp og ta skoler/utdanning slik alle vi andre har gjort!
AnonymBruker Skrevet 13. januar #32 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du skrev "entitled". Det betyr bortskjemt på norsk. Anonymkode: 573dc...1ff Entitled betyr berettiget. Bortskjemt er spoiled. Anonymkode: 2fc49...684 19 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar #33 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har jobbet med studenter og jeg syns veldig synd på de som var studenter og tenåringer under Korona. De mistet mange år med undervisning, sosialisering og "ungdomsår" låst inne, der vi andre flakset rundt, fikk venner, hadde vår første jobb og bodde alene for første gang. Vi fikk prøve og feile, de måtte sitte inne. Jeg tror de mistet mange år som er viktig for utviklingen og derfor er mer usikre på seg selv. Anonymkode: bef02...a5c Jeg lurer på hvordan dagens generasjon hadde klart seg under den KALDE KRIGEN hvor barneskolebarn hadde TILFLUKTSROMØVELSER fordi det var fare for ATOMKRIG som kunne UTLSETTE hele MENNESKEHETEN. Det hadde vel blitt lukket avdeling for alle sammen. Anonymkode: e6fa4...5ab 10 1
Bålkaffe Skrevet 13. januar #34 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De har som sagt fint lite med dette å gjøre. Anonymkode: 80030...75a De er fremdeles i arbeidslivet og har dermed også noe med dette å gjøre, uansett hvor mye du nekter for det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #35 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er feil. 🤣 Anonymkode: 8d830...8f0 Nope. Anonymkode: 573dc...1ff
AnonymBruker Skrevet 13. januar #36 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lurer på hvordan dagens generasjon hadde klart seg under den KALDE KRIGEN hvor barneskolebarn hadde TILFLUKTSROMØVELSER fordi det var fare for ATOMKRIG som kunne UTLSETTE hele MENNESKEHETEN. Det hadde vel blitt lukket avdeling for alle sammen. Anonymkode: e6fa4...5ab Som om du selv hadde klart deg mer enn fem minutter hahaha Anonymkode: f2689...033 2
Bålkaffe Skrevet 13. januar #37 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke AB dere siterer, jeg er gen-x og ikke boomer. Man trenger ikke være boomer for å se hvor på bærtur dagens unge er. Det blir bedre å si at boomersjefer liker ansatte som ikke er svake, bortskjemte, narsissistiske snørrunger i tyveårene. Anonymkode: e6fa4...5ab Her er du festlig, ass.
AnonymBruker Skrevet 13. januar #38 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Entitled betyr berettiget. Bortskjemt er spoiled. Anonymkode: 2fc49...684 La gå, ørliten nyanseforskjell der altså. Anonymkode: 573dc...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #39 Skrevet 13. januar De som kommet etter, Alpha er jo verre. De er ikke bare lat, de er i tillegg voldelig. Kaster stoler osv Så det kan bli få i arbeid hvis bare eldre skal jobbe. Anonymkode: c6293...8b4 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #40 Skrevet 13. januar Det er nok flere grunner en latskap, hvis dere f.eks. ser story fra helsestatus på snap forteller ungdom selv hva som gjør det vanskelig å være i arbeidslivet. De er f.eks. vokst opp med å hele tiden evalueres i skole, stadig tilbakemeldinger osv-noe de ikke får i arbeidslivet. Eller at de ikke en gang får skikkelig opplæring i bedriften de kommer til.. med mere Anonymkode: 6fc79...e22 1 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå