Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg forholde meg til at samboer stadig vekk overøser meg med info om alt mulig av temaer i tide og utide? Han har en adhd diagnose og får titt og ofte oppheng i et eller annet , som gjerne blir studert gjennom natta igjen evt et døgn eller to. Dette er gjerne ting som interesserer meg nix og nada eller som jeg ikke har forutsetning til å forstå noe av. I dag har der vært en gjennom gang av hans favorittbands album og hvilke han liker og ikke og hvorfor....

Avviser man det? Later man som om man er intressert... er på et punkt der jeg begynner å bli veldig sliten , men man vil jo prøve å ta hensyn også..

Anonymkode: 27e76...de1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt lov å si noe sånn som "du, det vil jeg veldig gjerne høre mer om, men tror du det kan vente til etter middag / etter en dusj / når jeg kommer hjem fra jobb" / etc."

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også lov å si "dette har jeg ikke kapasitet til å bruke hodet mitt på nå. Du må gjerne snakke om det, for din egen del, men jeg kommer ikke til å ta det inn eller kunne komme med noen tilbakemeldinger."

Anonymkode: 78e11...04e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går an å høre på selv om man ikke er interessert, som en kjærlig gest mot infodumperen. 

Men det er OGSÅ fullstendig lov å si at "du, jeg kjenner jeg ikke helt har kapasitet til å høre på en lang utgreiing nå". 

Infodumping kan være utrolig slitsomt og irriterende. Vi har mye adhd og autisme i familien, og flere "infodumpere". Har jeg kapasitet kan jeg la dem få infodumpe. Har jeg ikke, kan jeg vennlig si ifra at nå blir det litt for mye. 

Anonymkode: da05d...e86

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan skal jeg forholde meg til at samboer stadig vekk overøser meg med info om alt mulig av temaer i tide og utide? Han har en adhd diagnose og får titt og ofte oppheng i et eller annet , som gjerne blir studert gjennom natta igjen evt et døgn eller to. Dette er gjerne ting som interesserer meg nix og nada eller som jeg ikke har forutsetning til å forstå noe av. I dag har der vært en gjennom gang av hans favorittbands album og hvilke han liker og ikke og hvorfor....

Avviser man det? Later man som om man er intressert... er på et punkt der jeg begynner å bli veldig sliten , men man vil jo prøve å ta hensyn også..

Jeg har det slim med min samboer, som har behov for å fortelle meg om alle problemene til sine venninner, hva noen har gjort på jobben osv. Da sier jeg bare at jeg har null interesse å høre på det, bryr meg kun om hun har det bra, så slutter hun heldigvis.

TS ang dette med band som du sier, er grusomt med slike som skal ha deg til å høre på musikken deres, og når låten endelig er ferdig setter dem på en ny før du for sukk for deg (og du fordrar ikke sjangeren) 🤣

Anonymkode: 37301...798

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da bare later du som du hører etter, mens du egentlig tenker på noe annet.

En kjent taktikk blandt oss menn.

Anonymkode: f2709...8b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da bare later du som du hører etter, mens du egentlig tenker på noe annet.

En kjent taktikk blandt oss menn.

Anonymkode: f2709...8b7

Oh belive me, I do! Dritten er bare når han refererer til en tidligere infodump noen uker senere og forventer respons😱 ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...