Gå til innhold

Neutral vaskemiddel til farget OG hvitt tøy

Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer vaskemiddel som er til både farget og hvitt tøy? Tenker på Neutral 

Neutral Color & white Flytende Vaskemiddel 

har jo brukt det en del, men har det noe å si for fargene på klærne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei det er bare det at det ikke bleker hvitt tøy. Hadde du brukt vaskemiddel for kun hvitt tøy på farget tøy, så hadde det hatt noe å si for fargen på klærne. 

Anonymkode: 3b08d...eea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker helt fint til vårt bruk i hvert fall. Vi har autodose på vaskemaskinen, så fyller bare kammeret opp med det vaskemiddelet, så gjør maskinen resten av jobben. Fjerner flekker på både hvitt og mørkt tøy, og dufter nydelig av ingenting. Så lenge man vasker hvitt og kulørt separat, så skal det mye til før det hvite blir blasst/grått uansett hvilke vaskemiddel man bruker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 12.55):

Nei det er bare det at det ikke bleker hvitt tøy. Hadde du brukt vaskemiddel for kun hvitt tøy på farget tøy, så hadde det hatt noe å si for fargen på klærne. 

Anonymkode: 3b08d...eea

Ah! Takk! Har en haug med vaskemiddel for hvitt tøy, så da kan jeg vel trygt bruke denne på farget tøy da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gogglebox skrev (På 13.1.2025 den 13.05):

Funker helt fint til vårt bruk i hvert fall. Vi har autodose på vaskemaskinen, så fyller bare kammeret opp med det vaskemiddelet, så gjør maskinen resten av jobben. Fjerner flekker på både hvitt og mørkt tøy, og dufter nydelig av ingenting. Så lenge man vasker hvitt og kulørt separat, så skal det mye til før det hvite blir blasst/grått uansett hvilke vaskemiddel man bruker. 

Takk for forklaring! Jeg har også en haug med vaskemiddel for hvitt tøy, så da kan jeg vel bruke denne til farget tøy i alle fall. Er mer bekymret for fargene enn for det hvite 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker neutral til farget tøy på hvite klær også. Fortsatt like fine etter utallige vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Klar uten duft. Til alt. Fordi det meste av hvite tøyet er også farget hvitt.

Anonymkode: 2640a...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kaisamaia skrev (På 13.1.2025 den 12.49):

Hvordan fungerer vaskemiddel som er til både farget og hvitt tøy? Tenker på Neutral 

Neutral Color & white Flytende Vaskemiddel 

har jo brukt det en del, men har det noe å si for fargene på klærne??

Se på innholdsfortegnelsen på den som bare er til hvitt og den som er for min farger. 
Vil tippe at der er mindre av blekemidler i den du har lagt inn enn den som bare er til hvitt.

Du kan jo og sammenligne som over, mellom blenda sensitiv for hvitt og den for farger. 

Anonymkode: 3c537...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Se på innholdsfortegnelsen på den som bare er til hvitt og den som er for min farger. 
Vil tippe at der er mindre av blekemidler i den du har lagt inn enn den som bare er til hvitt.

Du kan jo og sammenligne som over, mellom blenda sensitiv for hvitt og den for farger. 

Anonymkode: 3c537...961

Ja jeg er vel bare ute etter å finne ut om denne fungerer like godt til fargede klær som en som er for KUN fargede klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...