AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Vi flytter til kommunen sommer 2025 og må søke barnehageplass til det som etter sommeren vil være fem-åringen før 1 mars. Hva erfaringer har dere med de ulike barnehagene rundt Lierbyen? Hvor mye vektlegger dere f.eks. Barnehageundersøkelsen? Foss Frilufsbarnehage vil være i vårt nabolag, men den skårer dårlig på inne- og utemiljø, men bedre på trivsel. Den har dog utrolig høy andel (58%) barn med minioritetsbakgrunn. Er dette utelukkende positivt og inkluderende eller kan det fort bli et lukket miljø man blir stående utenfor? Har ikke erfaring på området så er oppriktig interessert. Lier Landbruksbarnehage ser veldig fin ut men vil ikke ha tilbud til barn på vårt barns alder neste år dessverre. Til de andre barnehagene i Lierbyen blir det ikke gangavstand, men de vil ligge helt nært barneskolen barnet senere skal på på, men slik jeg ser det blir det ikke like naturlig å bli med hverandre hjem etter barnehagen som når man bor i samme nabolag og ikke trenger bil? Er det å overtenke litt? Trenger litt harde fakta og erfaringer her, da det er helt umulig å få noe tydelig bilde utifra nettsidene. Og vi kjenner jo ingen her 🤓 Anonymkode: 9e204...81c
DDA3 Skrevet 22. januar #2 Skrevet 22. januar Mine barn går på Foss. Både mannen min og jeg har minoritetsbakgrunn, men vi er oppvokst i Norge. Ja, det er nok en del med minoritetsbakgrunn, men også en god del etnisk norske. Kan ikke se hvordan dette spiller inn på noe som helst, syns det er fint at barna er vandt med forskjellige bakgrunner osv. Jeg har et par ganger vurdert å bytte barnehage til noe som er nærmere for oss, men har ikke gjort det pga trivsel hos barna. Vi syns de ansatte er veldig flinke, barna har det kjempefint i barnehagen, det er mye trygghet der og styreleder er virkelig det søteste menneske jeg noen gang har møtt. Kommer ikke til å bytte barnehage selvom vi bor et godt stykke unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå