Gå til innhold

Hva gjør man om man blir forelsket i et nytt menneske imens man er i et dårlig forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man da? ? Noen som har erfart dette ? Kjenner på en dyp sorg 

Anonymkode: fc80c...6bb

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avslutter det man har

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje forelskelsen er en mental flukt fra det som er dårlig? Du drømmer deg bort…

Enten jobber dere med forholdet deres, for å fikse det som er dårlig. Eller så må dere bli enige om å bryte opp.

Om den du er forelska i føler det samme som deg etter at du f.eks har brutt opp fra det du står i nå, så kan det kanskje bli noe. Men det er umulig å vite…

Anonymkode: f1a61...8fb

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Avslutter forholdet man har på en ryddig måte, flytter alene og nullstiller seg. Så går man videre med livet. 

Å bryte ut av et forhold fordi det står et nytt forhold klart, er en dårlig måte å gjøre ting på. 

Anonymkode: 56944...ebf

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg for et år siden. Dvs, forholdet mitt er ikke skikkelig dårlig, men dårlig nok… Typ sur mann, familie AS og null sex fordi han ikke vil. Så faller jeg for en mann jeg har kjent en stund, som jeg aldri hadde trodd jeg skulle falle for, rosa skyer og hele pakka. Følelsene var gjensidige, men jeg kunne av flere årsaker aldri ha gått inn i et forhold med ham. Vi hadde en fin prat, anerkjente at dersom omstendighetene hadde vært annerledes så kunne det kanskje blitt noe, men at vi avsluttet før det hadde begynt.

For meg var det ikke verdt å rive opp ungene fra hverdagen for denne mannen, men det har absolutt vært krevende å i. Jeg har lagt mye energi i jobb og hjem det siste året for å ha tankende andre steder, men han dukker opp innimellom. Også fordi vi sees en gang i mellom. Og det er fint, har valgt å se på det som at jeg har enda en person i livet mitt som er glad i meg, selv om jeg innimellom skulle ha sett ham mer enn jeg gjør. Det har forøvrig gått litt lettere på hjemmebane, om det er tilfeldigheter eller fordi jeg har fokusert veldig på de hjemme, aner jeg ikke. Det er ikke dermed sagt at jeg forblir gift, det må en del endringer til, men jeg kommer ikke til å gå på grunn av den andre. 

Anonymkode: ba28d...3f7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Viss du er kvinne avslutter du nåværende forhold.

Viss du er mann, inngår du et seksuelt forhold bak ryggen til nåværende partner. 

Anonymkode: 5600f...19a

AnonymBruker
Skrevet

For meg var det tegn på at det var på tide å bli singel.

Anonymkode: 55484...3cc

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Avslutter forholdet man har på en ryddig måte, flytter alene og nullstiller seg. Så går man videre med livet. 

Å bryte ut av et forhold fordi det står et nytt forhold klart, er en dårlig måte å gjøre ting på. 

Anonymkode: 56944...ebf

Dette.

Tenk over hvorvidt du vil ut av forholdet du er i nå, uavhengig av den nye forelskelsen. Hvis svaret er ja, gjør du det slutt.

Anonymkode: abef0...52f

• Liker 1
Skrevet

du blir singel, finner tilbake til deg selv, så kjenner du på om du er klar for noe nytt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde dette. Forholdet var døende og vi var sammen på grunn av ungene.
Så traff jeg på ei og det var som å løpe på en vegg. Forelskelsen var som på ungdomsskolen og jeg var helt forsvarsløs da den rullet over meg. Det var utrolig vondt og varte i 5-6 mnd før hun flyttet. Til og med etter hun flyttet tok jeg meg i å se på bildene hun la ut på IG.

Det ble ikke meg og henne, men det som skjedde gav meg endelig styrken til å gjøre det fornuftige. Et halvt år senere var vi skilt.
Tiden leger alle sår og nå nesten 3 år senere er jeg klar for å date på nytt.

Anonymkode: a9142...bb8

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hva som gjør forholdet dårlig. Har dere begge sluttet å jobbe for å ha det bra sammen? Har dere barn? Null respekt fra meg for å gjøre unger til skilsmissebarn med alle problemer og vond sorg det medfører, bare for å få pult litt nytt kjøtt.

Anonymkode: 31d64...568

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man avslutter det dårlige forholdet. 

Eller man tar det som en "vekker" og forsøker å fikse det forholdet man er i, og holder seg unna denne forelskelsen. 

Anonymkode: 521a5...79f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan man klarer å bli forelsket uten at man vil det selv.

Betatt, ja. Forelsket, nei. 

Om jeg ikke tillater meg at følelser utvikles sånn, så blir jeg heller ikke forelsket.

Anonymkode: 10c99...f2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du avslutter det du har på en redelig måte. Unngå å være utro før bruddet - det vil skade din partner mer enn du aner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man prøver i alle fall ikke å "få tillatelse" på KG til å ligge med forelskelsen "fordi du fortjener det". 

Anonymkode: 8d31c...520

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg endte det gamle og startet det nye (med en jeg kjente godt fra før). Det har gått veldig bra med meg og det nye forholdet. Angrer ikke. 

Anonymkode: c31a0...d56

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vet du om den andre personen liker deg? 

Kanskje du er i feil forhold. 

Anonymkode: c6ec5...401

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det slutt med min kjæreste gjennom 14år fordi jeg ble så enorm forelska i en kollega. Angrer som faaaaaaen. Visste virkelig ikke hva jeg hadde. Syv år siden nå. Går ikke en dag uten at jeg tenker på han, men han har ny samboer og barn nå. Drittvalg. Så.. vær 10000% sikker.

Anonymkode: a8204...5cc

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Avslutter det dårlige forholdet.

Anonymkode: 881fa...74d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 23.13):

Jeg gjorde det slutt med min kjæreste gjennom 14år fordi jeg ble så enorm forelska i en kollega. Angrer som faaaaaaen. Visste virkelig ikke hva jeg hadde. Syv år siden nå. Går ikke en dag uten at jeg tenker på han, men han har ny samboer og barn nå. Drittvalg. Så.. vær 10000% sikker.

Anonymkode: a8204...5cc

De fleste menn angrer ikke, kvinner derimot litt annerledes.

Anonymkode: 881fa...74d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...