AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Har i perioder slitt med litt blod og smerter i avføringen. Tidligere har det vært bittelitt blod utenpå avføringen og på papiret, men nå de siste tre dagene har det vært større mengder. Første gang var det smertefullt og deretter «sprutet» det ned i doskåla og var endel på papiret. Dagen etter var det kun litt på papiret og litt utenpå avføringen. Denne gangen var det noe mindre smertefullt. Idag var det smerter og igjen en del i do, rundt avføringen og på papiret. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? Er sviende smerter (som om man drar over et sår) akkurat i det avføringen kommer ut. Smertene går over straks avføringen er ute, men det kan være litt «ømt» i noen minutter etterpå. Har hatt litt hard avføring i det siste også. Jeg er 33 år så tviler på at det er noe veldig skummelt (som f.eks kreft) men har helseangst så blir veldig engstelig. Anonymkode: a5806...5c2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar Du går selvfølgelig til legen. Anonymkode: fd4c0...46b 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #3 Skrevet 13. januar Vi skal jo ikke stille diagnoser på forumet, men det høres ut som hemoroider som eksploderer syns jeg. For å være sikker, lønner det seg nok med et legebesøk, så får en de rette medisinene som hjelper. Anonymkode: 3f19d...312 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar Drt høres ut som hemorider og rifter i anus. Har du sett etter med et speil? Du bør sørge for å holde avføringen myk. Kjøp inn Laktulose og salver for behandling av hemoroider. Jeg vil uansett anbefale et legebesøk. Et ingen her som kan stille en diagnose. Ønsker deg uansett lykke til❤️ Anonymkode: 48e1b...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #5 Skrevet 13. januar Høres ut som en fissur. Drikk vann pg spis mat som mykkjør avføringen. Om du er bekymret så er det sikkert lurt med en tur til legen. Anonymkode: bb576...93b 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar Hvorfor spør du på et forum istedenfor å spørre legen din? Anonymkode: 0631c...3f3 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar Jeg var hos legen forrige periode dette skjedde (med mindre mengder blod). Legen gjorde ikke så mye annet enn å be meg drikke vann og spise mer variert. Det bedret seg av seg selv. Dette er et års tid siden. -TS Anonymkode: a5806...5c2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar Blod i avføringen skal alltid sjekkes av lege. Det kan i verste fall være kreft. Anonymkode: 776b9...a6d
AnonymBruker Skrevet 13. januar #9 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var hos legen forrige periode dette skjedde (med mindre mengder blod). Legen gjorde ikke så mye annet enn å be meg drikke vann og spise mer variert. Det bedret seg av seg selv. Dette er et års tid siden. -TS Anonymkode: a5806...5c2 Da tar du en telefon dit og hører hva de sier. Synes det er helt merkelig at du synes det er bedre å henvende deg til fullstendig ukjente folk på internett fremfor ditt legekontor. Anonymkode: 0631c...3f3 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #10 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da tar du en telefon dit og hører hva de sier. Synes det er helt merkelig at du synes det er bedre å henvende deg til fullstendig ukjente folk på internett fremfor ditt legekontor. Anonymkode: 0631c...3f3 Hvorfor er det merkelig? Det å spørre her utelukker vel ikke å gå til legen. Det kan ta flere dager før man får en time og TS har helseangst og behov for å prate med noen om det. Forøvrig mener jeg at TS bør gå til lege for å være på den sikre siden, men synes det kan høres ut som hemoroider eller fissur. Anonymkode: bf30a...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #11 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har i perioder slitt med litt blod og smerter i avføringen. Tidligere har det vært bittelitt blod utenpå avføringen og på papiret, men nå de siste tre dagene har det vært større mengder. Første gang var det smertefullt og deretter «sprutet» det ned i doskåla og var endel på papiret. Dagen etter var det kun litt på papiret og litt utenpå avføringen. Denne gangen var det noe mindre smertefullt. Idag var det smerter og igjen en del i do, rundt avføringen og på papiret. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? Er sviende smerter (som om man drar over et sår) akkurat i det avføringen kommer ut. Smertene går over straks avføringen er ute, men det kan være litt «ømt» i noen minutter etterpå. Har hatt litt hard avføring i det siste også. Jeg er 33 år så tviler på at det er noe veldig skummelt (som f.eks kreft) men har helseangst så blir veldig engstelig. Anonymkode: a5806...5c2 Mann/kvinne? Kommr det samtidig eller få dager før mens fra skjeden? /Eggløsning? Da er det sannsynligvis tarmendometriose. Anonymkode: 0d08c...0a0
AnonymBruker Skrevet 13. januar #12 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor er det merkelig? Det å spørre her utelukker vel ikke å gå til legen. Det kan ta flere dager før man får en time og TS har helseangst og behov for å prate med noen om det. Forøvrig mener jeg at TS bør gå til lege for å være på den sikre siden, men synes det kan høres ut som hemoroider eller fissur. Anonymkode: bf30a...f0d Fordi man ikke kan stole på svarene fra fremmede på et forum uten kompetanse, det sier seg selv. Anonymkode: 0631c...3f3 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #13 Skrevet 13. januar Tarmkreft blir stadig vanligere, spesielt i den yngre delen av befolkningen. Anonymkode: b4422...02e
AnonymBruker Skrevet 13. januar #14 Skrevet 13. januar Jeg har tilbakevendende analfissur og innvendige hemorroider. I aktive perioder bruler jeg Sheriproct stikkpiller, det lindrer mye. Siden jeg vet hva det er flyr jeg ikke til legen hver gang det blir verre, men du skriver det er et år siden du var hos lege sist og det har blitt verre = greit å sjekke at det faktisk er noe ufarlig (om enn ubehagelig) og ikke feks kreft eller polypper. Så ta den turen til lege, du. Anonymkode: c31ef...af0
Wilma89 Skrevet 13. januar #15 Skrevet 13. januar Tenker det er greit å ta en tur til legen. I første omgang leverer du bare en avføringsprøve. Det kan jo være alt fra hemoroider til betennelse i tarm til tarmkreft.
AnonymBruker Skrevet 13. januar #16 Skrevet 13. januar Jeg hadde samme problem, og er nå diagnostisert med Ulcerøs Kolitt. Dra til en bedre lege. Anonymkode: 17052...20c 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #17 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi man ikke kan stole på svarene fra fremmede på et forum uten kompetanse, det sier seg selv. Anonymkode: 0631c...3f3 Det ene utelukker vel ikke det andre. Enig i at det ikke kan erstatte det å gå til legen, det sier seg vel nesten selv. Man er vel her inne for å lufte tanker. Du stakk kanskje innom her av en grunn du også Anonymkode: bf30a...f0d
AnonymBruker Skrevet 13. januar #18 Skrevet 13. januar Worst case er tarmkreft best case er fissur eller hemoroider. det er jo logisk at det ikke skal gjøre vondt å bæsje?! SELVFØLGELIG går du til legen og KREVER undersøkelse og henvisning til videre undersøkelse om fastlegen ikke ser/finner noe tydelig problem. hjelpes.. Anonymkode: b2918...70f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå