Ephemera Skrevet 5. mars 2006 #1 Skrevet 5. mars 2006 Jeg har i to dager testet med "Quick Response" eggløsningstest som jeg har kjøpt på apotektet. Både igår og idag har den vært negativ... Jeg får en svakt rosa strek, men det står i pakningsvedlegget at svak strek er det samme som negativt resultat. Det jeg likevel lurer på er om det indikerer at eggløsningen nærmer seg? Altså om det er litt utslag på det stoffet som gir utslag på testen? Ifølge Babyverden skal jeg, hvis syklusen min er 28 dager (noe jeg er usikker på) ha eggløsning den 7. mars, altså på tirsdag. Men samtidig blir jeg litt redd for at jeg ikke skal få noe utslag... Er det forresten vanlig med regelmessige menstruasjoner hvis man ikke har eggløsning? Jeg mener å ha lest det, men jeg skjønner ikke hvordan det går an? Menstruasjonen er jo et resultat av at egget ikke blir befruktet? Jeg fjernet hormonspiralen i januar, men har alltid hatt regelmessige menstruasjoner når jeg ikke har brukt prevensjon.
Seterjenta Skrevet 5. mars 2006 #2 Skrevet 5. mars 2006 (endret) Jeg har ikke prøvd den fra Quick Response, men prøvde de fra billige-teste.dk (eller com?) Første mnd fikk jeg bare svake strek i to dager, men etter en stund leste jeg at det ikke ble regnet som positivt. Neste mnd kjøpte jeg flere av samme sort, pluss en digital test, for å dobbelsjekke hvis jeg var i tvil. Når jeg fikk svak strek på strimmelen, tok jeg en digital test, og den slo positivt ut! Deretter brukte jeg den digitale et par dager til, og nå er jeg gravid! Lykke til!! Endret 5. mars 2006 av Seterjenta
Ephemera Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2006 Takk for interessant svar og gratulerer med graviditeten! Hm... Kanskje jeg skulle kjøpt meg en digital test isteden? Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Clear Blue digital, men siden jeg hadde glemt å bestille den på nettet, endte jeg opp med disse testene fra apoteket. Idag var streken fortsatt svak, tror den var svakere enn de to siste dagene, og jeg blir nesten litt bekymret for om jeg ikke skal få positivt resultat på den... Men man skulle jo tro at svak strek var bedre enn ingen strek :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå