AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Henvist til privat da sykehuset ikke har kapasitet. Kan jeg få dekket transportutgifter? Hadde betalt 0 kr om det var på sykehuset (bor rett ved). Anonymkode: f3528...734
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar Det kommer an på hvilke utgifter du får, og hvorfor. Anonymkode: aa4ad...2db 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #3 Skrevet 13. januar Det er litt vanskelig å svare på. Har du selv bestilt timen eller har legen sendt henvisning til den private? Anonymkode: 61871...4af 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er litt vanskelig å svare på. Har du selv bestilt timen eller har legen sendt henvisning til den private? Anonymkode: 61871...4af Legen har sendt til sykehuset. Sykehuset har ikke kapasitet og henvender meg videre til privat. Anonymkode: f3528...734 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #5 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Legen har sendt til sykehuset. Sykehuset har ikke kapasitet og henvender meg videre til privat. Anonymkode: f3528...734 Da skal du få dekket transport Anonymkode: 61871...4af
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da skal du få dekket transport Anonymkode: 61871...4af Er vel strengt tatt transport-utgifter, enten at en fyller ut skjema for kjøring med egen bil etc eller må ta kollektiv-transport. Dette gjøres ofte i etterkant av timen. Står gjerne link i timeinnkallingen til hvordan gå fram. Anonymkode: ddeeb...d89
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar Det spørs hvor langt unna dette sykehuset er, på kollektivtransporten og om du kan bruke egen bil. Generelt står det dette: «Du kan ha rett til å få igjen penger etter reiser til behandlinger som dekkes av det offentlige. Reisen må ikke være innenfor et minstetakstområde, og distansen en vei må være over 10 kilometer.» Anonymkode: c1979...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Henvist til privat da sykehuset ikke har kapasitet. Kan jeg få dekket transportutgifter? Hadde betalt 0 kr om det var på sykehuset (bor rett ved). Anonymkode: f3528...734 Hvem har henvist deg? Offentlig sykehus, fastlege eller andre? Du finner mye info på Pasientreiser sin nettsider, i brev du skal ha fått fra sykehuset står det og info. Må du med fly, så skal Pasientreiser ordne fly til deg. Må du i tillegg ha drosje, skal fastlege ordne til sykehuset og sykehuset ordne retur. Anonymkode: c99ed...55b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå