Gå til innhold

Venner som aktivt skjuler ting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skjuler dere ting for venner dere anser som venner? Som for eksempel at dere dater noen eller har søkt på jobber etc? En ting om det ikke kommer opp i samtale, men går dere noen ganger aktivt inn for å skjule ting for folk dere anser som nære venner? 

Anonymkode: 33b55...723

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Å være venner betyr da overhodet ikke at man må dele absolutt alt og ikke ha rett til noe privatliv..? 

Jeg sier ikke til venner om jeg søker på jobber. Jeg har ikke fortalt en eneste venn om en diagnose jeg har. Jeg fortalte ikke en venninne om en ny kjæreste før han faktisk var "offisiell" kjæreste og ikke bare "en jeg dater". 

Anonymkode: 1f588...da2

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke det, men jeg hadde ikke reagert om mine venner ikke delte dette. Dating i tidlig fase kan være noe de vil holde for dem selv. 

For min egen del ville et jobbytte vært veldig dramatisk og interessant for andre. Alle mine aktuelle arbeidssteder er rimelig like. 

Anonymkode: d1522...b40

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det, men jeg hadde ikke reagert om mine venner ikke delte dette. Dating i tidlig fase kan være noe de vil holde for dem selv. 

For min egen del ville et jobbytte vært veldig dramatisk og interessant for andre. Alle mine aktuelle arbeidssteder er rimelig like. 

Jobbytte ville vært Udramatisk og Uinteressant. Autokorrekt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, om jeg anser det som noe som på nåværende tidspunkt bare vedrører meg, så holder jeg det for meg selv. Samme om jeg ikke har noen behov, eller ønske,  om innspill eller oppfølging på temaet

Anonymkode: cbc14...805

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke alt jeg vil fortelle til alle. Noe er bare mitt, noe deler jeg med mannen min, og så kanskje til nærmeste venner. Hvis jeg får jobben feks. Ikke har søkt på jobben. 

Anonymkode: a7743...c16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva legger du i å aktivt skjule? Jeg lyver generelt ikke til vennene mine, men jeg har da ikke informasjonsplikt heller. Dersom det er noe jeg ønsker å holde privat, gjør jeg selvfølgelig det. Dette går begge veier. 

Anonymkode: 8f402...ace

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ei venninne fra barndommen og frem til 40 år. 

Da begge var single og på tinder fortalte jeg henne om en mann og date jeg var int i. Så går det en uke åsså hadde hun også matchet med han og hun begynte å snakke med samme type og lurte på å treffes.

Da stusset jeg litt. 

En annen gang overasket jeg henne med skikkelig bursdagsfrokost med mat, ballonger og gave. Utpå dagen tagget hun en annen venninne offentlig på profilen sin på Facebook og takket for bursdagshilsener og for middagen hun hadde delt med venninna si på kvelden. Ikke et ord om det jeg hadde stelt i stand. 

Like etter ble hun sammen med kameraten til min ex mann. Etter dette ble hun utrolig hemmelighetsfull. Det viste seg at hun og mannen hadde blitt invitert i min ex mann og hans nye samboer sin fest. Der jeg bodde med ex mann min tidligere og hun besøkte meg og barna. Har aldri følt meg så bytta ut noen gang da de ble en gjeng og hun ikke enset meg en tanke. 

Når moren hennes ringte og spurte hvor hun var, svarte hun: kjapp tur innom jobb for å si hei. Åsså satt hun i sofaen min og fikk kaffe. 

Spurte de første mnd etter hun ble sammen med denne mannen om vi skulle treffes, både som par og som venninner, men det passet aldri. Nå har det gått 3 år og jeg hører ikke snurten av henne. Utrolig skuffet over et vennskap jeg så på som søsteren min. Så feil kan man ta. 

Anonymkode: 354bf...da3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ei venninne fra barndommen og frem til 40 år. 

Da begge var single og på tinder fortalte jeg henne om en mann og date jeg var int i. Så går det en uke åsså hadde hun også matchet med han og hun begynte å snakke med samme type og lurte på å treffes.

Da stusset jeg litt. 

En annen gang overasket jeg henne med skikkelig bursdagsfrokost med mat, ballonger og gave. Utpå dagen tagget hun en annen venninne offentlig på profilen sin på Facebook og takket for bursdagshilsener og for middagen hun hadde delt med venninna si på kvelden. Ikke et ord om det jeg hadde stelt i stand. 

Like etter ble hun sammen med kameraten til min ex mann. Etter dette ble hun utrolig hemmelighetsfull. Det viste seg at hun og mannen hadde blitt invitert i min ex mann og hans nye samboer sin fest. Der jeg bodde med ex mann min tidligere og hun besøkte meg og barna. Har aldri følt meg så bytta ut noen gang da de ble en gjeng og hun ikke enset meg en tanke. 

Når moren hennes ringte og spurte hvor hun var, svarte hun: kjapp tur innom jobb for å si hei. Åsså satt hun i sofaen min og fikk kaffe. 

Spurte de første mnd etter hun ble sammen med denne mannen om vi skulle treffes, både som par og som venninner, men det passet aldri. Nå har det gått 3 år og jeg hører ikke snurten av henne. Utrolig skuffet over et vennskap jeg så på som søsteren min. Så feil kan man ta. 

Glemte en annen ting med denne 'venninna'. Jeg ba henne på ulike arrangementer. Ja flere jenter sammen. Hun kunne aldri fordi hun ikke visste om hun jobbet eller ikke. 

Gjett hvem som dukket opp på samme arrangement som meg da med noen andre jenter? 

Da måtte jeg bare si ifra til henne. At veit du hva, jeg prøver å involvere deg og du enser ikke meg en tanke. Greit du ikke visste at du skulle jobbe når jeg spurte, men hvorfor ikke si at det ble endring i planene og at vi kanskje kom til å treffes der? 

Nok er nok for min del. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjuler ingenting, men snakker sjeldent om hvem jeg dater og hva jeg søker av jobber. Ser ikke på det som noe å skjule altså, men jeg er privat av natur og ser ikke på dette som hemmelighold av viktig informasjon.

Anonymkode: 51b44...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, forteller åpenhjertig om livet mitt. 

Anonymkode: 75fba...80e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, har flere venner som ikke vet at jeg er uføretrygdet. Mange tror jeg er under aap/utredning.

Anonymkode: b7f1d...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men mest fordi jeg blir fryktelig sliten om en venninne skal komme med masse synspunkter på noe som jeg trenger å få kontroll på selv først. Så jeg venter ofte. Visse ting holder jeg helt skjult, bare fordi det ikke egner seg helt, eller føles naturlig å dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...