Gå til innhold

Hvordan merket du at hodet var festet ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Merket du når hodet var festet? 
Har begynt å ha stikk nederst i magen hver gang hun rører seg, og igår kjente jeg bevegelser RETT over skambenet. Og bekkenet er noe bedre å gå med. Er dog bare 31 uker på vei så er nok ikke festet enda. 

Anonymkode: 324ee...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Baby festet hodet sitt sent i svangerskapet, uke 38 eller noe. I forkant hadde jeg mye ubehag i form av stikking nederst i magen og underlivet. Når hodet var festet ble ubehaget større, jeg fikk vondt av å endre stilling fra sittende til stående og omvendt, all bevegelse var vondt. Men det kan også vere tilfeldig at ubehaget ble større, var tross alt høygravid, hehe.

Anonymkode: c4301...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det festet seg en gang mellom uke 34 og 36, og jeg merket det egentlig ikke. Det ble litt lettere å puste, altså en følelse av at lungene fikk litt mer plass der inne i samme tidsrom, men om det hadde noe med at hodet festet seg eller generelt at babyen hadde beveget seg lenger ned eller var tilfeldig, vet jeg ikke. Jeg hadde ikke så vondt i bekkenet i det svangerskapet, utover en del vondt i skambenet, og det ble hverken bedre eller verre. I andre svangerskap festet faktisk også hodet seg, men det var noen dager før fødselen, og jeg merket det heller ikke (jordmoren påpekte det på kontroll). 

Anonymkode: ed04f...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merket ingenting til det.

Mener hodet festet seg veldig tidlig med førstemann, uke 33 så vidt jeg husker.

Anonymkode: b70f6...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merket ingenting

Anonymkode: 79b7b...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet festet seg bare med nr 1, ikke med de andre (og det er helt vanlig at hodet ikke fester seg hos flergangsfødende). Jeg merket det veldig godt. Det var i uke 32. Jeg var kvalm og hadde halsbrann hver natt i tredje trimester. En natt jeg satt oppreist i sengen, som vanlig med kvalme og halsbrann, kjente jeg en skarp smerte nedover i bekkenet. Og plutselig, som å slå av en bryter, forsvant både kvalmen og halsbrannen. To dager etter hadde jeg kontroll og da kunne jordmor bekrefte at hodet hadde festet seg, noe det ikke hadde på kontrollen to uker før. 

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det merket jeg ikke, og det skjedde heller ikke fordi han lå i seteleie, noe som først ble oppdaget når fødselen var i gang, så det ble hastesnitt. 

Anonymkode: 1e170...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hodet festet seg i uke 30 hos meg som førstegangs, så tror det er mulig at det kan ha skjedd. Merket ikke så mye til det.

Anonymkode: 2ea8a...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I følge sykehuset festet baby seg i uke 30, og slik var han ut svangerskapet. 

Merket ikke mye til det annet enn at jeg fikk "gnissninger" der nede med strålinger nedover benet når han rørte hodet sitt. Ble ikke mange gåturer på meg alene utendørs etter han hadde festet seg :) en gåtur på normalt 10 min tok vel meg 30 med stopp. 

Noen sier de puster bedre osv, det tror jeg kanskje er for de hvor baby fester seg senere, slik at du virkelig kjenner forskjellen. 

Anonymkode: 8075c...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hodet på ungen fester seg i moren?? Fyfaen jeg er så glad jeg aldri fikk barn 😂 

Anonymkode: f27ea...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du lå vel der med festet hode i moren din sitt bekken du og :D 

Anonymkode: 8075c...c3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det betyr at hodet liksom "skrur seg fast" i bekkenet, slik at barnet ligger klart til fødselen starter.

Anonymkode: b70f6...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...