Gå til innhold

Kjønnshår og soppinfeksjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har slitt med tilbakevendende soppinfeksjon som har blitt bedre av å la håret gro? 
jeg har kronisk soppinfeksjon, hatt det i to år nå. Prøvd ALT bortsett fra å la håret der nede gro.. verdt et forsøk? 

Anonymkode: a9947...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja det tror jeg.  Det er meningen at man ska ha hår der, håret løfter og leder bort urenheter. Når man er hekt bar fester jo alt seg direkte på huden.  Regner med at du bruker såpe som er egnet,  slik som lactacyd. 

Anonymkode: 93ea1...879

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I tråder om kjønnshår er det jo mange som sier de har hatt store problemer men etter at de lot kjønnshår være ble det bedre. Jeg har aldri hatt noe problemer med å være glatt og det er det jeg foretrekker, men hadde jeg hatt problemer hadde jeg hatt hår, helse foran velvære. Men er glad jeg ikke har slike problemer.

Anonymkode: 4c38c...dfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får helt klart lettere sopp når jeg ikke har hår. Det er helt klart verdt et forsøk. Og ikke bruk syntetiske truser.

Anonymkode: 25058...194

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjønnshår, luftige truser i bomull (ikke g-streng) og å ligge uten truse om natta, er mine råd. (Og basic hygiene)

Anonymkode: 90b5d...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja absolutt prøv! Har du fått den behandlingen med borsyre? Min gynekolog snakket om den, men det gikk aldri så langt i mitt tilfelle fordi det viste seg at gynekologen min feildiagnostiserte meg, og jeg gikk på langtidsbehandling mot en soppinfeksjon som jeg ikke hadde. Jeg har cytolytisk vaginose, som egentlig ikke er en infeksjon, men en tilstand som gir hvit utflod. Det er flere som blir feildiagnostisert med sopp pga dette. Viktig at legen sender prøve til dyrkning slik at man får bekreftet at det faktisk er sopp. Eventuell partner bør også behandles dersom man har langvarig/kronisk soppinfeksjon. 

Anonymkode: 83fd6...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slutte med truser og lot hårene gro i samme periode, så er usikker på hvem som "reddet meg".

Jeg hadde nesten kronisk soppinfeksjon som ungdom. Var helt sinnsykt.... Helt til jeg sluttet med truse, og fant ut at hår nedentil er sexy. 

Anonymkode: da88d...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slet også med svært hyppige soppinfeksjoner da jeg var yngre, og det som «reddet» meg var å slutte å barbere (men stusser fortsatt), og å sove uten truse de første 6 mnd. Nå er jeg snart 40, og har ikke hatt en eneste soppinfeksjon på iallfall 15 år. Barbering gjør at det blir alt for «tett» og fuktig der nede, som gir soppen (som vi alle bestandig har på huden, men den holdes som regel i sjakk av kroppens immunforsvar) optimale forhold for å vokse seg stor og kjip…

Anonymkode: 10dcd...6a2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk alltid soppinfeksjon når jeg glattbarberte for en del år siden. Det var ikke så ofte jeg gjorde det, så det var lett å skjønne at hun der nede ikke trivdes uten hår. 

Har ikke glattbarbert meg på flere år nå og har ikke hatt sopp siden. 

Anonymkode: 6ff0d...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange av oss har aldri hatt soppinfeksjon, unormalt mye utflod, Inngrode hår og andre problemer, slik vi ikke har hatt noe problem med å fjerne hårene på leggene, same-same. Derfor blir det også rart når noen sier "det skal være hår der", når vi som aldri har hatt de problemene kan gjøre hva vi vil uten noen problemer. Det å høre "det skal være hår der" er som å høre: "du skal aldri påføre deodorant under armhuler", eller "du skal aldri ha mascara på øyenvipper"

Noen reagerer på enkelte deodoranter, noen reagerer på enkelte sminkeprodukter og noen reagerer på å fjerne kroppshår, vi er forskjellige. Og derfor er det viktig at du finner ut av hva som funker for deg.

Noen får problem bare de ser på en barberhøvel, noen tåler voksing bedre og får ikke de problemene da, andre må ha kjønnshår for å forhindre sopp og andre ting slik noen av oss ikke reagerer i det hele tatt.

Uansett er det viktig å ta kroppen sitt språk på alvor. 

Om du barberer, prøv voks.

Om du vokser og det er problem så prøv en periode å ha kjønnshår en stund for å se om det da blir bedre, kanskje det blir det, kanskje ikke. Men uansett vil jeg tro at når en er plaget med sopp at en ønsker å prøve hva som helst for at det kanskje hjelper deg.

Endret av skreppamedleppa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...