Gå til innhold

Bror og svigerinne på mannens side passer aldri barna våre

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg forstår jo broren din, ts, men må likevel si at holdningene til folk her inne er utrolig trist. Jeg elsker mine tantebarn, og virkelig elsker å passe dem. De er herlige unger, og jeg vil tilbringe så mye kvalitetstid med dem som mulig. Å bry seg nada om sine egne nevøer og nieser er faktisk ikke noe annet enn trist. 

Anonymkode: 48b42...856

Det går fint an å bry seg om nieser og nevøer uten å passe dem!

Ts, trenger dere mer barnevakt enn hva din familie gir får dere betale noen for å passe ungene.

Anonymkode: 3e029...a01

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min manns bror har aldri passet våre barn, og de er nå 9 og 13. Aldri falt meg inn at det er merkelig, og langt mindre irritert meg over det. De er tross alt våre barn og vårt valg. 

Vi kommer heller ikke til å passe hans barn (hvis han får barn). Vi fikk barn tidlig, og jeg har hatt små barn i hus siden jeg var 21 år. Nå når de er blitt litt store, nyter jeg litt fri og egentid, og har null planer om å binde opp tid og overskudd til andre sine barn - før jeg eventuelt blir bestemor ☺️ Da skal jeg gjøre det med glede.

Anonymkode: 34d76...9c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har det helt anderledes enn de fleste skjønner jeg😅

Jeg (k39) har 2 brødre, han eldste er 12 år eldre enn meg, så han er 51, og har en sønn på 20 år, han andre er 4 år eldre enn meg, og er singel og barnløs.. 

Jeg har 3 barn (6,8 og 10) og de er ofte på overnatting hos begge onklene sine😅 Onklene  og barna synes det er superstas, og onklene spør ofte om å låne de.. Mine foreldre har de en del og! 

Skal også sies at vi som familie er mer sammen enn de fleste jeg kjenner.. Vi er på ferie sammen alle sammen hvert år osv.. Av helt fri vilje! 

Jeg dro på ferie da jeg var ung og barnløs da han som nå er 20 , var 5 år..🤷‍♀️

Han synes det var stas å dra alene med tante, og jeg med han! 

Men, hos oss er det naturlig, jeg var MYE hos min tante, og mine kusiner og fettere var MYE hos oss…Tror ingen av de trengte barnevakt, for både mmma og tante var jo hjemme, men både var og er helt vanlig hos oss å både passe og overnatte hos onkler og tanter og besteforeldre.. ❤️

Anonymkode: 03851...451

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har fått barn og forventer at andre skal passe dem? Hvorfor? Har du passet deres barn mye? 

Mine søsken eller min manns søster passer aldri våre barn. 

Selv ble jeg ikke passet av tanter og onkler, utenom en tante hvor jeg sov over og lekte med kusinen min. Da var de tre andre søsknene mine hjemme hos foreldrene våre.

Anonymkode: 45b9a...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke forvente det, men jeg synes det er trist. Jeg selv var ofte på overnattingsbesøk hos min tante og av og til onkel. De ville ha meg på besøk, og av og til ble de spurt av foreldrene mine om pass. Mine foreldre passet mine søskenbarn også innimellom. Vi selv har passet mange nieser og nevøer i voksen alder, og jeg synes det er trist når onkel eller tante sier "Jeg gidder ikke", "Det er ditt barn" osv. Trist samfunn med flere og flere egoister som kun tenker på seg selv :) 

Anonymkode: d6ae0...a75

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker når jeg har nevøen eller niesen hos meg, de er jo 7 år 10 år og 13 år. Pleier å ha en av dem, ellers blir det kaos med alle 3 samtidig da de ikke går godt overens og krangler over ting 😂 hver helg er det en av de som får kommet så bytter de på. De er velkomne når enn de måtte ønske ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 19.00):

Jeg forstår jo broren din, ts, men må likevel si at holdningene til folk her inne er utrolig trist. Jeg elsker mine tantebarn, og virkelig elsker å passe dem. De er herlige unger, og jeg vil tilbringe så mye kvalitetstid med dem som mulig. Å bry seg nada om sine egne nevøer og nieser er faktisk ikke noe annet enn trist. 

Anonymkode: 48b42...856

Jeg har altså i liten grad passet barna til mine søsken, og de har heller ikke passet mine barn. 
Men jeg har da et nært og godt forhold til de barna jeg er tante til for det. Og mine søsken har gode forhold til mine barn. 

Det handler om at vi er mye sammen som familie, og reiser en del på turer sammen. (Både lengere ferier, og kortere dagsturer.) 

Og da hender det jo at vi hjelper til med hverandres barn. Men det betyr ikke at vi passer dem ellers. 
Og det blir jo mer naturlig at foreldre tar legging og sånt av egne barn, selv om resten av familien er tilstede. 

En fordel hos oss er jo at barna er ganske jevne i alder, så en av "godene" ved å reise som storfamilie er at barna både underholder og passer på hverandre. 

Jeg har også vokst opp med at det var mye det samme. Jeg kjente mine onkler og tanter godt, og vi var ofte sammen, særlig på ferier. Men jeg hang jo mest sammen med mine fettere og kusiner, og ikke med onkler og tanter. De var jo mest med i bakgrunnen. 

Anonymkode: f9137...216

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 12.19):

Kan ikke forvente det, men jeg synes det er trist. Jeg selv var ofte på overnattingsbesøk hos min tante og av og til onkel. De ville ha meg på besøk, og av og til ble de spurt av foreldrene mine om pass. Mine foreldre passet mine søskenbarn også innimellom. Vi selv har passet mange nieser og nevøer i voksen alder, og jeg synes det er trist når onkel eller tante sier "Jeg gidder ikke", "Det er ditt barn" osv. Trist samfunn med flere og flere egoister som kun tenker på seg selv :) 

Anonymkode: d6ae0...a75

I tilfellet til TS så dreier det seg åpenbart om et ønske om barnevakt og hjelp i hverdagen for foreldrenes del, ikke om relasjonen mellom onkel/tante og nieser/nevøer.

Et betimelig spørsmå da er jo hvor mye TS har "stilt opp" (for å bruke TS' egne ord) for hennes bror og svigerinne, da deres barn var mindre. Om TS har vært masse barnevakt og stilt opp masse selv er det jo leit at tjenesten ikke gjengjeldes når TS selv har barn.

Edit: ser nå at det er snakk om mannens bror og hans kone, altså TS' svoger og svigerinne, og ikke TS bror. Spørsmålet står seg uansett.

Endret av Alice123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I oppveksten bodde onkel og tante i nærmeste hus. Dem besøkte  vi en del, og jeg har også overnattet der for opplevelsens del, foreldrene mkne var hjemme. 

Foreldrene hadde 5 søsken til totalt, ingen av oss søsken har noen gang blitt passet eller vært på besøk alene hos noen av dem. Alle bodde innenfor 1 times kjøring.

Jeg passet nevøer og nieser da de var små, mens jeg var singel, barnløs og student. Nesten bare på dag/kveld, ikke med overnatting på min hybel, men har hatt ansvar i mine foreldres hus. Det var veldig hyggelig. 

Jeg ble boende borte etter utdannelse, og ingen av dem har passet min.  Vi treffes jo få.ganger i året kun. Det gjør ingenting, jeg passet med glede, ikke for gjentjenester.

Anonymkode: e2f87...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen_91 skrev (På 15.1.2025 den 12.27):

Elsker når jeg har nevøen eller niesen hos meg, de er jo 7 år 10 år og 13 år. Pleier å ha en av dem, ellers blir det kaos med alle 3 samtidig da de ikke går godt overens og krangler over ting 😂 hver helg er det en av de som får kommet så bytter de på. De er velkomne når enn de måtte ønske ❤️ 

Hver helg???????

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det høres rart ut. Men min bror og kone bor i et annet land og jeg reiser flere ganger i året for å passe mine tantebarn om de er på jobbreise eller noe. Gleder meg til at de blir store nok til å komme til meg også❤️
For meg er det naturlig og en stor glede. 

Anonymkode: d4283...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har svært nært forhold til mine tantebarn, men de har aldri sovet hos meg alene. Nå flytter jeg, så da kan det skje, men jeg har virkelig ikke tenkt over det en gang! TS virker også bare opptatt av å få gratis barnevakt, og ikke genuint interessert i at de skal få et godt forhold. Merkelig innstilling, vi ljeg si!

Anonymkode: 8ba5a...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 10.20):

De har nå voksne barn, vi har to stykk på 7 og 10 år. De har hatt dem på overnatting kanskje to ganger til nå. Ellers virker de veldig opptatte. Vi har spurt dem noen ganger om å passe dem hvis vi har blitt bedt på fest en helg eller noe annet. Men får stor sett til svar at de skal noe annet. De bryr seg ikke i det hele tatt, og ungene våre treffer dem omtrent aldri. De bor like i nærheten også. 

Det er mine foreldre som passer dem, og noen ganger min søster for hun har barn selv på omtrent samme alder. Jeg kjenner jeg blir så irritert over dette. Er det ikke å forvente at familie stiller opp egentlig? Hvordan har dere det? 

Anonymkode: 2cfe0...5fa

Du må aldri spørre om sånt her inne. Svaret er alltid: "Dine barn, ditt ansvar!" Ingen på KG har noensinne forventet noe som helst hjelp fra sin familie, og aldri har de hørt at andre har fått den typen hjelp heller. Dette er nemlig et deg-problem!

Anonymkode: 8c111...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det ikke å forvente at familie stiller opp egentlig?

Man forventer ikke noe fra tanter og onkler.

Anonymkode: 6c34d...559

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har nå voksne barn, vi har to stykk på 7 og 10 år. De har hatt dem på overnatting kanskje to ganger til nå. Ellers virker de veldig opptatte. Vi har spurt dem noen ganger om å passe dem hvis vi har blitt bedt på fest en helg eller noe annet. Men får stor sett til svar at de skal noe annet. De bryr seg ikke i det hele tatt, og ungene våre treffer dem omtrent aldri. De bor like i nærheten også. 

Det er mine foreldre som passer dem, og noen ganger min søster for hun har barn selv på omtrent samme alder. Jeg kjenner jeg blir så irritert over dette. Er det ikke å forvente at familie stiller opp egentlig? Hvordan har dere det? 

Ingen tanter og onkler pleier å passe her. Et sett tante og onkel har jevngamle barn, så 4 åringen overnattet kun av ønske, ikke fordi vi trengte barnepike.

Besteforeldre passer når de kan. Som regel fordi vi har noe med jobben eller rundt fødsel av nummer tre. Jeg fester ikke, så samboer er den som drar ut og da er jeg hjemme 

Hvor ofte passer eller passet du deres?

Anonymkode: 43346...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er 8 og 9 år. Vi skulle veldig gjerne ha passet evt små tantebarn jeg måtte ha hatt, både jeg og barna hadde satt pris på det👏 De vil så veldig gjerne ha flere søsken men jeg orker ikke flere barn på fast basis. Men å låne 1 barn fra nær familie innimellom er ok.

Dessverre er det ene tantebarnet mitt boende på andre siden av landet. Det andre har en mor som håndterer enormt dårlig at barnet sitt er med andre enn seg selv. Hadde ikke grunnskolen vært lovpålagt så hadde nok barnet vært hjemme med moren sin 24/7. Barnet er nesten ikke ute å leker utenom skoletid eller med andre skolevenner i fritiden i det heletatt. Synes bare synd på dette stakkars barnet. Moren burde virkelig spørre folk om hjelp til å aktivisere barnet sitt. 

Vi vil passe hund innimellom istedenfor MEN det må nesten være en hund som oppfører seg normalt da noe annet er uaktuelt. Jeg har et familiemedlem som har en hund som har sterk grad av seperasjonsangst og ikke tåler å være alene hjemme, i det heletatt. Denne hunden er helt jævlig å gå tur med, hopper og angriper alle hunder og katter vi går forbi. Og ikke kan man dra bort på butikken en liten tur for å handle da den står å bjeffer og uler hjemme omtrent heletiden mens man er borte, den er superstresset og har det tydelig fælt da vi kommer(hundeeier sliter mye med dette også).  Det frister ikke det minste å passe en slik hund for å si det mildt. Dette familiemedlemmet mitt har totalt ødelagt hunden sin ved å heller forsterke angsten til hunden fremfor å klare å dempe den. 

Hvordan oppfører barna dine seg? Er de høflige? Er de frekke? Er de respektfulle? Blir de med på nesten alle aktiviteter osv? 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sommerkroppen skrev (7 timer siden):

Hver helg???????

Jepp 😂 blir skuffet når vi får nei! Drar vi ut så tar vi en av dem med, og barnet mitt koser seg veldig mye og blitt veldig glad i dem alle 3 🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, nei, jeg må ærlig innrømme at etter egne barn er blitt store, så frister det ikke passe tantebarn, nei. Skal sies at de heller ikke ble passet av sine tanter/onkler da de var små heller. 

Anonymkode: 55989...7db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har selv valgt å få barn, og krever barnepass? Blir til og med sur for det? Hvorfor fikk du barn når du ikke kan ha det selv egentlig? Du kan ikke forvente de skal passe på hele tiden. Husk også eldre mennesker blor fort slitene! Skjerp deg! Lurer på om folk har reagert på deg. 

Anonymkode: 04eb3...a7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Krever til og med broren skal passe! For en oppførsel. Hvor gammel er broren din?

Anonymkode: 04eb3...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...