AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #21 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har aldri fått barnepass av tanter eller onkler. Jeg har vert barnevakt for deres barn. Nå er alle store. Men i dag hadde jeg ikke giddet å være barnevakt for noen. Anonymkode: 84edd...fc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #22 Del Skrevet 23 timer siden Jeg kan telle med en hånd de gangene jeg har passet mine nevøer og nieser på måten du forespeiler. De er nå mellom 10 og 20 år. Vi har likevel et veldig godt forhold, fordi vi har tilbragt masse tid sammen som storfamilie med besteforeldre, foreldre/tanter/onkler og barn. Vi er også innimellom på ferie sammen. Jeg tenker du forventer altfor mye. Anonymkode: 79bbb...e6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #23 Del Skrevet 23 timer siden Vi har veldig gode forhold til barnas onkler og tanter, men det har vært lite overnattinger. Min bror ville neppe taklet overnattingsbesøk for å være ærlig. Men han har andre gode kvaliteter Anonymkode: 09d45...d9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #24 Del Skrevet 23 timer siden Du og din mann har ansvar for barna, ingen andre. Du er i tillegg så heldig at du har besteforeldre som passer. For et bortskjemt nek... Anonymkode: 2a797...f57 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #25 Del Skrevet 23 timer siden Du er litt kravstor. Her har hverken min bror eller mannens søsken passet barna våre foruten noen timer på dagtid en håndfull ganger til sammen. De er 9 og 17 nå. Vi har et veldig godt forhold. Anonymkode: 0c6ec...f29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #26 Del Skrevet 22 timer siden Det er så trist å høre at folk synes det er et herk å være barnevakt for egne tantebarn. Jeg var en del barnevakt for min søsters barn når de var små, nå er de voksne og vi har et veldig nært forhold, så nært at den ene bodde hos meg når han studerte. Jeg har også passet en del min kusines barn som er barnehagealder, slik at de skal få kunne finne på noe innimellom og pleie forholdet, og jeg kan pleie forholdet til barna og skape minner og relasjoner med de. Det synes jeg er en selvfølge når man er i familie og bryr seg om hverandre. Men det er jo selvsagt fordi jeg har lyst selv, og føler en verdi i dette. Anonymkode: baa78...b17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 22 timer siden #27 Del Skrevet 22 timer siden Det er ikke vanlig i min omgangskrets at tanter og onkler er barnevakt. Mine søsken har aldri hatt mine på overnatting og nå når vi har voksne barn frister det lite å passe vi nevøer på 4, 6 og 8. Ikke fordi de ikke er verdens søteste, men fordi vi er utslitt av støynivået etter en time. Vi er ikke vant til små barn lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #28 Del Skrevet 22 timer siden Jeg og broren min hadde en onkel som stortsett passet oss de gangene foreldrene våre skulle bort på noe, han var favoritt onkel og veldig glad i barn, sannsynligvis fordi han var ganske barnslig av seg og likte spille fotball, leke osv. Utover det så ble vi vel aldri passet av noen av de andre 6 tanter/onkler vi hadde. Mine barn ble vel passet av min bror noen få ganger ellers ikke. Så tror ikke man kan forvente at onkler og tanter er så interessert i å passe barn, spesielt ikke når de har voksne barn selv. Anonymkode: c8478...98c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #29 Del Skrevet 22 timer siden Selv vokste jeg opp med en tante jeg var hos nesten hver helg fra jeg var 6 år. Men de andre tantene og onkler mine så jeg så og si ikke Mine har aldri sovet over eller gjort noe med mine søsken. Mens mannens søster bodde 30 m unna da de var små så der var de til tider på besøk og lekte med unga der. Og unga hennes kom til oss. Men var aldri overnatting eller noe Anonymkode: 6a7c6...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #30 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har nå voksne barn, vi har to stykk på 7 og 10 år. De har hatt dem på overnatting kanskje to ganger til nå. Ellers virker de veldig opptatte. Vi har spurt dem noen ganger om å passe dem hvis vi har blitt bedt på fest en helg eller noe annet. Men får stor sett til svar at de skal noe annet. De bryr seg ikke i det hele tatt, og ungene våre treffer dem omtrent aldri. De bor like i nærheten også. Det er mine foreldre som passer dem, og noen ganger min søster for hun har barn selv på omtrent samme alder. Jeg kjenner jeg blir så irritert over dette. Er det ikke å forvente at familie stiller opp egentlig? Hvordan har dere det? Anonymkode: 2cfe0...5fa Nei, sy kan ikke forvente at familien stiller opp og passer dine barn! Det er du og mannen som har fått dem, ikke noen andre i familien! Og dere har jo allerede noen som passer barna, så hvorfor syter du over at en onkel og tante ikke gjør det? Anonymkode: 3e029...a01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #31 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): De har nå voksne barn, vi har to stykk på 7 og 10 år. De har hatt dem på overnatting kanskje to ganger til nå. Ellers virker de veldig opptatte. Vi har spurt dem noen ganger om å passe dem hvis vi har blitt bedt på fest en helg eller noe annet. Men får stor sett til svar at de skal noe annet. De bryr seg ikke i det hele tatt, og ungene våre treffer dem omtrent aldri. De bor like i nærheten også. Det er mine foreldre som passer dem, og noen ganger min søster for hun har barn selv på omtrent samme alder. Jeg kjenner jeg blir så irritert over dette. Er det ikke å forvente at familie stiller opp egentlig? Hvordan har dere det? Anonymkode: 2cfe0...5fa Det er ikke for alle å passe andre sine barn, selv ikke familie. Om de aldri tilbyr seg heller så tenker jeg det er ett tegn på at de ikke ønsker å passe andre sine barn. Så for å skåne deg selv for skuffelser så tror jeg du bare skal slutte å spørre de. Anonymkode: 723c9...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #32 Del Skrevet 19 timer siden Atte hæh? Jeg har aldri passet min bror eller søsters unger og forventer absolutt ikke at de skal passe mine heller. Har absolutt NULL interesse av å passe de heller og hadde jeg fått spørsmålet hadde jeg nesten med 100% garanti sagt nei. Har nok med eget og før jeg fikk barn selv hadde jeg null interesse av unger. merkelig forventning… Anonymkode: 9aac0...4ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #33 Del Skrevet 19 timer siden Deres barn, deres ansvar. Å bli irriterte over at familie ikke vil være barnevakt for dere blir for dumt. De er ferdig med barn og nyter endelig barnefrie helger. Dere er heldige som i det hele tatt har familie som ønsker å sitte barnevakt. Anonymkode: d99a4...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 19 timer siden #34 Del Skrevet 19 timer siden Her synes jeg du misser noe vesentlig. Det er snakk om tante og onkel. At besteforeldre synes det er stas å være barnevakt, er ganske naturlig og normalt. Men tante og onkel er noe helt annet. Det kommer også an på hvor mye dere passet barna dems da de var små? Hvis det var mye, så forstår jeg til en viss grad forventningen. Men hvis ikke, så må du rett og slett kutte ned på dine personlige voksenplaner, og ta arbeidet med egne barn selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #35 Del Skrevet 17 timer siden Tenker dette kommer ann på mye, og hvor de er i livet. Min søster fikk barn da jeg var ungdom, så de passet jeg mye. Da som barnevakt, at jeg overnattet hos de eller tok de med på kino etc. Så har vi og min ene svoger jevnaldrende barn, og de har vært venner og har overnattet en del hos hverandre i oppveksten. Min andre svoger har små barn nå, og mine er store. Jeg tror de har overnattet 2 eller 3,ganger hos oss… Det er ikke fordi vi ikke liker de, men det blir bare litt anderledes nå, enn da vi selv hadde små barn. Vi har ofte planer, og reiser bort en del når vi nå ikke må prioritere div turneringer, dugnader, besøk av barnas venner og liknende. Anonymkode: e1981...1c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #36 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har endelig blitt tante og gleder meg til å passe (har allerede passet noen timer her og der). Ungene mine er tenåringer og vil også passe, de er i det hele tatt heldige og har en haug med velvillige barnevakter på begge sider. Likevel er det jo frivillig, hadde jeg absolutt ikke hatt lyst, eller det ikke passer, så hadde jeg sagt nei. Anonymkode: 02834...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #37 Del Skrevet 16 timer siden Jeg forstår jo broren din, ts, men må likevel si at holdningene til folk her inne er utrolig trist. Jeg elsker mine tantebarn, og virkelig elsker å passe dem. De er herlige unger, og jeg vil tilbringe så mye kvalitetstid med dem som mulig. Å bry seg nada om sine egne nevøer og nieser er faktisk ikke noe annet enn trist. Anonymkode: 48b42...856 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #38 Del Skrevet 15 timer siden Jeg ble passet mye av tante som barn. Var og med på ferier, men kusinen min er like gammel som meg og vi var begge enebarn. Så jeg var nok like mye med som selskap til henne 😂 Søsteren min har passet barnet mitt en del. Men ingen av de andre 5 søskene mine har noen sinne passet, og ikke skal de heller. Det blir unaturlig ettetsom jeg ikke har like nært forhold til dem som min yngste søster. Anonymkode: 1fba6...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #39 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble passet mye av tante som barn. Var og med på ferier, men kusinen min er like gammel som meg og vi var begge enebarn. Så jeg var nok like mye med som selskap til henne 😂 Søsteren min har passet barnet mitt en del. Men ingen av de andre 5 søskene mine har noen sinne passet, og ikke skal de heller. Det blir unaturlig ettetsom jeg ikke har like nært forhold til dem som min yngste søster. Anonymkode: 1fba6...c07 *VAR enebarn. Da jeg ble 12+ begynte plutselig mamma og pappa på nytt med nye partnere. Anonymkode: 1fba6...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 15 timer siden #40 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har aldri passet tantebarn. Som barn ble jeg aldri passet av onkler/tanter, men har et godt forhold til dem alle i voksen alder uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå