Gå til innhold

Spenn (bonus hos Norwegian)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har registrert seg hos Spenn? Jeg "måtte" siden man visstnok ikke tjener cashpoints på reiser hos Norwegian lenger. Men virker som et tungvint opplegg? Jeg tjener fortsatt cashpoints på Norwegian visa, så nå blir jeg sittende med både spenn og cashpoints. Men får ikke brukt begge deler på en bestilling. Man får mange flere spenn enn cashpoints, men hvert spenn er bare 10 øre. Hva er egentlig poenget med to separate bonusordninger?

Anonymkode: 5357a...f70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen her som har registrert seg hos Spenn? Jeg "måtte" siden man visstnok ikke tjener cashpoints på reiser hos Norwegian lenger. Men virker som et tungvint opplegg? Jeg tjener fortsatt cashpoints på Norwegian visa, så nå blir jeg sittende med både spenn og cashpoints. Men får ikke brukt begge deler på en bestilling. Man får mange flere spenn enn cashpoints, men hvert spenn er bare 10 øre. Hva er egentlig poenget med to separate bonusordninger?

Jeg forstår det heller ikke, jeg har samme problemstilling… regner med det i praksis er en forverring av ordningen, det er det det pleier å være. 
Det var vel også merkelig for andre land å få cashpoints ut fra NOK. 
Går ut fra at vi snart får spenn i stedet for Cashpoints fra Bank Norwegian også?

Anonymkode: a9b90...eda

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tull med alle disse såkalte 'fordelsprogrammene' (lojalitetsprogrammer) til selskapene nå. For tungvint og altfor lite lønnsomt for oss kunder. De er der for at vi skal holde oss til de som selskap, ikke noe annet.

Ser på trumf-sidene mine at de systematisk unnlater å registerer kjøpene mine også. Må hele tiden registerer de selv, selv om jeg har gått inn via de!

Anonymkode: 928ec...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Dustete. Hvorfor vanskeliggjøre noe som fungerte fint? Jeg tjener fortsatt CashPoints på kortet og på spørreundersøkelser. Man kunne jo velge fra før om man ville ha cash points eller cash back.  

Anonymkode: 6d97b...565

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg forstår det heller ikke, jeg har samme problemstilling… regner med det i praksis er en forverring av ordningen, det er det det pleier å være. 
Det var vel også merkelig for andre land å få cashpoints ut fra NOK. 
Går ut fra at vi snart får spenn i stedet for Cashpoints fra Bank Norwegian også?

Ja jeg antar de kanskje faser ut cashpoints. Mest praktisk med en løsning, men en av tingene jeg liker med cashpoints er at det er en krone pr poeng. Holder de seg på 10 øre pr spenn blir det i det minste fortsatt lett å regne ut, men frykter de gjør noe som SAS der du har x antall poeng, gjerne flere tusen, som du må lete rundt for å finne ut hva du kan bruke på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja jeg antar de kanskje faser ut cashpoints. Mest praktisk med en løsning, men en av tingene jeg liker med cashpoints er at det er en krone pr poeng. Holder de seg på 10 øre pr spenn blir det i det minste fortsatt lett å regne ut, men frykter de gjør noe som SAS der du har x antall poeng, gjerne flere tusen, som du må lete rundt for å finne ut hva du kan bruke på. 

Enig i det, men det er jo bare praktisk hvis man er i Norge. I andre land har de en oversettelse av hvor mye et cashpoint er verdt i deres valuta. Så jeg forstår det hvis de innfører noe annet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i det, men det er jo bare praktisk hvis man er i Norge. I andre land har de en oversettelse av hvor mye et cashpoint er verdt i deres valuta. Så jeg forstår det hvis de innfører noe annet. 

Det syns jeg er innafor når man kaller seg Norwegian. Og "spenn" verdt 10 norske øre er vel ikke mer forståelig for utlendingene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det syns jeg er innafor når man kaller seg Norwegian. Og "spenn" verdt 10 norske øre er vel ikke mer forståelig for utlendingene.

Norwegian er jo noe helt annet nå enn da de først startet opp, de har et stort utenlandsk marked. Og jeg tror de er på vei bort fra den direkte koblingen mellom krone og verdi på spenn. Sikkert for å senke «verdien» på spenn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Norwegian er jo noe helt annet nå enn da de først startet opp, de har et stort utenlandsk marked. Og jeg tror de er på vei bort fra den direkte koblingen mellom krone og verdi på spenn. Sikkert for å senke «verdien» på spenn. 

Ja, jeg tipper den blir devaluert, og cashpoints får man allerede bare en halv prosent på Norwegian-kortet. I tillegg til at rewardene ble gjort dårligere og man måtte ha flere flyvninger for å få dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg tipper den blir devaluert, og cashpoints får man allerede bare en halv prosent på Norwegian-kortet. I tillegg til at rewardene ble gjort dårligere og man måtte ha flere flyvninger for å få dem. 

Ja, de må ha blitt dårligere? Jeg sjekket ikke kontoen på lenge, og oppdaget at jeg ikke hadde noen ekstra rewards, der jeg tidligere hadde det selv om jeg ikke hadde så mange færre flyvninger enn før. Alle fordelsprogrammer kuttes for tiden, virker det som. Men Norwegian sitt må ha vært billig å drifte, i motsetning til mange andre. Jaja, da blir man bare en mindre trofast kunde, da… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, de må ha blitt dårligere? Jeg sjekket ikke kontoen på lenge, og oppdaget at jeg ikke hadde noen ekstra rewards, der jeg tidligere hadde det selv om jeg ikke hadde så mange færre flyvninger enn før. Alle fordelsprogrammer kuttes for tiden, virker det som. Men Norwegian sitt må ha vært billig å drifte, i motsetning til mange andre. Jaja, da blir man bare en mindre trofast kunde, da… 

Ja man må ha åtte flyvninger nå for en reward i motsetning til seks. Og setevalg får man ikke lenger velge de beste setene. I tillegg er håndbagasje en reward nå, mot gratis inkludert tidligere. Alle fordeler blir stort sett dårligere jevnt over, så iblant kan man mistenke alle selskaper for å innføre "endringer" bare for å skjule at ting blir gradvis dårligere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 15.35):

Ja man må ha åtte flyvninger nå for en reward i motsetning til seks. Og setevalg får man ikke lenger velge de beste setene. I tillegg er håndbagasje en reward nå, mot gratis inkludert tidligere. Alle fordeler blir stort sett dårligere jevnt over, så iblant kan man mistenke alle selskaper for å innføre "endringer" bare for å skjule at ting blir gradvis dårligere.

Ja, det tror jeg absolutt de gjør. Ikke bare flyselskaper, men også andre. Se på Rema, for eksempel… Jeg er ganske sikker på at Spenn vil frikobles helt fra krona, og at det vil føre til en devaluering av hva du får for spenn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et "gavekort" til jul, hvor man skulle registrere seg og få 500 spenn. Registrerte meg på linken som førte til noe som lignet et Forms-skjema. Men fikk aldri de 500 spenn. Eneste jeg har der er noen Strawberry-poeng som er omgjort til Spenn. 

Anonymkode: 712f7...f63

• Nyttig 1
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Spenn virker jo helt elendig sammenlignet med den gamle bonusordningen til Strawberry? Jeg bodde to netter på et Quality-hotell i helga og tjente 1007 spenn på oppholdet. Sjekket en vilkårlig helg på Comfort hotel Vesterbro i Køben, og der koster én natt 30 000 spenn.

Med den gamle bonusordningen ville jeg tjent minst 2000 poeng for de to nettene på Quality. Samme natt på Comfort-hotellet i Køben koster 10 000 bonuspoeng (fast rate). 

Med den nye ordningen må man bo 60 netter på hotell for å tjene nok spenn til én natt på Comfort, mens med den gamle bonusordningen hadde man kun trengt 10 netter. 

Anonymkode: 80120...0ef

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spenn virker jo helt elendig sammenlignet med den gamle bonusordningen til Strawberry? Jeg bodde to netter på et Quality-hotell i helga og tjente 1007 spenn på oppholdet. Sjekket en vilkårlig helg på Comfort hotel Vesterbro i Køben, og der koster én natt 30 000 spenn.

Med den gamle bonusordningen ville jeg tjent minst 2000 poeng for de to nettene på Quality. Samme natt på Comfort-hotellet i Køben koster 10 000 bonuspoeng (fast rate). 

Med den nye ordningen må man bo 60 netter på hotell for å tjene nok spenn til én natt på Comfort, mens med den gamle bonusordningen hadde man kun trengt 10 netter. 

Fikk 4500 poeng etter å ha bodd tre netter på Clarion i fjor. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Spennordningen gir betydelig færre spenn for et opphold, sammenlignet med før. Jeg reiser ikke så mye med Norwegian, men bor ganske mange netter på hotell i året, og det går atskillig tregere å tjene opp Spenn nå, sammenlignet med poeng tidligere. Da er Thon sin ordning mye bedre. Der får man gratis hotellnatt på helg for 6000 poeng. Hver hotellnatt der, gir mellom 1000-1500 bonuspoeng. Da kan man få en bonusnatt etter fire overnattinger, bare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blitt veldig dårlig på flyreiser også, sammenlignet med cashpoints. Fikk nylig 50 spenn for en flytur, dvs 5 kroner... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, forferdelig lite verdi for poengene. Helt klart mye dårligere enn før, men det var vel hele poenget med den nye ordningen, tipper jeg. 
Når det gjelder hoteller bruker jeg uansett hotels.com. En bonusnatt etter ti netter.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...