Gå til innhold

Slitsomt å forholde seg til eldre foreldremedlem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er veldig slitsom å forholde seg til.

For det første prater hun så høyt! at jeg må holde telefonen langt unna øret og for det andre kan hun spørre meg om ting uten å vente på svar så er hun igang ned noe nytt uten at jeg kommer til orde.

Nå har dette pågått ei stund så kom jeg på at jeg skulle si at jeg også må komme til orde. Det hjalp ikke . Så bestemte jeg meg bare for å svare på det hun tilfeldigvis må spørre om uten å la meg avbryte. Så ble vi pustende i munnen på hverandre hun er som en motorvogn som skal prate høyest og mest jeg tenkte jeg for meg ikke og pratet videre gjentok og gjentok selv om hun bablet i vei. 

Håpløst selvsagt! Så med et smeller hun til:DU DET SPRAKER SÅ I TELEFONEN HER DU!!!!! Når jeg stoppet å prate ble det  med et greit

Hva er det med slike mennesker som ikke har hørt om å gi og ta i en samtale. Ikke er hun så veldig gammel heller kun 74 år og hun er ikke tunghørt i det hele tatt. Ikke noe i veien med telefonen hennes heller for hvis hun snakker med legen sin eller andre autoriteter i telefonen oppfører hun seg ikke sånn

Vært sånn i mange år så pleier å sette på flymodus når jeg vil ha fred. Dette kan umulig være normalt. Andre som har erfart lignende?

Anonymkode: 2177c...484

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For det første prater hun så høyt! at jeg må holde telefonen langt unna øret og for det andre kan hun spørre meg om ting uten å vente på svar så er hun igang ned noe nytt uten at jeg kommer til orde.

Nå har dette pågått ei stund så kom jeg på at jeg skulle si at jeg også må komme til orde. Det hjalp ikke . Så bestemte jeg meg bare for å svare på det hun tilfeldigvis må spørre om uten å la meg avbryte. Så ble vi pustende i munnen på hverandre hun er som en motorvogn som skal prate høyest og mest jeg tenkte jeg for meg ikke og pratet videre gjentok og gjentok selv om hun bablet i vei. 

Håpløst selvsagt! Så med et smeller hun til:DU DET SPRAKER SÅ I TELEFONEN HER DU!!!!! Når jeg stoppet å prate ble det  med et greit

Hva er det med slike mennesker som ikke har hørt om å gi og ta i en samtale. Ikke er hun så veldig gammel heller kun 74 år og hun er ikke tunghørt i det hele tatt. Ikke noe i veien med telefonen hennes heller for hvis hun snakker med legen sin eller andre autoriteter i telefonen oppfører hun seg ikke sånn

Vært sånn i mange år så pleier å sette på flymodus når jeg vil ha fred. Dette kan umulig være normalt. Andre som har erfart lignende?

snakkende i munnen på hverandre*

Og jeg tenkte jeg gir meg ikke*

AnonymBruker
Skrevet

Hadde svart telefonen og langt den fra meg, så kunne hun snakket ferdig i fred. 

Anonymkode: 98a51...8b2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville begrenset antallet ganger jeg utsatte meg for det, og så bare jatter med noen ganger. 

trikset mitt med mine foreldre er bare å slutte å forvente noe som helst fra de, da blir jeg aldri skuffet. 

Anonymkode: 50178...1d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan finne på å legge tlf et stykke fra meg, men med høyttaler på, i lignende, slitsomme tlfsamtaler😝Jeg forguder mamma, men når vi har de samme debattene/småkrangling vi har hatt ila de siste 25 årene, da blir jeg utbrent. Og jeg har allrede ME, migrene og masse annet som reduserer kapasiteten min😌

Anonymkode: 502d6...95e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hengte meg opp i "kan umulig være normalt", da melder jeg meg litt ut. Det meste er normalt,folk er bare forskjellige. 

Anonymkode: 9fb1e...4de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hengte meg opp i "kan umulig være normalt", da melder jeg meg litt ut. Det meste er normalt,folk er bare forskjellige. 

Anonymkode: 9fb1e...4de

Adferdsendring siste ti år. Det har forverret seg muligens for at hun ikke har noe å ta seg til

Nerver kanskje

Aner ikke hvordan nerver kan påvirke siden jeg ikke har slitt med slikt selv derav formuleringen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

74 er ikke akkurat ungt.. 

Sett på høytaler og lavt volum. 

Også avslutter du samtalen fordi du må dra, vaskemaskina er ferdig, postmannen står utenfor etc etc. 

Anonymkode: ac9dd...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...