AnonymBruker Skrevet i går, 09:05 #1 Del Skrevet i går, 09:05 Barnet mitt på uskolen blir mobbet. skolen har i hele høst jobbet med bedring. Saken er meldt inn til statsforvalter. Jeg har lyst å sykemelde meg, da dette sliter meg ut psykisk, og ta hen ut av skolen. Er det helt tragisk? Jeg har MEST lyst til å være trygg på at hen er trygg på skolen, men det skjer HVER dag. De andre ungdommene er så ufattelig slemme 😭 jeg blir så matt.. noen råd? noe vi som foreldre kan gjøre? beklager surrete innlegg.. Anonymkode: 196ad...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:12 #2 Del Skrevet i går, 09:12 Jeg tenker vel at du må gjøre noe drastisk. Ta sykemelding, ta ungdommen ut av skolen. Se etter andre skoler. Men gjør noe!! Han skal ikke måtte mobbes her dag. Her gjorde vi noe for sent, og ungdommen vår ble alvorlig syk. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke tok affære og gjorde noe radikalt. Mitt råd er; ta ut ungdommen, og søk inn på annen skole etterhvert. Anonymkode: 64607...c96 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:07 #3 Del Skrevet i går, 10:07 Er det andre skoler i området? I så fall, søk overflytting allerede i dag. Vi endte med å bytte skole når vårt tenåringen begynte i 8.klasse. Gikk opprinnelig på 1.-10. skole, så skulle ikke bytte klasse/skole når 8.klasse startet. Tenåringen fikk et nytt liv, bare etter 1 uke merket vi enorm forskjell. Har aldri angret på bytte, og skulle ønske vi viste om problemene tidligere, slik at vi kunne byttet skole før. Uansett hvor mye skolen jobber med det, så vil det med all sannsynlighet ikke bli bra for tenåringen din. Kanskje hen får gå i fred, men muligheten for å bygge et godt nettverk vil nok dessverre ikke komme på nåværende skole. Lykke til! Ta vare på deg selv og tenåringen din ❤️ Anonymkode: a223f...9e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:45 #4 Del Skrevet i går, 10:45 Husk at du kan ikke ta en sykemelding eller sykemelde deg. Du kan selvfølgelig ta ut egendager, men det er legen som sykemelder dersom legen mener det er behov for det. Snakk med noen. Anonymkode: 26bdc...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:11 #5 Del Skrevet i går, 12:11 Hva er det som skjer da? Er det sånn at nissen kan bli med på lasset ved flytting? Anonymkode: 1f61a...f52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Husk at du kan ikke ta en sykemelding eller sykemelde deg. Du kan selvfølgelig ta ut egendager, men det er legen som sykemelder dersom legen mener det er behov for det. Snakk med noen. Anonymkode: 26bdc...51c Uavhengig av om tenåringen tas ut av skolen eller ikke, så kan jo legen sykemelde pga psykisk belastning dersom jeg blir syk av det. Var kanskje uklart at jeg vet akkurat det.. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det andre skoler i området? I så fall, søk overflytting allerede i dag. Vi endte med å bytte skole når vårt tenåringen begynte i 8.klasse. Gikk opprinnelig på 1.-10. skole, så skulle ikke bytte klasse/skole når 8.klasse startet. Tenåringen fikk et nytt liv, bare etter 1 uke merket vi enorm forskjell. Har aldri angret på bytte, og skulle ønske vi viste om problemene tidligere, slik at vi kunne byttet skole før. Uansett hvor mye skolen jobber med det, så vil det med all sannsynlighet ikke bli bra for tenåringen din. Kanskje hen får gå i fred, men muligheten for å bygge et godt nettverk vil nok dessverre ikke komme på nåværende skole. Lykke til! Ta vare på deg selv og tenåringen din ❤️ Anonymkode: a223f...9e9 Nærmeste skole er 40 min unna. Så da måtte vi isåfall flyttet 😮💨 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva er det som skjer da? Er det sånn at nissen kan bli med på lasset ved flytting? Anonymkode: 1f61a...f52 Hæ? Anonymkode: 196ad...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det andre skoler i området? I så fall, søk overflytting allerede i dag. Vi endte med å bytte skole når vårt tenåringen begynte i 8.klasse. Gikk opprinnelig på 1.-10. skole, så skulle ikke bytte klasse/skole når 8.klasse startet. Tenåringen fikk et nytt liv, bare etter 1 uke merket vi enorm forskjell. Har aldri angret på bytte, og skulle ønske vi viste om problemene tidligere, slik at vi kunne byttet skole før. Uansett hvor mye skolen jobber med det, så vil det med all sannsynlighet ikke bli bra for tenåringen din. Kanskje hen får gå i fred, men muligheten for å bygge et godt nettverk vil nok dessverre ikke komme på nåværende skole. Lykke til! Ta vare på deg selv og tenåringen din ❤️ Anonymkode: a223f...9e9 Nærmeste skole er 40 min unna. Så da måtte vi isåfall flyttet 😮💨 Vår tenåring hadde 40 minutter i buss til skolen da vi byttet, fikk taxi hjem. Reiseveien var aldri en utfordring for vårt barn, nettopp fordi skolen og livet generelt ble mye bedre. Vi valgte å selge huset, og flytte nærmere skolen og vennene etter et halvt år. Men tenåringen hadde helt klart valgt lang reisevei fremfor gammel skole hvis vi hadde blitt boende. Snakk med tenåringen din om dette. Anonymkode: a223f...9e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 10.12): Jeg tenker vel at du må gjøre noe drastisk. Ta sykemelding, ta ungdommen ut av skolen. Se etter andre skoler. Men gjør noe!! Han skal ikke måtte mobbes her dag. Her gjorde vi noe for sent, og ungdommen vår ble alvorlig syk. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke tok affære og gjorde noe radikalt. Mitt råd er; ta ut ungdommen, og søk inn på annen skole etterhvert. Anonymkode: 64607...c96 Enig. Se etter andre skoler. De skal tross alt gjennom vidergående også. Anonymkode: cb666...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uavhengig av om tenåringen tas ut av skolen eller ikke, så kan jo legen sykemelde pga psykisk belastning dersom jeg blir syk av det. Var kanskje uklart at jeg vet akkurat det.. Nærmeste skole er 40 min unna. Så da måtte vi isåfall flyttet 😮💨 Hæ? Anonymkode: 196ad...7da 40min er jo ingenting! La tenåringen bytte skole! Går det kollektiv trenger dere ikke å flytte! Anonymkode: e3bb8...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå