Gå til innhold

Datter 14 år har sex med kjæreste

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min datter er åpen og fortalte i helgen at hun har hatt sex med kjæresten som også er fjorten år. De har vært sammen snart et år og har et hyggelig og fint forhold. Hun sa de brukte kondom og var forsiktige. Jeg har sikkert vært blåøyd, men trodde ikke de var kommet så langt i forholdet. Hun skal starte på p-piller denne uken, jeg hjelper henne i gang med dette. Hun er heldigvis trygg og åpen og fortalte det selv. Gutten fortalte det også hjemme og fikk råd. Vi har hatt en fin samtale om det. 

Vet ikke hva jeg lurer på egentlig, men lurer på om noen har noen ord eller råd. Jeg synes det er litt vanskelig å forsone meg med, selv om jeg vet det er vanlig. Han er en snill gutt og jeg synes det er bedre å teste ting med en fin partner enn feks gjøre noe tull i fylla når man er seksten år. 

Noen som har måtte forholde seg til noe lignende? ❤️ 

Anonymkode: 6d3fb...0b4

• Liker 4
  • Hjerte 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har. Du gjør det riktige. Det er ikke ønskelig at de starter med sex så tidlig, men du skal være veldig glad for at du har et barn som er så åpen og ærlig overfor deg. Ville understrekt viktigheten med å si nei dersom noe føles unaturlig og dumt. Og at p-pillene må tas veldig regelmessig. 

Anonymkode: 2cc20...047

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ga jeg beskjed om at 16 år var loven. Min eldste hadde kjæreste, som var ett år eldre. Jeg ga beskjed om at jeg kontaktet politiet hvis det ble noe. Så da hadde jeg en annen måte å møte dette enn deg. Hun er bare 14 år, og skal beskyttes mot det der. Hva om det blir slutt med kjæresten, er det da greit?  Hva om hun blir gravid nå...?  Hun er bare 14 år. 

Anonymkode: 34c5d...d94

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde nesten vurdert p-sprøyte isteden, er så lett å glemme p-piller 

Anonymkode: fbd39...948

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her ga jeg beskjed om at 16 år var loven. Min eldste hadde kjæreste, som var ett år eldre. Jeg ga beskjed om at jeg kontaktet politiet hvis det ble noe. Så da hadde jeg en annen måte å møte dette enn deg. Hun er bare 14 år, og skal beskyttes mot det der. Hva om det blir slutt med kjæresten, er det da greit?  Hva om hun blir gravid nå...?  Hun er bare 14 år. 

Hvordan kontrollerte du at det ikke "ble noe"?  Og hva mener du med hva om det blir slutt med kjæresten? 

Anonymkode: 2cc20...047

• Liker 30
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel... Jeg var 13 da jeg hadde sex første ganga. Kjæresten var ett år eldre. Jeg fikk kjeft så det sang i ørene da jeg fortalte det hjemme, og jeg fortalte aldri noe igjen - men sex hadde jeg likevel. Selv har jeg noen år yngre barn, og ikke havna i den situasjonen som forelder. Men jeg skal aldri gjøre som mine foreldre.

Jeg synes det høres ut som du gjør det bra, og har et godt forhold til dattera di. Man kan ikke hindre det i å skje, og som du selv skriver, så er det bedre å gjøre det med en kjæreste hun er trygg på. 

Sex har de uansett. Heller i trygge omgivelser enn "hvor som helst" fordi de blir truet med anmeldelse, kjeft eller annet om de blir fersket... (tenker på det en bruker skrev over meg).

Anonymkode: 71a26...29f

• Liker 39
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde nesten vurdert p-sprøyte isteden, er så lett å glemme p-piller 

Anonymkode: fbd39...948

Eller p-stav!

Anonymkode: 5dac0...4fd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kontaktet guttens foreldre.Dette er barn som har sex sammen. 

Fint dere har tillit og et åpent forhold,- men konsekvensene kan bli mer enn en 14 - åring skal takle. Det gjelder begge parter. 

Jeg har en sønn som er tenåring. Han ville ikke fått lov av meg,- hadde satt foten ned . Totalt uansvarlig å ikke slå i bordet ! 

Endret av Havspeil
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, nå ble jeg litt satt ut. Har selv en sønn på 15 år, og jeg er usikker på hvordan jeg ville reagert hvis han kom hjem å fortalte at han var seksuelt aktiv. Forhåpentligvis hadde jeg reagert som deg, ts!!! ❤️Datteren din er heldig som har en mor som deg, også er hun heldig som får lov til å oppleve det å debutere i et trygt forhold.

Anonymkode: d3ddd...b76

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oi, nå ble jeg litt satt ut. Har selv en sønn på 15 år, og jeg er usikker på hvordan jeg ville reagert hvis han kom hjem å fortalte at han var seksuelt aktiv. Forhåpentligvis hadde jeg reagert som deg, ts!!! ❤️Datteren din er heldig som har en mor som deg, også er hun heldig som får lov til å oppleve det å debutere i et trygt forhold.

Anonymkode: d3ddd...b76

Ble du satt ut av at 2 tenåringer på 14 år som har vært kjærester i 1 år har sex? Skal ikke mye for å sette deg ut😂 langt i fra uvanlig at man blir sexuelt aktiv fra 13 år og oppover.

• Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Havspeil skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde kontaktet guttens foreldre.Dette er barn som har sex sammen. 

Fint dere har tillit og et åpent forhold,- men konsekvensene kan bli mer enn en 14 - åring skal takle. Det gjelder begge parter. 

Jeg har en sønn som er tenåring. Han ville ikke fått lov av meg,- hadde satt foten ned . Totalt uansvarlig å ikke slå i bordet ! 

Hvordan tenker du at du skal sette foten ned? 

Være sammen med de hele tiden? En ting er å si at du ikke liker det, annen annen ting er å forby det. 

16.årsgrense er ikke til for at to 14-15.åringer ikke skal kunne ha sex, den er for å beskytte ungdommer mot de som er eldre enn den. 

Ved å være så bastant som deg, fører det til at du får barn som ikke tør å komme til deg om de har driti seg ut. For det vil nemlig de aller fleste ungdommer gjøre på et eller annet vis. Da er de avhengig av voksne som kan veilede de, ikke komme med skjennepreken og pekefinger.

Anonymkode: 078b8...b14

• Liker 26
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

P-sprøyte, eller aller helst p-stav. Jeg synes ikke noe om at så små barn har sex, men hva kan man gjøre.. 

Anonymkode: 84e81...1b1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du håndterte det helt perfekt, TS. Det er selvfølgelig ikke ideelt, men man kan ikke kontrollere ungene sine. Da er det mye bedre at du vet, kan ha en åpen dialog og kan forsikre deg om at hun er beskyttet og at det er trygt. Du oppdrar en datter som kommer til å tørre å være åpen og ærlig med deg, og det synes jeg er så fint❤️

Anonymkode: c0e1a...801

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud for en holdning du har...! 

Anonymkode: b50bb...02c

Har ingenting med holdning å gjøre. Som sagt : fint at de har et åpent og tillitsfullt forhold. 

Jeg ser også at det kan ta skade ,- på kort sikt: dersom foten settes ned. På lengre sikt vil de forstå og sette pris på det. 

Siden vi har et lovverk ifht seksuell lavalder så bør det følges. 

Dersom gutten hadde vært 2 år eldre,så ville han møtt konsekvenser ifht sex med mindreårig. Her er begge mindreårige. Og hvem er da ansvarlig ifht barnas beste ? 

Det er foreldrene ! 

Det er BARN som har sex ! Barn utforsker hverandre fra tidlig alder. Det er naturlig. Men dette er next level og ikke greit på noen måte . Ser det som omsorgssvikt å ikke ta grep. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Pass på, hun kan bli gravid og det er alt for tidlig. Ei i klassen til min datter ble gravid som 14 åring, hun er nå 16 og alenemor. 

Anonymkode: ea21d...594

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kroppen sier fra når den er klar for å ha sex. 

Gi heller ikke jentene deres hormonbasert prevensjon med mindre dere bevisst vil gjøre livet dems værre.

Anonymkode: 25a91...63f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Havspeil skrev (5 minutter siden):

Har ingenting med holdning å gjøre. Som sagt : fint at de har et åpent og tillitsfullt forhold. 

Jeg ser også at det kan ta skade ,- på kort sikt: dersom foten settes ned. På lengre sikt vil de forstå og sette pris på det. 

Siden vi har et lovverk ifht seksuell lavalder så bør det følges. 

Dersom gutten hadde vært 2 år eldre,så ville han møtt konsekvenser ifht sex med mindreårig. Her er begge mindreårige. Og hvem er da ansvarlig ifht barnas beste ? 

Det er foreldrene ! 

Det er BARN som har sex ! Barn utforsker hverandre fra tidlig alder. Det er naturlig. Men dette er next level og ikke greit på noen måte . Ser det som omsorgssvikt å ikke ta grep. 

Jeg trur du gjør barna en enorm bjørnetjeneste.

Anonymkode: 59fc1...fdb

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

En på 16 kan ikke ha sex med en under 16. to under 16 kan ha sex med hverandre. 

Anonymkode: 4449c...083

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...