AnonymBruker Skrevet 13. januar #21 Del Skrevet 13. januar Kan bare snakke for meg selv. Jeg blir sliten av folk som hele tiden vil gjøre nye ting, ha hjelp til nye ting, forventer at jeg skal heie dem fram. Særlig folk som fisker etter skryt og komplimenter for de minste ting, eller folk som ber om hjelp til ting de åpenbart kan fikse selv. Jeg gir gjerne ros og hjelp når jeg føler for det, men andres forventninger (kan føles som krav) om ros og hjelp kan få meg til å trekke meg unna. Andre må gjerne jage etter å lære alt mulig rart, hold bare meg utenfor. Har aldri forventet at folk rundt meg skal støtte meg, men forventer selvsagt av mine nære at de ikke prøver å ødelegge for meg. Synes du bør jobbe med eget selvbilde og hvordan du tolker andre , heller enn å slå fast at det er deg eller andre mennesker det er noe galt med. Anonymkode: 55fc3...4c9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #22 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan bare snakke for meg selv. Jeg blir sliten av folk som hele tiden vil gjøre nye ting, ha hjelp til nye ting, forventer at jeg skal heie dem fram. Særlig folk som fisker etter skryt og komplimenter for de minste ting, eller folk som ber om hjelp til ting de åpenbart kan fikse selv. Jeg gir gjerne ros og hjelp når jeg føler for det, men andres forventninger (kan føles som krav) om ros og hjelp kan få meg til å trekke meg unna. Andre må gjerne jage etter å lære alt mulig rart, hold bare meg utenfor. Har aldri forventet at folk rundt meg skal støtte meg, men forventer selvsagt av mine nære at de ikke prøver å ødelegge for meg. Synes du bør jobbe med eget selvbilde og hvordan du tolker andre , heller enn å slå fast at det er deg eller andre mennesker det er noe galt med. Anonymkode: 55fc3...4c9 Jeg tror du har misforstått litt. Jeg forventer aldri ros eller skryt, men at jeg blir behandlet som andre i samme situasjon. Jeg kan gi et eksempel - i helt lik situasjon får en person uforbeholden ros ("vi er sååå stolt av deg", "du er så flink" og så videre), mens jeg gjerne enten blir helt oversett, eller får noe lunkent som "ja, ja, det gikk jo ganske greit". Det er også ting jeg ikke åpenbart kan fikse selv, noe jeg har skrevet om i mitt forrige svar. Eller, i nøden kan man fikse alt selv, men det vil gjerne ta mye lengre tid og medføre visse risiko hvis man gjør ting feil. Jeg er også i et miljø der det er vanlig med kompetansedeling og "mentoring" av nye medlemmer. En annen ting, er negative tilbakemeldinger og stikk. Jeg etterlyser som sagt ikke ros for alt jeg gjør, men det er bedre å nikke eller holde kjeft enn å komme med negativt oppgulp eller latterliggjøring. Jeg ber altså ikke om mye - bare å bli behandlet som andre i samme situasjon. Anonymkode: c9b84...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #23 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror du har misforstått litt. Jeg forventer aldri ros eller skryt, men at jeg blir behandlet som andre i samme situasjon. Jeg kan gi et eksempel - i helt lik situasjon får en person uforbeholden ros ("vi er sååå stolt av deg", "du er så flink" og så videre), mens jeg gjerne enten blir helt oversett, eller får noe lunkent som "ja, ja, det gikk jo ganske greit". Det er også ting jeg ikke åpenbart kan fikse selv, noe jeg har skrevet om i mitt forrige svar. Eller, i nøden kan man fikse alt selv, men det vil gjerne ta mye lengre tid og medføre visse risiko hvis man gjør ting feil. Jeg er også i et miljø der det er vanlig med kompetansedeling og "mentoring" av nye medlemmer. En annen ting, er negative tilbakemeldinger og stikk. Jeg etterlyser som sagt ikke ros for alt jeg gjør, men det er bedre å nikke eller holde kjeft enn å komme med negativt oppgulp eller latterliggjøring. Jeg ber altså ikke om mye - bare å bli behandlet som andre i samme situasjon. Anonymkode: c9b84...0a1 Kan det være fordi du har så lite tro på deg selv i utgangspunktet? At det stråler ut. Fremsnakker du deg selv foran andre eller kritiserer du deg selv mens andre hører? Anonymkode: 5d1e4...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #24 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det være fordi du har så lite tro på deg selv i utgangspunktet? At det stråler ut. Fremsnakker du deg selv foran andre eller kritiserer du deg selv mens andre hører? Anonymkode: 5d1e4...ddb Jeg snakker i grunn lite om meg selv. Kritiserer i hvert fall aldri meg selv til andre, noen ganger forteller jeg om noe spennende eller kult jeg har gjort, når vi snakker om hva vi har gjort i helga osv. Anonymkode: c9b84...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå