Gå til innhold

Synes seriøst livet med tre barn er slitsomt jeg!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det var jo null stress når alle tre gikk i bhg. Men livet med skolebarn er mye mer stress.. en ting er at de sover dårlig som små, men da legger de seg 1900-2000. Tiden mellom bhg og legging er ikke bundet opp av noe ofte (med mindre man er alene om kvelden med de som vi pga turnus jobb). 
Men sånn seriøst, når man har tre barn som alle trener mellom 15-17 ganger til sammen pluss kamper/skirenn osv- ja det er hardt. Jeg får ikke trent, og skjønner ikke folk som sier man må prioritere. Nei, når man er alene med alle tre, skal lage middag, lekser, rydde og så trening så kan man ikke det. Om sommeren kan barna sykle, men nå om vinteren tar det for lang tid. 
Vet ikke hva jeg vil med dette. Få trøst?  Høre at vi er flere i samme båt…? Og at tre barn med to foreldre i full jobb er travelt det… 

Anonymkode: 1b651...b37

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er utrolig slitsomt med 3 barn. Her har mannen reiseturnus, så jeg er oftest alene med dem. Her synes jeg det som er er mest slitsomt er støy og konflikthåndtering. 

Anonymkode: f714a...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er det travelt med tre barn, er derfor de fleste nøyer seg med et eller to barn. 

Anonymkode: f1589...6fe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

15-17 treninger i uka? Dette har dere jo valgt helt selv. Vi har også tre barn (og full jobb, diverse verv og annet som tar tid) og de har fritidsaktiviteter 5 ganger til sammen i løpet av uken og to av dem går/sykler til aktivitetene selv. Dere har jo selv valgt å gjøre livet så travelt for dere selv. 

Anonymkode: f9f58...e94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er utrolig slitsomt med 3 barn. Her har mannen reiseturnus, så jeg er oftest alene med dem. Her synes jeg det som er er mest slitsomt er støy og konflikthåndtering. 

Anonymkode: f714a...cb5

Ja, ikke minst!!

Anonymkode: 1b651...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnehagebarn er jo barnemat i forhold til tre tenåringer 😅

Anonymkode: ea7a2...189

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

1. kutt ned på antal fritidsaktiviteter
2. avtal samkjøring med andre foreldre, eller barna kan gå selv
3. Tren selv mens barna trener. Du trenger IKKE å stå og se på
4. du kan trene før jobb noen dager i uka om partneren din tar morgenstellet

Ja, det er hektisk med 3, men her må du være litt mer løsningsorientert og sette noen grenser

Anonymkode: c33ef...6b8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få trøst fordi du har valgt å få tre barn og synes det er slitsomt? Hahaha. Ler av mennesker som får mange barn og tror det er en god idè. 

Anonymkode: c25f5...a21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

15-17 treninger i uka? Dette har dere jo valgt helt selv. Vi har også tre barn (og full jobb, diverse verv og annet som tar tid) og de har fritidsaktiviteter 5 ganger til sammen i løpet av uken og to av dem går/sykler til aktivitetene selv. Dere har jo selv valgt å gjøre livet så travelt for dere selv. 

Anonymkode: f9f58...e94

Hvis barna går på håndball eller fotball så er det vanskelig å få ned antall treninger til 5 på tre barn. Høres ut som barna dine er mindre enn TS sine, ellers så driver de bare med korps eller speider?

Her er bare håndball 4 dager med trening og kamp hver eneste uke, gjerne langt unna. For 1 barn. Lillebror spiller også håndball med han har bare 2 treninger enda, siden han akkurat har fylt 9.

TS: føler med deg - det ER hektisk. Du får tenke at fritidsinteressene dine per nå er å se på barna dine og prøve å finne glede i det. Du kan jo trene mens barna er på trening hvis ikke den tiden går til å kjøre de andre, om så bare en liten gåtur alene. Og så må du la barna ordne litt selv, de har ikke vondt av å ta bussen eller gå selv om det tar lengre tid. Det er mestring i det å klare seg selv. De bør også hjelpe til hjemme med en matdag i uka, vaskeoppgaver og felles rydding.

Anonymkode: af554...b8a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange fritidsaktiviteter ungene skal gå på, er det dere foreldrene som bestemmer. Bor dere i gangavstand eller det går busser, kan dere også kreve at ungene skal komme seg til og fra treninger selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Få trøst fordi du har valgt å få tre barn og synes det er slitsomt? Hahaha. Ler av mennesker som får mange barn og tror det er en god idè. 

Dessverre klarer jeg ikke å le av mennesker som synes det er ok å rakke ned på folk som allerede ligger nede. Er det virkelig så vanskelig å la være å kommentere om du ikke har noe å komme med?

TS: 3 barn ER slitsomt. Her tenker jeg du/dere må tenke grundig over logistikken. 15-17 treninger i uka høres mye ut, kan noe droppes? Samkjøring er gull i en hektisk hverdag. Ikke vanskelig å forstå at det kan bli lite tid til egentrening i en slik hektisk periode av livet. Kan du gå turer imens barna trener? Alt er bedre enn ingenting.. det å få litt alenetid og luft rundt ørene kan gjøre godt det og.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere avtale samkjøring med noen?

Det løste noe av stresset her..

Jeg har bare to barn men det er stress nok🫠

Anonymkode: 834d5...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mange drittsekker det finnes, eller psykopater som mangler empati.

Kanskje du kan finne noen som kan hjelpe til? Enten med kjøring, eller husarbeid/matlaging. 

Ev jobb redusert.

Anonymkode: 5d16a...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skadefro folk? Haha, synes ikke noe synd på de som tror de kommer til å få hjelp av et menneske og besøk på gamlehjemmet sitt, men så blir de sittende alene der fordi de var idioter mot alle i omgivelsene sine i alle år og de fikk så få barn at det ikke var noen folk til å hjelpe. Haha, sier jeg bare!

Anonymkode: af554...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vert alene med tre tette i mange år. Far har nektet samvær, men har de litt nå. Ja det er hektisk, men det blir bedre når de blir større. 

Anonymkode: cf31d...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...