AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har kjørt piggfritt i 17 år, og aldri hatt problemer. Det har selvsagt vært perioder der det har vært svært glatt, men jeg har aldri hatt behov for å strø ekstra eller putte på kjetting. I dag måtte jeg derimot strø ekstra for å komme meg ut av gårdsplassen. I tillegg var det svært glatt utenfor jobb. Uansett, noen som har anbefalt nødhjelp til piggfrie dekk? Sprayklister? Kjetting? Sokker? Noe annet? Anonymkode: c42ca...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har kjørt piggfritt i 17 år, og aldri hatt problemer. Det har selvsagt vært perioder der det har vært svært glatt, men jeg har aldri hatt behov for å strø ekstra eller putte på kjetting. I dag måtte jeg derimot strø ekstra for å komme meg ut av gårdsplassen. I tillegg var det svært glatt utenfor jobb. Uansett, noen som har anbefalt nødhjelp til piggfrie dekk? Sprayklister? Kjetting? Sokker? Noe annet? Anonymkode: c42ca...b7e Skifte til piggdekk så slipper du tenke på slikt.. Anonymkode: 8f3d7...700 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har kjørt piggfritt i 17 år, og aldri hatt problemer. Det har selvsagt vært perioder der det har vært svært glatt, men jeg har aldri hatt behov for å strø ekstra eller putte på kjetting. I dag måtte jeg derimot strø ekstra for å komme meg ut av gårdsplassen. I tillegg var det svært glatt utenfor jobb. Uansett, noen som har anbefalt nødhjelp til piggfrie dekk? Sprayklister? Kjetting? Sokker? Noe annet? Anonymkode: c42ca...b7e Det er enorm forskjell på piggfrie dekk. Hvilke dekk har du? Om du har en bil med lite plass mellom skjermkant og hjul ville jeg vært skeptisk til kjetting, Sokker høres enkelt ut, men jeg har aldri prøvd det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Hvis det er så sjelden de piggfri dekkene dine ikke gjør jobben, holder det vel å ha en sekk strøsand liggende i bilen. Forutsatt at dekkene dine fortsatt er i god stand, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Etter 25 år på piggfritt så har jeg erfart at hurtigkjetting (fra f.eks Biltema) er det som hjelper hvis det er for glatt. Funker best på is da, i dyp snø graver de seg bare ned men da funker jo de piggfrie uansett bra. Har også kjørt litt lengre strekninger med kjettingene. Lurt å trene litt på montering før man står fast da. Et annet alternativ er selvsagt piggdekk, som er vesentlig bedre enn piggfritt. Anonymkode: da785...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå